Citat:
Ursprungligen postat av
different_trip
Ingenting konstigt, bra inlägg av MK.
De allra flesta av oss som röstar SD har inga problem med att andra kulturer syns i Sverige och vad grannen heter eller har för hudfärg.
Det jag däremot bryr mig om och bli förbannad över är att man försöker radera "svenskheten" samtidigt som man lyfter fram alla andra kulturer som kommer hit och att man prioriterar att "hjälpa" flyktingar till en välfärdsstat där de kommer stöta på nya välfärdsproblem istället för att rusta upp landet.
Bra sagt!
Tycker också det var ett bra inlägg av MK. Oavsett om det var taktiskt eller spontant. Tror uttalandet speglar vad ca 70% av svenskarna tycker (OBS min gissning, har ingen källa...).
Varje SD-politiker som ger ett seriöst intryck är ett litet hopp om en framtid som inte nödvändigtvis går
helt åt helvete för detta land.
Betänk att det mycket väl kan bli, säg 25-30% för SD 2018. Då ska det till ett antal nya riksdagsplatser mm. Om det då bara finns extrema stolpskott att tillgå - ja, då riskerar den nödvändiga korrigeringen av kursen att utebli. Backlashen kommer att bli rejäl.
Är det det ni vill, ni som inte tycker att SD är tillräckligt radikala?
Vill ni fortsätta att kackla på nätet om framtida revolutioner och inbördeskrig?
Tro inte att en tillräckligt stor andel av befolkningen kommer att bli så radikala att de vill repatriera mm.
- Ni som är uttalade rasister/nazister - är det inte bättre med ett realistiskt alternativ till den nuvarande ordningen, än era utopiska våta drömmar som kanske stöds av, säg 2%?
- Ett alternativ som skulle kunna göra Sverige till ett (nästan) normalt land där etablissemanget värnar om den inhemska befolkningen (inkl. fd. invandrare), som faktiskt råkar vara deras uppdragsgivare.
Sverige kommer aldrig att bli som förr, men vi måste hjälpas åt att begränsa vansinnet så mycket det går. Det gör vi inte genom att inta den extrema positionen gentemot den rådande andra extremen (idag främst representerat av MP och C).