2015-09-09, 22:41
Medlem
Kobolds avatar
Man kan inte gå bärsärk på Facebook. Hur skulle det gå till? Hamrar man ursinnigt på tangentbordet med knytnävarna?
Citera
2015-09-09, 22:53
Medlem
Siegsacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Hur kan folk sitta och hylla hans patetiska text? Det låter ju som att det kommer från valfri kulturmarxist från 7-klövern.

Ja, ni får kalla mig dödsfarlig dödsnazist hur jävla mycket ni vill. Det är fortfarande en riktigt skrämmande text.

Som någon annan skrev tidigare i tråden:

SD har redan misslyckats om det är dom som måste anpassa sig till folket istället för tvärtom. Vanligtvis så är det så partier måste göra men folk verkar inte förstå att det är fullt med sinnessjuka kommunister i Sverige. Om SD måste komma till dom så är det ju snart 8-klövern istället för 7-klövern. SD är verkligen ute på en väldigt farlig väg just nu.

Håller med dig till fullo.

Sådant här blir bara patetiskt. Ska man kämpa på riktigt för att stoppa invandring och islamiseringen av det västerländska samhället? Eller ska alla ta varandra i hand o mynna ut i ett "we shall overcome" i sann kulturmarxistanda?

Det här har man ju dock sett komma under en längre tid. Ju större SD blivit desto mer likt sjuklövern har man blivit.
Citera
2015-09-09, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegsack
Håller med dig till fullo.

Sådant här blir bara patetiskt. Ska man kämpa på riktigt för att stoppa invandring och islamiseringen av det västerländska samhället? Eller ska alla ta varandra i hand o mynna ut i ett "we shall overcome" i sann kulturmarxistanda?

Det här har man ju dock sett komma under en längre tid. Ju större SD blivit desto mer likt sjuklövern har man blivit.

Anser du att det är fel att vilja hjälpa flyktingar, till största del i närområdet? Anser du att det är fel att vara emot pseudovetenskapen rasbiologi?

Om SD någonsin ska kunna bli stort nog för att få påverkan, som nu håller på att ske, då är förändring nödvändigt. Hade inte SD ökat mycket i senaste valet och opinionsmätningarna då hade Miljöpartiet fått igenom en ännu extremare invandringspolitik. Nu har det gått ett år, ändå inga regeringsbeslut som har öppnat gränsen ännu mer.

Regeringen avvaktar nog opinionsmätningar ska du se. Om SD skulle börja sjunka tillbaka mot 10 - 15 procent i mätningarna (vilket är högst osannolikt), då kan vi vänta oss massor av reformer, stoppandet av utvisningar, avskaffandet av transportöransvaret, höjda bidrag, fri kollektivtrafik i hela landet för asylinvandrare, fria SJ-guldkort till alla asyl- och anhöriginvandrare med mera.

SD har med andra ord legat som en stor sten för den dörr som Miljöpartiet vill öppna på vid gavel. Men än så länge är Fridolin och Romson för svaga för att knuffa upp den och helt öppna upp för hela världen genom fri invandring. Om stenen (SD) minskar i storlek då kommer dörren öppnas helt på vid gavel, kanske till och med bortmonteras för att aldrig stängas igen. Då skulle vi hamna i en situation där vi såg tillbaka på 80.000 asylinvandrare årligen som något blygsamt och önskvärt.
Senast redigerad av Tiranusis 2015-09-09 kl. 23:35.
Citera
2015-09-09, 23:38
Bannlyst
Måste ge honom rätt i att en galning inte ska leda ens Sd så det vore ide att plocka bort orgeljesus och låta OJ få åka runt i glesbygden med sin orgel och spela sverigebingo boogie och andra vit makt klassiker. Jag väntar på Die fahne hoch.
Citera
2015-09-09, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dj0h4nn3s
Ja alltså han är står på 15e plats på riksdagslistan till Sveriges 3e största parti och beter sig just nu som ett nättroll på avpixlats kommentatorsfält. Vräker ur sig hat och lögner dagligen, bara att gå in och titta på hans twitter och facebook. Märkligt att Kassel och Hahne blir uteslutna men inte honom. "Nolltoleransen" är ett filter så de kan utesluta de som inte vill gå JÅ, Mathias, Kents, Björns och Richards linje.

Men nu handlade tråden om Mathias inlägg. Och visst är det vettigt det han skriver, men allt känns väldigt påklistrat. Allt han tar upp i inlägget motbevisas av Sverigedemokrater gång på gång.

Jag tycker Mattias Karlssons text är vettig och verkar uppriktig, dock tror jag inte den är särskilt spontant skriven.

Gillar inte heller Ekroth, men Söder är nog ännu värre. Det måste rensas ännu mera i SD-toppen.

Sverigehataren Lövén antar jag dock är etta på riksdagslistan hos sverige största parti - och hur imponerad är man av hans prestationer? Not much... och i de andra partierna är det nästan ännu värre.

