2015-10-30, 08:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
lisa blev Släpad på golvet i boden.
boden var Ostädad. hade tjockt lager smuts. tydliga spår.
se på bilderna i fupen.

lisas buxor var nerdragna, liksom trosorna.
jacka + tröja vridna utoin.

dvs - om man drar ngn sådan över golvet - då kommer Exakt de spå som kom här. på Exakt samma kontaktytor. Exakt faktiskt.

Så tänk inte att det är ngt "speciellt" med spåren på trosorna här, eller spåren på "insidan.

För insidan var utsidan i det fallet, och trosorna synliga (byxorna neddragna vid fötterna).

Så det som Låter underligt, och helt talande För baltens skuld - det är itne lika lätt i Verkligheten. Inte med de Bevis som finns, inte Hur kläderna såg ut, och inte med det ostädade, smutsiga golvet. Som ju var baltens arbetsplats. Där han Bevisligen vistats o arbetat flera gånger.
Bla bevis i fupen att han blött i samband med rörinstallationer.

Allt är inte guld som glimmar.

Hur skulle smutsen kunna placera just vid byxknappen menar du och inte över hela byxan?

Dessutom förklarar det ju inte hans DNA i alla fall -- han har ju inte hållit till i den boden utan den har använts av arbetare före hans tid.
Medlem
Nån som vet vad som händer i dag, vilka vittnen och tidpunkter är det som gäller?
Vad är det för adress till den bästa livechatten där man kan följa rättegången ltd nånting?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Mycket av det du skriver är trådsanningar. Adriana är hans svärdotter, det är sant. Men jag tror ju inte att farbror Arne egentligen vill " sätta dit" NB eftersom han har uttalat sig så fördelaktigt om honom och även är den som anställt honom. Han har helt tagit fel på NB:s personlighet.

AJ blev topsad eftersom han tog i handsken. De andra i familjen vet jag inte. Även Linus topsades ( en kille Lisa var intresserad av).
Linus = bagaren? Varifrån har du fått att Lisa var intresserad av honom?
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag är orolig för vad NFC - teknikern kan hitta på att säga som, antar jag, ska vara till NB:s fördel.
Varför är du orolig för det? Är du rädd för sanningen?
2015-10-30, 08:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Blev det någon träff (DNA) på cigarettfimpen som låg vid kopplinsstationen? Sitter inte vid en dator så kan inte söka i FUPen och hittar inte genom sök på den här sidan heller. Nån som kan svara på det?
Cigarettfimpen undersöktes aldrig. Polisen ville väl inte krångla till utredningen med en till misstänkt.
2015-10-30, 09:00
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Alla ni som tror att NB är skyldig måste väl åtminstone vilja att man utreder lite mer för att fastställa vem som hjälpt honom eller vem han hjälpt. För de allra flesta förstår att har han gjord detta så har han inte gjort det själv. Och då har vi fortfarande åtminstone en mördare som går lös.

Nu vill jag egentligen inte gå så långt, men visst kan det vara så att det finns en medhjälpare som just nu inte kan lagföras därför att bevisningen inte räcker. Det kan finnas utmärkta skäl för ombudet att driva den linje som i alla fall delvis framkom igår, att det finns en alternativ person som kan vara mördaren.

Det borde inte krävas alltför mycket eftertanke i så fall, att förstå vem det kan vara. I slasken (som vi inte har tillgång till) finns all bevisning som har kunnat samlas mot den personen, och minns gärna att bevisningen räckt till häktning en kortare tid, men inte till mer. Ombudet, som har slasken i sin hand) har gått som en målstyrande robot på brodern i varje försök att skapa tvivel för sin egen klients räkning.

Jag tror alltså (nu sticker jag ut nacken rätt rejält) att det finns stora möjligheter att brodern varit betydligt mer inblandad än vad som framgår, styrkt (inte minst) genom ombudets halvkvädna visor i går. I vilken mån hustrun varit medveten om vad hon bidragit med (uppsåtsfrågan är en del i detta) är det mer oklart. Men att hon inte vill berätta kan förklaras inte bara med lojalitet, utan också med risken att hon då riskerar att erkänna brott (skyddande av brottsling). Att brodern riskerar att misstanken om mord (medhjälp) återväcks misstänker jag också, egentligen utan annat än en gissning som grund.

2015-10-30, 09:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Linus = bagaren? Varifrån har du fått att Lisa var intresserad av honom?

Varför är du orolig för det? Är du rädd för sanningen?
Nej, det finns inget att oroa sig för i den delen skulle jag säga. Även om allt annat skulle gå att förklara med tidigare avsättningar osv så kommer inte ens dubier kring den bevisningen kunna radera det faktum att hans DNA återfanns vid byxknappen på insidan av byxan.
Medlem
CatTheHunters avatar
Hur har arbetsgivaren kunnat dela ut order om vad han vill ha gjort när de arbetade för honom? Kan han deras språk, de måste ju använda tolk nu???
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravsvans
Kan någon som plöjt igenom FUP:en eller följt med bra i annat material säga vad som framkommit om spåren längs vägen mellan cafeet/ladan och den misstänktes bostad? Är arbetshypotesen att den misstänkte lade ut iPhone-fodral, etc. i efterhand eller direkt på vägen från ladan?

Fyndkarta FUP #765
Ringen uppe till vänster är kafféet och ringen nere till höger är Martorp.
MGM bor i slutet på raksträckan från kaféet.
2015-10-30, 09:02
Medlem
Colossos avatar
Har svårt att se hur dagens vittnen skulle kunna vara till NBs fördel.
2015-10-30, 09:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Hur har arbetsgivaren kunnat dela ut order om vad han vill ha gjort när de arbetade för honom? Kan han deras språk, de måste ju använda tolk nu???
Den äldre brodern har kommunicerat med honom på dålig svenska och knagglig engelska .. inte konstigt alls med andra ord..

Dessutom går det faktiskt att sätta människor i arbete utan att ens prata samma språk - genom att visa och använda kroppsspråket.

Edit:
Kommunikationsproblem berättar dock att de var rätt utlämnade åt AJ (arbetsgivaren).
2015-10-30, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur skulle smutsen kunna placera just vid byxknappen menar du och inte över hela byxan?

Dessutom förklarar det ju inte hans DNA i alla fall -- han har ju inte hållit till i den boden utan den har använts av arbetare före hans tid.

Har man kollat hela byxan på DNA?
BO skulle kunnat vara invirad (eller om den legat i högen ovanpå BO) i MGM,s gamla tröja/handuk eller liknande t.ex.
Läs FUP där står vilka platser/punkter som testats.
2015-10-30, 09:03
Medlem
Trumpeters avatar
Känns som om det är rätt klart vem som gjorde det. Blir förvånad om det blir ett frikännande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in