Citat:
Ursprungligen postat av
interasistmen
Det boostar även ekonomin iform av ökad konsumtion i mindre samhällen. Varje krona är inte förslösad men ca 50% går nog till privata vinster .
Så sättet att "boosta" ekonomin är att först avtvinga folket skatter? Därefter använda dessa skattepengar till att anställa folk till meningslösa och improduktiva, för att inte säga direkt kontraproduktiva, sysselsättningar såsom att vara lekfarbröder och lektanter till vuxna barn som importeras från fjärran länder.
Vet du vad? Jag tror att det finns betydligt mer rationella och mindre besvärliga sätt att "boosta" ekonomin.
Låt småfolket i obygden behålla sina pengar i.st.f att de ska avkrävas skatter. Tänk om, tänk om det är så enkelt att småfolket självt vet vad som behövs göras för att "boosta" ekonomin? Kanske de startar ett företag för dessa pengar som de får behålla? Kanske de investerar pengarna i en nyemission av aktier i företaget i grannbyn? Kanske de startar ett föräldrakooperativt dagis?
Att skapa välfärd går inte allenast skattevägen såsom många offentlig anställda tycks tro. Det går faktiskt att skapa välfärd utanför den offentliga sektorn också.
Jag vet att mina tankar låter helt absurda och totalt ogenomförbara. Det skulle ju minska politikernas pengapåsar och makt....huvvaligen.