Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 13:21
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Av vem skadas hon? Av folk i sin närhet? Eller umgås hon bara med folk från etablissemanget?

Och visst kan det finnas behov av anonymitet för vissa personer, men det innebär inte alla andra måste underkasta sig deras behov.

Om något så är det, förövrigt, en självuppfyllande profetia att hävda att man är i behov av anonymitet för att inte utsättas för social skada och därför, genom sin anonymitet, visa att ingen vågar vara öppen med dessa åsikter. Det brukar kallas för tystnadsspiralen och är ett väldigt intressant fenomen.
Jag är inte bekant med JC:s sociala kontext ö h t så hur hon kan tänkas ta skada av detta mer specifikt kan inte jag veta, och jag dristar mig till att anta att du inte heller vet det.

Att folk med misshagliga åsikter förföljs på olika sätt i Sverige idag hoppas jag dock att du känner till så att jag slipper sitta och länka till uteslutningar ur fackförbund, avsked mm.
Citera
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Modigt av Annika Hamrud att hänga ut Julia Ceasar när hon själv inte har någon adress:
http://www.hitta.se/annika+hamrud/-/person/xMs-1HAA7e
Haha vem i hela helvete har sin adress på hitta.se? Inte jag i alla fall. Annikas finns däremot på de sidor som redovisar uppgifter ur folkbokföringsregistret....
Citera
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Modigt av Annika Hamrud att hänga ut Julia Ceasar när hon själv inte har någon adress:
Ja kommunister vet hur man gör av med obekväma röster som inte passar in i sin egen agenda.
Senast redigerad av Ollonet 2015-09-02 kl. 13:26.
Citera
Medlem
anonpeds avatar
Hmm, hur har Expressen motiverat denna uthängning?
Citera
Medlem
Läser ej Expressen då jag har värdighet. Diktaturfasoner att hänga ut meningsmotståndare. Invandrarkriminaliteten och den etniska folkmordspolitiken mot vita mörkar de däremot.
Citera
2015-09-02, 13:22
Medlem
Roddarens avatar
Citat:

Det har hon

http://www.ratsit.se/19620502-Annika...2zoC7hHmnCcsbU
Citera
2015-09-02, 13:23
Medlem
bfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terminatorarnold
Hon kanske är medlem i transport.

Personligen hade jag aldrig hört talas om henne eller hennes sajt förrän 2 veckor sen (eller när det hela drog igång). Har läst lite av det hon skriver. Hon uttrycker sig väl även om jag inte håller med henne i allt.

Tror dock att detta "avslöjande" endast gjort att hon för större spridning av sina texter.
Citera
Medlem
Fekaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Men Flashback kan väl ändå representera en stor del av Sveriges befolkning numera ?
Finner det lite lustigt att du stoltserar med att du inte är anonym längre, men att du inte vågar frångå din anonymitet bland den större befolkningen eller "pöbeln" om du så vill kalla det.

Du har väl redan sett effekten av media på svenskt rättsväsende ? vad är nästa system som kommer falla, sjukvården ?

Om du får cancer hur skulle du känna dig om du blev nekad sjukvård för att du har "fel åsikt" ?
Men du kanske inte tror att makthavare kan korrumpera makthavare inom sjukvården heller ?
Har hänt i andra länder och kommer hända i Sverige.

Du får gärna fortsätta och spela på demokratins sista toner, men faktum kvarstår att demokrati bara fungerar med demokratiskt lagda människor. Kasta in några vargar i en demokrati och du har fullt kaos.
Hur hade du tänkt att tämja vargarna ?
Läs vad jag skrev, jag är anonym med det här kontot helt enkelt eftersom jag använder det normalt till att diskutera annat än politik.

Man nekas inte cancervård för fel åsikter i Sverige. Och som utvecklingen ser ut så lär det heller inte hända.
Citera
Medlem
yehaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
Men alltså. Det är väl få uppgifter som är så viktiga för en journalist som att kunna konfrontera och ställa opinionsbildare till tals?
Och det är väl få opinionsbildare som är så duktiga på att hänga ut folk som extremhögern?

Sen när blev Aftonbladet, Expressen, DN, Expo, Researchgruppen, AFA et all, extremhöger?
Citera
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Varför ta allt så bokstavligt. Bara för att man inte är emot en stor invandring behöver det inte betyda att man bara tror det är en dans på rosor. Man vill ju hjälpa. Inte bara se till om vi tjänar på invandringen. Och vänstern gillar ju att hjälpa.

Se inte allt i svart och vitt snälla Flashback!!!

Så du går, på 10 minuter, från att tala om att vi är korkade bonnläppar och kräver bevis på att MSM aktivt och medvetet mörkar sanningar om invandringen, till "aa åkejrå dom kanske juger, men man vill ju vara snäll jue ". Det kanske rentav är så att det inte är vi som är korkade?

Hur gick det förresten med att ändra åsikter när du fick reda på att du hade fel, det hände inte va?
Citera
2015-09-02, 13:24
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Fan vad barnsligt att tro att media mörkar sanningen. Varför skulle dom vilja det?

Allvarligt talat, ska man behöva höra sådant här på Flashback år 2015?
Citera
2015-09-02, 13:25
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Den makt Julia Ceasar besitter finns bara om hennes argument inte kan bemötas med sakliga motargument,

Allt form av motstånd är maktanspråk.

Citat:
Julia Ceasar har gett ut en bok som bemötts med tystnad i samma media som nu vill hänga ut henne.Hade din krystade teori om makt gällt så borde Julia Ceasar släppts fram i media och debatterats öppet, nu är maktsnacket bara krystade argument varför en stor dagstidning skall få kasta skit på en meningsmotståndare.

Att man utövar makt innebär inte att man alltid blir uppmärksammad, något sådant har jag inte heller skrivit.

Men på vilket sätt skulle detta som du skriver här vara ett argument mot att JC söker makt och inflytande, samt att hon faktiskt utövar makt? Du bemöter inte ens det jag skrivit utan kommer mest med helt, i sammanhanget, irrelevanta kommentarer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in