2015-10-21, 20:29
Medlem
***VARNING***

Just nu är det flera shoppar som fått samma erbjudande från en person om att köpa gamla FB-konton för att sedan använda dem att gröna sin egen shopp med.

Jag har fått detta bekräftat av flera olika shoppar så det känns inte påhittat!

Vad innebär detta nu då? Jo att shoppar som inte grönats på länge kan komma att börja grönas titt som tätt och då kan man som spekulant göra en liten research på det kontot som gjorde gröningen.
Kolla på saker som senaste inlägg från det kontot, tidigare aktivitet på f12 och f161.

Nu är dom flesta shoppar inte scamers vill jag poängtera! Men va lite misstänksamma ni som spekulerar nya shoppar!
2015-10-21, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INSIDER19399
Måste fråga en sak Wakka? Hade du själv köpt upp en scamers rörelse för att sedan ta dina pengar och
kompensera diverse folk för något som förra ägaren blåste dom på?

Om svaret är nej, då undrar jag varför inte? och sedan undrar jag om du tror att nån annan skulle göra det?

Jag ursäktar inte vad som skedde i våras, jag var en av dem som öppet kritiserade först.
Blev naturligtvis idiotförklarad då med...

Men, jag har fått förklaring via Bamse nu som jag tycker låter rimlig över vad som skedde i våras.

Ibland är ju även säljaren utsatt för blåsning som sedan i tredje led går ut över kunder utan avsikt.
Ingen ursäkt, men en förklaring.

Jag hävdar inte jag sitter på facit.

Men givet hur säljare kan scamma kunder på hb och ligga kvar i finaste kategorin bara för de pröjsar hb så känns Bamses felsteg klart mindre och mer ursäktligt än vad som försigår varje dag på hb.
Även där fick jag skit och bannades för jag tog upp detta.

Hur många s.k seriösa säljare är det inte som säljer "äkta" Norditropin för 20-25 kr utan att folk reagerar.
Det är en daglig, öppen scammer verksamhet.

Så att ge sig på Bamse som nu kompar kunder känns en smula off givet all skit som andra säljare kör med utan minsta tanke på komp.

Men jag respekterar din åsikt, givetvis.

Men i denna djungel känns Bamse mer trovärdiga än merparten av andra säljare.
Sedan finns flera andra bra, det vill jag understryka.

Det finns ingen given trovärdighet i denna bransch.
Men i detta nu har Bamse mitt öra och tilltro.

Trevlig kväll.
2015-10-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag ursäktar inte vad som skedde i våras, jag var en av dem som öppet kritiserade först.
Blev naturligtvis idiotförklarad då med...

Men, jag har fått förklaring via Bamse nu som jag tycker låter rimlig över vad som skedde i våras.

Ibland är ju även säljaren utsatt för blåsning som sedan i tredje led går ut över kunder utan avsikt.
Ingen ursäkt, men en förklaring.

Jag hävdar inte jag sitter på facit.

Men givet hur säljare kan scamma kunder på hb och ligga kvar i finaste kategorin bara för de pröjsar hb så känns Bamses felsteg klart mindre och mer ursäktligt än vad som försigår varje dag på hb.
Även där fick jag skit och bannades för jag tog upp detta.

Hur många s.k seriösa säljare är det inte som säljer "äkta" Norditropin för 20-25 kr utan att folk reagerar.
Det är en daglig, öppen scammer verksamhet.

Så att ge sig på Bamse som nu kompar kunder känns en smula off givet all skit som andra säljare kör med utan minsta tanke på komp.

Men jag respekterar din åsikt, givetvis.

Men i denna djungel känns Bamse mer trovärdiga än merparten av andra säljare.
Sedan finns flera andra bra, det vill jag understryka.

Det finns ingen given trovärdighet i denna bransch.
Men i detta nu har Bamse mitt öra och tilltro.

