Ok, d r jag med! Ja d r det smart att ta sista natten i Bastia. Inget fel p den stan heller, det r bara att naturen knns som huvudgrejen med Korsika.
Jag funderade frst p att rekommendera 1 natt i Porto Vecchio och 1 natt i Zonza/Quenza...
Men det lter som att det mest r naturen och inlandet som lockar fr din del och d skulle jag sga antingen bda ntterna i Zonza/Quenza, eller frsta natten dr och andra nda uppe i Corte, dr du har nra till de riktigt hgalpina omrdena vid Calacuccia (alpsj). Du kan ven bo dr vid sjn sklart.
Om ni kommer frn Sardinien har ni nog sett makalsa strnder redan (finast kring Alghero upp mot Stintino som r fullt men galet fint, dremellan p nordvstkusten ligger dock riktiga prlor), s skippa kusten ock kr p en natt Zonza och den andra uppe i hgalpina delen, betydligt billigare n kusten ocks nu i augusti.
Nr ni ska ka Zonza-Corte kommer det att g klart snabbast att ka via Solenzara och Aleria frresten, ven om det ser ut som en omvg.
Jag tycker nog personligen att sdra inlandet r den finaste och mysigaste delen av n och det sger inte lite. Om ni vill/hinner kan ni ta rundturen Zonza-Ste Lucie de Tallano-Zoza-Quenca-Zonza. Idyll! Avundsjuk!