Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-10-28, 02:56
Medlem
rambostinas avatar
Det verkar som att Danderydsborna inte uppskattar att f mngkulturen in p knuten. Dagen efter att kommunen gick ut med information om det tilltnkta asylboende frsker ngon brnna ner det.

Citat:
Igr informerade Danderyds kommun om att frskolan Prlans lokaler grs om till tillflligt boende fr ett 70-tal asylskande.
Citat:
Strax fre klockan tv kom larm om brand i en fre detta frskola i Danderyd norr om Stockholm. Branden var slckt innan brandkren hann fram.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-brand-i-asylboende
Senast redigerad av rambostina 2015-10-28 kl. 03:15.
Citera
2015-10-28, 02:59
Medlem
John-Daltons avatar
Det tycks ha blivit en ny trend att stta eld p asylboenden.
Citera
2015-10-28, 03:10
Medlem
trollgubbens avatar
Lskigt med dessa brnder, men jag frstr varfr vldigt mnga motstter sig den ohmmade invandringsstrmmen.
Citera
2015-10-28, 04:10
Medlem
SkrXcs avatar
Haha, r det rekord p svaret ? Knappt ett dygn efter det officiella uttalandet svarar invnarna (kan skert var utomsockenes..) med att elda upp skiten. Kudos!
Citera
2015-10-28, 04:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkoterBengt
Vad tror ni? r GM av svenskt ursprung eller har ngon ny-svensk ftt reda p det och tnkt att hans brushor frn irak inte skulle f bo s fint?

Tror det r ngra rika lokalbor som lejt smkriminella frn ngon frort att fixa jobbet. Ngon gr sker jobbet fr 10 lax men ngra molotovs ..
Citera
2015-10-28, 04:21
Medlem
VMiLavemangs avatar
Om jag tar p mig foliehatten s tror jag att det r Gustav Frigolit och Demokratiminister Alice Bah Kuhnkes pressekreterare Kristoffer Talltorp (han som kallade IFK Gteborg fr Vitt Ariskt Motstnd - VAM) som r ute med ett paket tomtebloss och tuttar p, fr att sedan kunna skylla p hgerkrafter.
(FB) Alice Bah Kuhnkes pressekreterare (Kristoffer Talltorp) tweetade AIK-VAM 1-2

Jag skulle inte bli ett dugg frvnad om det en dag uppdagas att det var RG eller Expo-folk som var ute och startade brasor, allt fr att f SD: uppgng att stanna av - allt r mjligt i dagens PK-Sverige.
Citera
2015-10-28, 04:57
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Vad tror ni? r GM av svenskt ursprung eller har ngon ny-svensk ftt reda p det och tnkt att hans brushor frn irak inte skulle f bo s fint?
Ngra r vl svenskar som visar lven att "det r bra nu", sen har vi de brnder som startar inomhus dr det r asylanter som vill ha finare boende. En del som vldvnstern och afa tnder p fr att ge SD skulden. Sen finns det vl som du sger en del arbetande invandrare som just inte vill ge brushor frn irak fina boenden.
Citera
2015-10-28, 06:54
Medlem
r glad att folk stter emot. Kan inte frestlla mig Djursholms torg med en massa nyimporterade afghaner och syrier. Dat contrast.. k dit s frstr ni vad jag menar. Folk r otroligt sofistikerade dr. Fr det mesta. Finns inte att exempelvis invandrare hnger i gng p bnkar osv. De "invandrare" som redan finms r precis som svenskarna dr. Som en amerikansk film frn 50-talet dr alla r glada och sktsamma medborgare. Haha skrattade t att det gick s snabbt. Invnarna i Djursjolm r ju ett "handlingens" folk. Entreprenrer. De vntar inte p ngon. De tar itu med saker direkt.
Citera
2015-10-28, 07:35
Medlem
1001PSs avatar
Hr trodde man att Danderyds-borna skulle ppna sina hjrtan, s svarar de med Napalm!

Nu r jag emot brnder, ven nr dligt integrerade brnner bilar och soprum.

Det vore bttre om folket gick ut och tjrade och fjdrade de ansvariga politikerna.
Citera
2015-10-28, 08:15
Medlem
Europes avatar
Citat:

Precis som i de andra fallen, s misstnker jag i frsta hand ngon boende i nrheten som inte alls r sugen p att bli granne med ett asylboende. Precis som tidigare, s kper jag inte fr en sekund att det behver handla om en SD-vljare istllet fr en 7K-vljare. Dessutom var det skralt med SD-vljare i den kommunen 2014, medan t.ex. hlften rstade M och drygt 80% rstade p Allianspartierna.
Senast redigerad av Europe 2015-10-28 kl. 08:21.
Citera
2015-10-28, 09:13
Medlem
Valsus avatar
Frstr inte riktigt, det r ju kommuner som Danderyd som ska ha flyktingar d det r dessa som har rikedomar i verskott att ta hand om flyktingarna.

Och sen stter de eld p skiten ?
Citera
2015-10-28, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Frstr inte riktigt, det r ju kommuner som Danderyd som ska ha flyktingar d det r dessa som har rikedomar i verskott att ta hand om flyktingarna.

Och sen stter de eld p skiten ?

Kan omjligt vara en medveten anlagd brand, mste ju vara en cigg som tagit fyr i lven runt boendet?
Ngot annat kan det ju inte vara tal om
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in