2015-10-31, 16:24
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Hon kanske var vid liv ända tills den dagen hon flyttades?

Nej man har fastställt att hon avled 7:e juni
2015-10-31, 16:25
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Vilket visar att fuppen inte förklarar blodet i hjälmen. Åklagaren anser att hon hängdes utan hjälm, utan att förklara varför blodet på hjälmens insida inte kom från brottet på tungbenet.

Bara två skador påvisades: skador i höger knäveck och brott på tungben.

Brott på tungbenet ska väl nödvändigtvis inte blöda utanför kroppen?
2015-10-31, 16:25
Medlem
everythingiss avatar
Är det någon som har funderat på om fynden av Lisas tillhörigheter planterats.... Av brodern eller frugan.? Säg att de fattade vad Nerijus gjort och hittade tillhörigheterna till Lisa och planterade ut dem för att hjälpa polisen att hitta GM. Inte enligt Ockhams princip direkt, men med tanke på att handsken dök upp i ladan när brodern stod där... Det skulle vara en möjlighet iallafall. Jag är såklart mest inställd på att händelseförloppet är det som LGW framställer det.
2015-10-31, 16:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja dessutom framstår hennes vittnesmål under tiden i Sverige INTE som särskilt förvirrade, snarare väldigt detaljerade. Min uppfattning var att hon var väldigt meddelsam, inte pga förhördledarnas tryck utan på eget initiativ , tex när hon beröttade om hur NB var när han drack och hur han fungerade sexuellt (eller snarare brist på funktion!)
Sen den här tvärvändningen vid förhören i Litauen, då hon plötsligt målade upp en helt annan bild.
Ett högst motvillig vittne.
Jag tror inte hon vill ha mer med detta att göra, och jag har svårt att se att hon skulle sitta och vänta på sin älskade man i 10-18 år. Att ens komma och besöka honom i fängelset tror jag då inte hon vågar!
Det är intressant med förhör oavsett vilken FU man läser. Första förhören är ganska "bockiga", den förhörde är ofta kort i svaren, ter sig misstänksam. De kommande återger detaljer och verkar mer sanningsenliga/naiva - för att i sista göra en kovändning då vederbörande begripit vart det barkar (om det är en beskyddande person). Att hon inte kommer är ren strategi - ÅK kan inte använda hennes förhör som bevisning på samma sätt.
2015-10-31, 16:28
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Blodet på tejpen och sannolikt även blodet i hjälmen kom från näsa och mun.
2015-10-31, 16:29
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Är det någon som har funderat på om fynden av Lisas tillhörigheter planterats.... Av brodern eller frugan.? Säg att de fattade vad Nerijus gjort och hittade tillhörigheterna till Lisa och planterade ut dem för att hjälpa polisen att hitta GM. Inte enligt Ockhams princip direkt, men med tanke på att handsken dök upp i ladan när brodern stod där... Det skulle vara en möjlighet iallafall. Jag är såklart mest inställd på att händelseförloppet är det som LGW framställer det.

Mnja, ja jo kanske... Jag tänker att de kan ha hittat hennes tillhörigheter i eller i anslutning till hemmet/bilen och för att skydda sig själva inte minst, så har de hivat iväg grejerna. Men det är inte det troligaste scenariot nej.
2015-10-31, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Dessutom skulle kroppen uppvisa skador av att tryckas in så

Efter 20 timmar börjar likstelheten att avta och efter 36 timmar är den helt borta.
2015-10-31, 16:30
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Blodet på tejpen och sannolikt även blodet i hjälmen kom från näsa och mun.

Och då måste det vara kopplat till tungbenet?
2015-10-31, 16:31
Bannlyst
Citat:

Men det rinner ut ur munnen
2015-10-31, 16:31
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Nej, men det måste vara kopplat till en skada.
2015-10-31, 16:32
Bannlyst
Citat:

Vad händer om du bryter ett ben i kroppen? Jo det uppstår en blödning har du noll koll eller ?
2015-10-31, 16:33
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Nej, men det måste vara kopplat till en skada.

Haha japp, vi är överens om att blod är kopplat till en skada

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in