Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 12:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jag har svårt för de som utnyttjar systemet, verkar det som om Barbro är oförmögen att skriva/jobba som journalist?
Hon är ålderspensionär.
Citera
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
På pricken. Dessutom alla här inne som argumenterar om skyldigheten att framträda med eget namn, varför gör ni själva inte det? Djävla hycklare.

Skyldighet och skyldighet, men det är väl inte Expressen eller journalisters skyldighet att hålla JCs identitet hemlig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yehaw
Dödstraff tycker jag är för lindrigt. Ett helårsabonnemang på DN vore betydligt värre.

"Hovrätten utdömer härmed högsta straffnivån: Livstid!!.. ..sabonnemang utan möjlighet till benådning"
Citera
2015-09-02, 12:35
Medlem
Idunas avatar
Ännu har väl ingen outat Bo Baldersson...
Citera
2015-09-02, 12:36
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Att maktens hantlangare går fria, nu som då, är ju precis det vi säger. Vad är det du inte förstår?

Er tro att det skulle vara olagligt för en journalist att avslöja namnet på en sk offentlig person.
Det förstår jag inte.
Citera
2015-09-02, 12:37
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Gäller det även utlandsfödda misstänkta, häktade eller dömda brottslingar?
När kommer Expressen börja med detta?

Jag förstår inte riktigt vad du menar, kan du inte skriva lite tydligare och mer begripligt? Det verkar som att du medvetet missförstår allt jag säger eller så är svenska inte ditt modersmål.

Citat:
Är det så illa att inte du kan skilja på en människor och företag, stackare!

Jo, visst kan jag det. Du verkar däremot inte kunna skilja på plural och singular.
Citera
2015-09-02, 12:38
Medlem
Påståendet att JC "missbrukar yttrandefriheten" är helt befängt och klassisk härskarteknik.

Expressen har Expoitiskt "citatjagat" i alla hennes texter och desperat hittat lite smulor som tas ur sitt sammanhang. - Är det att debattera menar man i elfenbenstornen på Södermalm. EXPO har stort påverkat journalistiken i Sverige.

Här är hennes texter: Döm Själv
(FB) Expressen hänger ut "Julia Caesar" med namn och bild!
Citera
Medlem
yehaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoAmAj

Pengarna hon levt på skulle dock ha gått till riktiga sjuka.

Vänsterextremister som du klassas inte som sjukdom, ännu så länge.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Er tro att det skulle vara olagligt för en journalist att avslöja namnet på en sk offentlig person.
Det förstår jag inte.
Fast nu är väl inte en pensionär som skriver böcker under pseudonym offentlig?
Citera
2015-09-02, 12:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Jag förstår inte riktigt vad du menar, kan du inte skriva lite tydligare och mer begripligt? Det verkar som att du medvetet missförstår allt jag säger eller så är svenska inte ditt modersmål.

Jo, visst kan jag det. Du verkar däremot inte kunna skilja på plural och singular.
Utlänningar som bor i Sverige och begått grova brott torde väl vara mer angelägna om att hänga ut än pensionärer som tycker olika än Expressens kultursida i invandringsfrågan?
Citera
2015-09-02, 12:41
Medlem
nackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Vem är Julia Caesar?

Tydligen en nervklen och smått paranoid bloggare som ogillar invandring.

Citat:
Vem bryr sig?

Egentligen ingen...

Citat:
Varför är det 30 sidor om detta?

Därför att i det nya härliga polariserade Sverige så letar folk på båda sidor med ljus och lykta efter företeelser att bli kränkta av.

Det går inte att tycka att samtliga inblandade, JC såväl som Expressen/DN, är stolpskott som borde ignoreras. Man måste välja sida! Därför blir det ett sådant rabalder om denna totala jävla icke-fråga.
Citera
2015-09-02, 12:41
Medlem
greyhounds avatar
Nu börjar jag bli lite nyfiken. Till de av er som är juridiskt bevandrade: finns det någon juridisk definition på en "offentlig person"? Prejudikat? Praxis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in