Det finns många tomtar och dåraktiga personer inom SD, sannolikt fler än i andra partier eftersom SD ännu är ett nytt parti i det politiska finrummet, samt förföljt av media m.fl.. Åkesson och Karlsson får som de sannolikt vettigaste företrädarna för SD dra ett tungt lass för att hålla ett parti fyllt av kontroversiella personer på rätt kurs. Lägger man sen till ljugmedias katastrofala insatser och deras illa dolda MP-agenda, samt stigmatiseringen i samhället, så blir det inte lättare. Behöver jag nämna åsiktskorridor? Ändå snart 20%.
Citera
2015-09-10, 01:27
Medlem
meganegerdases avatar
Inte bärsärk utan ärlighet och rakhet om något som var tvunget att sägas!
Citera
2015-09-10, 02:53
Bannlyst
Det bästa jag läst ur SDs topp tror jag!!!
Citera
2015-09-10, 05:42
Medlem
Wenzels avatar
Bra sagt utav honom, jag har själv blivit utfryst utav många människor som kallade sig själva mina vänner bara några år innan, några utav dem röstar nu också på SD och skäms grovt för att de bröt kontakten med mig bara pga. politisk åsikt.
Citera
2015-09-10, 06:06
Medlem
idontwannadies avatar
Det här verkar vara en sista vädjan av Mattias Karlsson att få till en riktig och saklig debatt med de andra partierna för nu står vi på branten och det valkas mycket våld och misär i Sverige, Sverige som tog sig upp under så relativt kort tid åker nu självförvållat tillbaka ner i U-landsgänget.
Det valkas mycket våld, alla mot alla, ensamma personer blir våldtagna, misshandlade eller mördade. Vängäng ute blir misshandlade, rasister som i grupp misshandlar invandrare, invandrare som i grupp misshandlar svenskar, en ny typ av laserman och flera Breivikkopior, islamister som begår terrorbrott.
Fan jag vill inte längre bo i Sverige som politiker medvetet gjort så här, det var kanske inte tanken men visst kände dom till riskerna som de helt sket i.
Jag vill inte längre bo i Sverige men jag och så många med mig har ingen möjlighet att flytta utomlands.

Kommer vi få se massflykt från Sverige inom kort? Pga att det slaktas, begås massmord och tortyrmord likt ett brinnande däck runt huvudet på svenskar?
Kommer svenskar då att få asyl någonstans? Var?
Citera
2015-09-10, 06:13
Bannlyst
Citat:
Fan ta dig som hatar och föraktar alla människor som tillhör en viss ras, religion eller nationalitet.

Fan ta dig som inte kan känna eller visa någon som helst empati med lidande och nödställda människor i världen bara för att de inte tillhör samma grupp som du.

Fan ta dig som hotar och trakasserar människor bara för att de uttrycker sig negativt om SD eller har en positiv inställning till invandring och mångkultur.

Haha, undrar hur många människor på Flashback som känner sig träffade av detta.
Citera
2015-09-10, 06:20
Medlem
AnnaPetrovnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Sherlock
Ojoj, detta var något nytt. Måste säga att jag håller med honom. Nu finns det om sådana han beskriver i sitt eget parti, och det kommer väl fram lite i det han skriver också. Men det har under en längre tid oroat mig att SD och anti-rasister enbart står och skriver på varandra, saboterar osv. Att ha en saklig debatt är bättre.

Visst har grabben rätt. Man brukar ju säga att det är olämpligt att sätta vargen som fåraherde men i detta fall får man nästan känslan att det är tvärtom. Hur ska det gå tro?
Citera
2015-09-10, 07:08
Medlem
Var är kärleken?
Människor verkar känna sig överkörda på båda sidor och detta skapar rädsla, hat och ilska.
Båda ytterligheterna hycklar och försvarar sina yttranden och inlägg med "sunt förnuft" och "medmänsklighet" men det verkar som att den stora majoriteten bland "inläggarna" bara egoistiskt, utan självinsikt tar sig friheten att försöka pådyvla andra sina extrema och självrättfärdiga åsikter..
Är jag en av dom frågar sig läsaren?
Nej, jag gör blått en observation.

Tror väldigt få SD förespråkare ogillar människor i allmänhet men dom ogillar människor som gör dem själva obekväma i den verkligheten som dom tror är allenarådande.
AFA förespråkare är precis likadana fast på nått skruvat sätt åt det andra hållet.
Vänster/AFA folk verkar
Uttrycka ogrundat hat mot allt som gett dom frihet och utrymme att existera. Rättssäkerhetsprincipen tex. ger vänster och AFA sympatisörer möjligheten att mobba poliser och andra ordingshållande funktioner. Men om man ser krasst på verkligheten så är det nog AFA och vänster syndikalister som skulle stupa först i ett samhälle utan lag och ordning. (Typ taniga rödhåriga 165 cm långa).
Egna erfarenheter..slutsatser.. Lite OT men 😌
Kärlek alla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in