Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnilas-bulle
Av debatten har jag förstått att "Julia Ceasar" är rädd för sin säkerhet och barn. Är en bidragande orsak till rädslan att hon kanske är av judisk börd? Varför jag undrar är för att på en av Expressens bilder syns nämligen en menorah.

Visst får hon hot och den enda anledningen att avslöja henne måste vara ett försök att hota henne till tystnad, finns ingen annan anledning att avslöja en som hotar makten och etablissemanget.

https://twitter.com/Hatbladet/status/639047855685173248
Citera
2015-09-02, 20:16
Medlem
Scientia-Viss avatar
Expressen har nog lärt sig att pengar smakar. Därför kommer denna utveckling hålla i sig tills lagen sätter stopp för det... eller tills människor slutar läsa slaskmedia. Deras sidvisningar och unika besök har ju ökat rejält sedan mitten av 2014.

http://oi57.tinypic.com/eec8i.jpg
Senast redigerad av Scientia-Vis 2015-09-02 kl. 20:35.
Citera
Medlem
Om detta är sant att hennes barnbarn skriver så här är det bara alltför sorgligt. Kan det vara uppriktigt eller är det självförsvar?

https://pbs.twimg.com/media/CN6ZHS_WoAAfm_v.jpg
Citera
Medlem
NS_14s avatar
Instämmer i föregående analyser som manar till att hålla huvudet kallt. Den storskaliga attacken från den sårade Bonnier-hydran är inte bara ett försök till styrkeuppvisning i enighet från propagandaorganens sida. Det syftar även till att locka in och delvis splittra den kritiska opinionen.

Kulturmarxister är emotionellt (avtrubbade) psykopater och anlägger alltid moteld på ett sätt som påminner om sig själva och vad de reagerar negativt på. Kort sagt: i deras värld tror dom alltid att alla fungerar som dom. Med sådan massiv attack ber dom praktiskt taget om ett kraftigt gensvar. Detta för att snabbt kunna skifta fokus från narrativet om det skandalösa i uthängningen och rättfärdiga den efter det (ur deras synvinkel) förväntade gensvaret.

Att inte agera i det läget kommer göra dom ännu ilsknare och tappa fotfästet ytterligare. Vi måste spela och göra rätt saker nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Ja, för empati är ju något som verkligen genomsyrar hennes egna skriverier?

När har hon uttryckt något oempatiskt?
Senast redigerad av NS_14 2015-09-02 kl. 20:19.
Citera
Medlem
VWazzs avatar
Föga förvånande att Julia Caesar är en judinna. Dom utvecklar ideologin och sen följer alla Sverigedemokratiska låtsasnationalister efter. Ännu ett exempel på riktig sionism.
Citera
2015-09-02, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Det pumpas nu ut unisont stöd för Expressen från allt från Aftonbladet till SvD. "Det är rätt att namnge Julia Ceasar" kan man t.ex. läsa på Omni att Åsa Lindenborg skriver. Av andra journalister kan man läsa att hatdebattörer skall kunna granskas och att hat inte ryms inom yttrandefriheten osv. Det är en storattack!

Detta leder till mycket känslor nu. Det är riktigt otäckt hur MSM nu fullskaligt attackerar alternativ media helt öppet och ifrågasätter yttrandefriheten. Men vi får inte reagera känslomässigt. Det är det som motståndaren vill. Nu gäller det att hålla huvudet kallt.

Det finns inga ord för att beskriva det förakt jag känner inför dessa människor.
Att offentligt karaktärsmörda henne har självklart varit deras syfte från dag ett varför man också förstår den skräck Julia måste ha känt efter hembesöken.

Att nu se hela medieetablissemanget unisont backa upp Mattsson o co och deras vidriga s.k "journalistik"...jag finner inte ord.

Jag hade redan bojkottat DN sedan Julias blogginlägg häromdagen men nu blir det totalbojkott av Expressen också. Dessa demokrati- och yttrandefrihetsfientliga publikationer kommer inte få så mycket som ett klick av mig hädanefter, jag hoppas att alla här följer samma spår och argumenterar för det samma inför alla era vänner och familj.
Citera
2015-09-02, 20:17
Medlem
Zpanarns avatar
Det känns som om många av trådens deltagare borde ägna kvällen åt att läsa ett antal, kanske 8-10 stycken, random poster av JC. Och sedan komma med analysen. Inte av personen JC utan om det som hon skrivit i sak. Rekommenderas.
Citera
2015-09-02, 20:18
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Du menar förutom att hon är el-allergi-troende och amalgamförgiftnings-troende?
Jag tycker snarare att det är bra att det framkom att tanten är i princip skogstokig. Då vet vi nivån liksom.

I princip är jag skeptisk till att hänga ut folk, men när en bloggare når en viss kritisk massa, eller blir citerad ofta, eller refererad till då är det också intressant att veta vad det är för person som skriver, det spelar faktiskt ingen roll om det är en rassehäxa, en islamist-tok eller en vänsterextrem. Fram med trollen ur mörkret i ljuset!

Det är väl din subjektiva åsikt att hon framstår som skogstokig och inte en allmän sanning. Jag tycker hon framstår som en vanlig sund och oroad medborgare som försöker göra sin röst hörd, kanske på det enda sätt som är möjligt om man vill vara en opinionsbildare av rang.

Ja, det är intressant att veta identiteten på pseudonymer men det här är rätt igenom ett karaktärsmord med udden riktad mot vissa åsikter som numera förföljs hejdlöst. Du kan bara känna en god smak i munnen av den här smutsiga historien om du själv har samma skeva syn på yttrandefrihet som vår gammelmedia som agerar åsiktspolis.
Citera
2015-09-02, 20:19
Medlem
Hon hade ju redan röjts här på Flashback.
Citera
2015-09-02, 20:19
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Om detta är sant att hennes barnbarn skriver så här är det bara alltför sorgligt. Kan det vara uppriktigt eller är det självförsvar?

https://pbs.twimg.com/media/CN6ZHS_WoAAfm_v.jpg

Gissningsvis en kombination.
Citera
2015-09-02, 20:21
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbumona
Visst får hon hot och den enda anledningen att avslöja henne måste vara ett försök att hota henne till tystnad, finns ingen annan anledning att avslöja en som hotar makten och etablissemanget.

https://twitter.com/Hatbladet/status/639047855685173248

Jo, jag köper att MSM vill dra henne i smutsen, förlöjliga, miskreditera och piska upp hat mot henne. Jag tänker dock ur "Julia Ceasars" perspektiv att säg att hon sågar muslimsk invandring så kan det få extra effekt om hon är judinna eller är av judisk börd. Judar är ex inte speciellt välkomna i det mångkulturella Malmö om man ska tro Uppdrag granskning.

http://www.svt.se/ug/judehatet-i-malmo
Citera
2015-09-02, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Föga förvånande att Julia Caesar är en judinna. Dom utvecklar ideologin och sen följer alla Sverigedemokratiska låtsasnationalister efter. Ännu ett exempel på riktig sionism.

Vad har du för problem med att hon är judinna? Stämmer detta f.ö?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in