2015-10-24, 13:00
Medlem
Den här mannen är en riktigt sjuk djävel. Sprider först ut alla delar på vägen som leder rakt mot Martorp och beter sig sedan iskallt, går och handlar pizza och låtsas om som att det regnar. Beter sig sedan iskallt under häktningen och rakt igenom alla tester med. Hur man samtidigt kan sprida så mycket bevismaterial efter sig utan att tänka samtidigt som man beter sig iskallt som en psykopat efteråt - måste vara en unik kombination. Skulle vara intressant att veta nivån på IQ hos mannen.
2015-10-24, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Det fetade stämmer ej. Även vid strypning med snara är brott på tungben vanligt.

Fast blodbesudling av NB på rör 197 m upp i taket samtidigt som det finns hårstrå från Lisa 6 cm från blodbesudlingen. Samtidigt som det finns avtryck från snöret på det dammiga röret.. säger väl att en hängning har skett i detta fall.
2015-10-24, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Han var inne nästan varje dag, både lördag o söndan.

På vilken sida i FUP finns att han var inne på söndagen. Alltså jag vill se kamerabilderna.
2015-10-24, 13:02
Medlem
Lazeeboys avatar
Det finns så mycket som saknar logik i allt detta, mord trots allt.

Nu verkar denne litau stått ofta i sitt lilla skrymsle och spanat, onanerat och haft en överblickande koll på läget. Men noterbart är att LH alltid fått skjuts / blivit hämtad. Förutom denna dag. Hur visste han det? Stod han i närheten precis när hon kom till jobbet? Hörde han inne på caféet dem prata om att hon kört dit? Eller var det en chansning att moppen var hennes?

Väl när brottet utspelar sig - hur vågar han? Han måste väl logiskt förstå att någon lär oroa sig för att LH inte dykt upp eller hört av sig. Även om han också förstår att det åtminstone kan ta ett litet tag. Men det är ju ändå en väldigt stor risk att han blir ertappad av antingen en familjemedlem, någon förbipasserade eller vad som helst? Tror dessutom att det är svårt att ha en bra tidsuppfattning i stundens hetta med ett sådant galet adrenalinpåslag, en död flicka och alla andra tusen tankar som brottas i personens huvud. Och sen är det alltså fortfarande oklart hur han fick henne från mopeden och in till själva brottsplatsen? Eller är det så att hon - som tidigare spekulerats - löpt mot ladan, tappat handsken och där också medvetandet på något sätt? Men även där - hur lyckades han så kyligt förflytta henne in till slaktrummet?

Har också läst en del och även sett bilder från FUP angående vad som fanns i hans telefon, dvs porrbilder. Så visst fanns en grov fetisch. Men varför just LH? Och varför gå igenom allt arbete med att hänga upp henne på röret, se till så att hon hängs - för att få onanera? Varför inte gå hela vägen och genomföra en våldtäkt? Förvånar mig.

I övrigt så är det få fall i svensk brottshistoria som fått mig att känna sådant obehag som detta. Alla brott är lika jävliga, men när man får upp bilder i huvudet och tänker på vad denna 17-åriga lilla tjej fått genomstå minuterna innan hennes död. Det gör mig illamående. Gråtfärdig. You name it. Hoppas dock att det hela gick fort och att hon slapp lida öht.

Men det är hemskt. Och inget straff i världen kan ersätta henne. Det är just det som är det mest ironiska med att genomföra ett brott. Oavsett skada och grad av handling, så spelar det ingen roll vad man ger brottslingen för straff - det är alltid lindrigare. Och att en helt oskyldig liten 17-årig flicka ska falla offer för någon annan sjuka beteende, det gör mig så jävla förbannad. Usch!!!
2015-10-24, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Funderar om denna svärdotter berättat detta för AJ så han redan under måndagen kände till detta.
För den kvinnliga joggaren hade redan vid påropet tycks sig känna igen att det var en gästarbetare.
Kanske fick polisen tips av AJ redan på måndagen om inte joggaren meddelade också redan då. Så då bör polisen haft en viss uppsikt redan från början på veckan.

Har det inte varit uppe i tråden att LH mobil färdats söderut. Kan hon fått samma förfrågan, Medelplana och följt med eller iaf satt sig i hans bil.

Läs FUP så får du svar och kan bilda dig en egen uppfattning.
2015-10-24, 13:05
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ja det är inte i Stockholms innerstad boden stod. Varför han inte flyttade henne vidare kanske han kan kläcka ur sig i rättegången.

Jag tvivlar på att han gör så.

Det lär mest bli upprepningar av tidigare utsagor.
2015-10-24, 13:05
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Resan till affären är inte på något sätt kritisk tidsmässigt. Förstår inte varför du drar upp den?? Det enda som är knepigt tidsmässigt är att vittnena som är ute med hundarna placerar NBs bil o vinkling till 19:45-tiden, då han o hustrun påstår att han skypade med morsan i Litauen. Å andra sidan finns inget vittnesmål från morsan med i FUP:en vilket är väldigt märkligt. Det kan mycket väl vara så att hustrun var den som Skypade med NBs morsa. Hustrun ljög från början för att skydda NB, och erkände inte detta förrän hon blev konfronterade med brorsans uppgifter. Hustrun försöker alltså skydda mannen, det är klarlagt.
Ha! inte ens tänkt på... Är ju sjukt intressant. Att inte detta klarlagts!?
2015-10-24, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Emballering och bortskaffande av emballage skulle också hinnas med om man nu inte använt MGMs bil.
Om man nu ens skall överväga denna orimliga tidslinje som överensstämmande med faktiskt händelseförlopp så har man ju dessutom att acceptera att det - vid sidan av allt annat som inte hinns med - inte finns någon som helst tid för att kontrollera att de platser man utför saker på är säkra från upptäkt.

M a o, en ensam gärningsman måste ha haft en otrolig tur när denne rakt på utan tvekan kört till den här boden och på kortast möjliga tid slitit ut ett offer ur en bil utan att ens haft tid att fundera på risken för upptäkt eller att någon kanske till och med befinner sig i boden eller dess närhet.

Att detta skulle kunna skett med något långsammare fordon som en traktor etc kan man ju helt utesluta med den givna tidsrymden. Återigen, tidslinjen är extremt osannolik, och om man inkluderar ett skypesamtal på en kvart, omöjlig. Det är ju ingen tillfällighet att det också är vad en erfaren jurist genast konstaterar när denne tittar på ärendet.
2015-10-24, 13:06
Medlem
Skaraborg2s avatar
Käppar i hjulet.

Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Jag håller med dig.

Men det var inte min grej.

Hur kunde han placera liket där utan att någon såg något. Men han kunde inte flytta det vidare.

Varför.

Jag tror att pappans snabba agerande satte käppar i hjulet för NB.
2015-10-24, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Du hittar tidpunkten för skype-samtalet i ett av förhören med NB.

Skype på mobilen. Samtal med mor på mobilen? Var är NB:s mobil registeringar?!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Ni som har lite bättre koll på sånt här, hur vanligt är det att en gärningsman nekar så totalt som NB gör? Vad jag har förstått har rånekat från dag 1, och nu har han ju ändå suttit i över fyra månader. Är det verkligen vanligt?

Det är inte ett dugg ovanligt. En del skäms, andra är vana vid och duktiga på att ljuga och komma undan med det. Motivbilden kan variera.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Applikationen av tejp kan också ha skett efter att döden inräffat. Helt eller delvis
Ockham vände sig just två varv i sin grav. Varför tejpa en död person?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in