Trevlig kväll.

jag har ingen åsikt ang bamse utan jag fråga endast dig vad du själv hade gjort?
men när ska dom ha gjort det där ägarbytet enligt den informationen du fått då?

trevlig kväll själv
2015-10-21, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INSIDER19399
jag har ingen åsikt ang bamse utan jag fråga endast dig vad du själv hade gjort?
men när ska dom ha gjort det där ägarbytet enligt den informationen du fått då?

trevlig kväll själv

Jag har inte fått exakt info om precis när, så nära är jag inte.

Men jag har fått svar på den kritik jag hade.
Bättre du mailar och frågar själv, annars framstår jag som advokat åt Bamse.
Vill jag ej göra.

Och som du säger, jag hade föredragit ett namnbyte.
Men det kan ju om jag spekulerar vara så att man tagit över vissa delar av gamla Bamse som uppenbarligen funkat.
Och Bamse hade ett gott rykte innan våren.

Så namnet är ju lite etablerat med.

Men du ställer relevanta frågor, jag tror gärna Bamse svarar dig ärligt.
Om du sedan köper svaren eller inte är en annan femma.

Jag vet du är en rutinerad herre med goda kunskaper och det har jag respekt för.

Olika åsikter är för mig i en sansad debatt bara bra.

På återhörande misstänker jag.

Vänliga hälsningar.
2015-10-21, 23:21
Medlem
Bamseshoppen, Grön

Har gett dom chansen med en beställning som kom fortare än blixten, bra kommunikation samt bra packat. kliver över på deras testo 350 som jag ska slänga in ett omdöme på om ca 4-5 veckor, återstår och ser om dom håller samma goda kvalité som dom tidiga batcherna gjorde..

Har ju stormat runt denna shop med diverse problem osv, men vore självmord att ersätta dåligt kok med nya dåliga satser, så hoppas innerligt ni har bra olja nu
2015-10-22, 18:56
Bannlyst
någon som vet vart jag kan köpa clen??
2015-10-22, 21:13
Medlem
itsasins avatar
Som insider skrev. Tror du/ni bamses "nya" ägare skulle kompensera gamla kunder för det "förra" ägaren blåste dom på? Klart som korvspad det är samma tomte som driver shoppen. Fick lite dåligt med pengar eller nån skuld i våras så var väl tvungen å blåsa alla kunder. Bamse och Svea är 2 märken jag aldrig mer kommer röra. Sälja värdelöst skit sen försöka kompensera för att dom blåst en.
2015-10-22, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsasin
Som insider skrev. Tror du/ni bamses "nya" ägare skulle kompensera gamla kunder för det "förra" ägaren blåste dom på? Klart som korvspad det är samma tomte som driver shoppen. Fick lite dåligt med pengar eller nån skuld i våras så var väl tvungen å blåsa alla kunder. Bamse och Svea är 2 märken jag aldrig mer kommer röra. Sälja värdelöst skit sen försöka kompensera för att dom blåst en.

Vänd på ditt resonemang då...
Om man nu blåste kunder i våras, var i ligger det logiska i att då kompensera dem man blåste i efterhand?

Är ju lite som att råna en bank och sedan återvända för att lämna tillbaka pengarna.

Jag ger inga garantier, men jag ser det inte alls som osannolikt att det är nya ägare men att de kan ha kopplingar eller vänskap med de gamla.
Och OM det nu vore samma ägare, då skulle det ju innebära att ägarna väljer att kompensera sina undermåliga varor från i våras.
Det är ju ett tecken på hederlighet kan jag tycka.

Så hur man än vänder på det, Bamse väljer att kompensera sina tidigare dåliga produkter. Är knappast alla säljare som skulle göra.

Nåväl, diskussionen kommer fortsätta.

Trevlig fredag.
2015-10-23, 16:56
Medlem
Xamples avatar
Söker en grön shop som har clenbuterol!
2015-10-23, 21:26
Medlem
itsasins avatar
Citat:
Vänd på ditt resonemang då...
Om man nu blåste kunder i våras, var i ligger det logiska i att då kompensera dem man blåste i efterhand?

Är ju lite som att råna en bank och sedan återvända för att lämna tillbaka pengarna.

