2015-10-06, 00:04
Medlem
Det är inga flyktingar, utan de är ännu ett bevis på att vi ska hjälpa i närområden så de som inte är lycksökande miljonärer redan, får den hjälp som verkligen behövs.. Kvinnor, barn och sjuka som inte klarar eller har råd att ta sig till Sverige, det är dom vi ska hjälpa, på plats, där de har en fristad från kriget..

Kommer man ända hit, då är man inte fattig
Kommer man hit pga krig, så klagar man inte på skitsaker..

Hur länge ska Sveriges folk tillåtas vara såå jävla naiva och ointresserade??
Citera
2015-10-06, 00:13
Medlem
Det allra sjukaste är att jag förstår de, de har inte gjort något fel liksom, de har betalat smugglare ärligt och tagit sig hit, men nu uppfyller inte det lovade landet sin del.

Vad de inte förstår är att de är pjäser i vår tids kanske största internationella korrumptionahärva och plundring. Som vid detta lag överstiger i bissarhet både USAs försvarsbudget och fängelsesystem.

Syftet med invandringen är såklart varken o hjälpa någon, eller integrera eller whatever, de orden är meningslösa, syftet är att plundra så mycket som möjligt, så snabbt som möjligt. Det jag undrar är hur omfattande hela grejen är? Idag äter det 1-3% av vår bnp. För ett land som Sverige massiva pengar.
Citera
2015-10-06, 00:14
Bannlyst
Jag vet en företagare inom turistbranschen på Öland frustrerad över hur asylboendena tar kål på branschen på ön. Ungdomarna där får jobba med annat och då lämnar de den ö dör de hade kunna ha varit kvar på istället. Storkapital gottar sig men glesbygden dör, tvärtemot 7-klöverns löften, som bara idioterna tror på.
Citera
2015-10-06, 00:24
Medlem
Scarlettstorms avatar
Alltså, jag blir så besviken. Hur fan kan man klaga på att få bo på den fina Herrgården?

Om man flyr från ett krig, och ett land tar emot dom, ger dom mat och någonstans att bo så ska man vara tacksam för allt som man får. Klagar och det inte duger, då kan dom åka hem igen.
Den otacksamhet dom uppvisar är hemsk.

Jag skulle vara skitglad över att få bo i den herrgården, men tydligen uppskattar jag sådant mer än någon som flyr från ett krig.
Citera
2015-10-06, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Magstarkt att använda en pojke som druknat vid Greklands kust för att få lite bättre mat i Sverige och mer tid att äta den.

Och arbetande svenskar som går shiftgång får nöja sig med 30-45 minuters matrast som ska försörja dessa och de får betala för sin egen existens. tvi för dessa ohyror tillika onödiga ursäkter till materia..

Migrationsverket ska svara med att håller dom inte käft så kommer här börja serveras gris sen får var och en som känner sig manad och hungrig äta. Muslimer kan äta gris dom med bara dom vill eller måste...
Citera
2015-10-06, 00:58
Medlem
Crinds avatar
Vi är uppe i en kris, och gör det bästa vi kan i denna situation. Herrgården dom bor på ser väldigt fin ut. Och tacken för det blir protester, med bilder på den döda lilla pojken. Det är så jävla osmakligt av dom att jag inte finner ord för det.
Citera
2015-10-06, 01:17
Medlem
Det är rätt kul att studera vilken taktik de använder i dessa demonstrationer. Här har de verkligen formerat sig för strid med kanonmaten (barnen) i första linjen. Männen på flankerna och kvinnorna i centrum. Bilderna på det döda kurdiska barnet vet de ger en stark känslomässig effekt även om de själva avskyr kurder. Lite sjukt att låta barn hålla upp bilder på ett barnlik.

Att använda en t-tröja som demonstrationsplakat är ett nytt grepp. Att fästa den utanpå käderna är kreativt. Men om man tänker på att en slöjbärande kvinna som noga täcker allt sitt hår knappast kan gå runt med det plagget utan att ha något som täcker armarna utanpå så blir det konstigt. Är det en dold protest mot slöjbärande?
Citera
2015-10-06, 01:26
Medlem
Minipaxs avatar
Det var väl trist.

Tänk på barnen, ytterligare ett trumfkort att använda utöver rasistkortet.
Tack men nej tack, det står mig upp i halsen.

Gillar du inte läget så kan du lämna.

Adjö.
Citera
2015-10-06, 01:30
Medlem
NoTruces avatar
Om jag bodde på Öland och hade lite stålar över skulle jag hyra in en tolk och åka och fråga dem varför de beter sig som de gör. Varför de använder en bild på en död pojke för att få igenom helt absurda krav. Varför de tror sig kunna ställa krav överhuvudtaget. Tror ni att de skulle erkänna att det beror på det som många redan anar, att de är ekonomiska migranter och inget annat? Och om de gjorde det, vilken MSM skulle publicera det?
Citera
2015-10-06, 02:47
Medlem
Bewnhurs avatar
Om det inte passar herrarna och damerna så kan de gott vara utan tycker jag. Jag har aldrig uppskattat kinkiga personer oavsett om de är bruna, gula eller vita.

Problemet är att det ser ut som att de boende verkar tro att Migrationsverket har oändligt med resurser. Flyktingarna över hela landet kommer nog att få räkna med försämringar då mottagandet har långt utöver vad man förväntade sig. Mat är inte gratis och jag betvivlar att de lever på svältgränsen på boendet. Utöver det så tycker jag att det är för djävligt att man har mage att klaga på kvalitén på maten.

Har de blivit lurade av någon smugglare att det skulle vara berg av oxfilé och kaviar eller något liknande?
Citera
2015-10-06, 02:54
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson
Audiens på Slottet med Konung Carl XVI Gustaf är kanske vad migrationsverket måste erbjuda?

Ja dessa dignitärer som behandlas på detta sätt, detta kommer utlösa en diplomatisk kris mellan Sverige och Daesh och det kan vi inte ha, Daesh eller Kalifatet som de vill kallas är en gryende stormakt och det bästa är om vi gör som de säger.

Glöm inte Jens Orbacks bevingade ord:
Jens Orback - När vi blir i minoritet (Läs: När muslimerna är fler än oss)
https://www.youtube.com/watch?v=OWjW16qlBNM

viktigt att öppna hjärtat och öppna röven... Achmed ska ha sitt.

-----------

De här muslimerna bör alla kastas ut med huvudet före, vilka jävla kräk dessa muslimfittor är.
Dessa fittor har inget här att göra. Ett gäng gnällande tiggande hundar som sitter under middagsbordet och gnyr är allt de är. Någon bör påminna dessa Daesh-hundar att de är hundar.
Senast redigerad av P4n0pl147h305 2015-10-06 kl. 02:58.
Citera
2015-10-06, 03:37
Medlem
Scarlettstorms avatar
Jag kollade upp herrgården som dom bor på. Det är klassat som fyrstjärnigt.
Och dom har mage att klaga?

http://www.booking.com/hotel/se/gunt...rrgard.sv.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in