Jag ger inga garantier, men jag ser det inte alls som osannolikt att det är nya ägare men att de kan ha kopplingar eller vänskap med de gamla.
Och OM det nu vore samma ägare, då skulle det ju innebära att ägarna väljer att kompensera sina undermåliga varor från i våras.
Det är ju ett tecken på hederlighet kan jag tycka.

Så hur man än vänder på det, Bamse väljer att kompensera sina tidigare dåliga produkter. Är knappast alla säljare som skulle göra.

Nåväl, diskussionen kommer fortsätta.

Trevlig fredag.

Sättet han skriver på, allt säger ju att det är samma ägare. Han måste ju kompa för att visa att dom sköter sig nu tills nästa blåsning kommer. Vem fan köper ett märke och kompar för nåt förra ägaren gjort? Så jävla dum kan ju ingen vara så dom går på det... Ja nån slags koppling har dom OM det skulle vara nya ägare (läs polaren som tar "över").

Aja, hur som helst jävligt fittigt att blåsa sina kunder å sen försöka göra rätt för sig, skulle aldrig rekommendera nån bekant att handla av varken bamse eller svea.

Trevlig helg pårej ändå!
2015-10-23, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsasin
Sättet han skriver på, allt säger ju att det är samma ägare. Han måste ju kompa för att visa att dom sköter sig nu tills nästa blåsning kommer. Vem fan köper ett märke och kompar för nåt förra ägaren gjort? Så jävla dum kan ju ingen vara så dom går på det... Ja nån slags koppling har dom OM det skulle vara nya ägare (läs polaren som tar "över").

Aja, hur som helst jävligt fittigt att blåsa sina kunder å sen försöka göra rätt för sig, skulle aldrig rekommendera nån bekant att handla av varken bamse eller svea.

Trevlig helg pårej ändå!

Så du anser det "fittigt" kompensera kunder för undermåliga produkter?
Det anser inte jag.

Sedan vad framtiden har att erbjuda låtsas jag inte veta.
Men det vi just nu vet är att Bamse gjorde bra saker under höst och vinter.

Dåliga under våren.
Nu kompar man kunderna som var missnöjda under våren.

Jag har sett större problem på aas scenen.

Gällande ägarskap skulle jag inte förvånas om det är samma, men om man nu gör rätt för sig för i våras och gör bra prepp är det vad som räknas primärt för mig.
Sedan är det alltid på det viset att man får se hur saker håller i längden.

Jag själv köpte skit i våras, jag har faktiskt inte ens begärt att bli kompad.
Om jag har rätt i att Bamse känns seriösa nu eller om jag är godtrogen får framtiden utvisa.

Vänligen.
Senast redigerad av wakkawalla 2015-10-23 kl. 23:44.
2015-10-24, 21:56
Medlem
itsasins avatar
Citat:
Så du anser det "fittigt" kompensera kunder för undermåliga produkter?
Det anser inte jag.

Sedan vad framtiden har att erbjuda låtsas jag inte veta.
Men det vi just nu vet är att Bamse gjorde bra saker under höst och vinter.

Dåliga under våren.
Nu kompar man kunderna som var missnöjda under våren.

Jag har sett större problem på aas scenen.

Gällande ägarskap skulle jag inte förvånas om det är samma, men om man nu gör rätt för sig för i våras och gör bra prepp är det vad som räknas primärt för mig.
Sedan är det alltid på det viset att man får se hur saker håller i längden.

Jag själv köpte skit i våras, jag har faktiskt inte ens begärt att bli kompad.
Om jag har rätt i att Bamse känns seriösa nu eller om jag är godtrogen får framtiden utvisa.

Vänligen.

Haha nja jag skrev kanske slarvigt. Menade att det var fittigt gjort att leverera dålig olja vilket dom visste om, plus att dom blåste kunder dvs tog pengarna å skickade inga varor. Sen försöka släta över allt genom att kompensera för det. Dom som skrivit så mkt om att dom alltid sköter sig, å skrev nån nät negativt så vart det ett jävla liv om att dom förtjänar respekt för stt dom aldrig blåst någon bla bla.

Men det är bara så jag ser det, vissa vill ge dom en andra chans. Nå nå hoppas du å alla andra fått bra saker nu och är nöjda iaf!

Mvh

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in