2015-11-02, 11:56
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Tekniska problem på Tingsrätten. Ingen som klarar av att fixa. Enligt Aftonbladets reporter verkar även 35-åringen besvärad över detta.

Kanske vet han som handy-man hur problemets skall kunna fixas enkelt.
2015-11-02, 11:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Tor-Björn har avsiktligt(?) vilselett. DE VAR DÄR DAGEN INNAN MED MILITÄRFORDON. DET VAR INGEN LÖGN SOM MGM FOR MED.
Obehagligt men sant för dig.
Detta visar hur dålig polisutredningen har varit och hur tunnelseendet är livsfarligt för rättssäkerheten.
Björn:
Citat:
På torsdagen vad hade ni för fordon då?
Då hade vi militärregistrerade fordon.
Utveckla.
En vit toyota hilux, samt tre eller fyra mercedes geländervagen.
2015-11-02, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det jag citerade, förstås. NB uppträdde inte misstänkt när vittnet tittade in i boden.

Jag sa att personen de förhörde hade varit i byschan där Lisa låg, och poängterade att det var ganska sjukt att de va så himla nära henne.

Ingenting om NB och hans uppförande, det spelar väl ingen roll? Eller jag kanske missförstår dig?
2015-11-02, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Har gått igenom lite tider och visst får mordet plats inom en halvtimme.

TID : MIN : Händelse
18:30 : 0 inledning
18:33 : 3 kommunikation med Lisa
18:36 : 3 strypning
18:39 : 3 sök rep, tejpning
18:41 : 2 bära till mjölkrum
18:44 : 3 hänga upp i rör
18:47 : 3 hängning, kläder ner
18:49 : 2 skära ner och bära till slaktrum
18:52 : 3 inplastning
18:53 : 1 bär till bil
18:55 : 2 transport till Martorp
18:58 : 3 bära till bod och skåp
18:59 : 1 hem igen

Ovan kräver en iskall ivrig iller, ingen ro, ingen vila och ingen njutning.
Jobb, jobb, jobb även en söndag. Han måste ha drypt av svett.
Om han hade förberett så kan du korta ner 39-49 betydligt. Att tiden för "njutningen" blir kort behöver inte vara någon invändning, om njutningen bestod i att äntligen genomföra sitt "projekt". Han lyckades ju med detta, så tidsnöden är inget mysterium. Att han skulle trassla in sig i städfasen var förstås inte meningen, men själva "projektet" har han lyckats med.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Jag hade gärna sett att någon frågade AE hur länge GJ stannade. Men ingen vågade väl, inte ens den "objektive" åklagaren.

Helt enig, för HJ (det var sonen Henrik J som åkte till AE mitt i famije middagen) kom ju inte tillbaka till
godset föens kl ca 20:05

Alltså vad gjorde HJ i dom ca minst 45 minuterna som fattas ???
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Tekniska problem på Tingsrätten. Ingen som klarar av att fixa. Enligt Aftonbladets reporter verkar även 35-åringen besvärad över detta.

Kanske vet han som handy-man hur problemets skall kunna fixas enkelt.

Tvivlar jag på, han kunde tydligen inte ens sätta upp ett fönsterbleck
2015-11-02, 12:00
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Låt detta bli en sanning, kanske, men det är inte sanning. Maskletandet hade inte börjat när NB pratade med MPS, bröderna hade precis kommit.

Jag tror inte bröderna åkt i samförstånd till Martorp för att avhysa MPS iaf.

Snarare en "täckmantel" från NB´s sida kanske?
Eller att det är AB´s initiativ till att åka mot Martorp för att leta mask? (AB gick in i gul utbyggnad - hämtade högaffel = legitimt.)

Att NB sedan spontant får för sig att indirekt avhysa, därtill betraktar MPS noggrant, är något som sker på plats, där och då.

Välj själv anledning, då det mig till minnes är spretigt genom förhören om det där.

Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det är inte allmänheten. Det är militärer.
Det är lite för många "vänner" till familjen som hittar lite för mycket. Militärer. SOM INTE ÄR HÖRDA.
Det är ingen "allmänhet".

Det du far efter finns sannolikt i slasken (ointressant)
Det viktiga att poängtera är att personer är hörda/kontrollerade.
2015-11-02, 12:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Om han hade förberett så kan du korta ner 39-49 betydligt. Att tiden för "njutningen" blir kort behöver inte vara någon invändning, om njutningen bestod i att äntligen genomföra sitt "projekt". Han lyckades ju med detta, så tidsnöden är inget mysterium. Att han skulle trassla in sig i städfasen var förstås inte meningen, men själva "projektet" har han lyckats med.
Problemet är väl främst: "
18:58 : 3 bära till bod och skåp
18:59 : 1 hem igen"
... Eftersom vittnen ser bilen åka till Martorp 19-19.15 c:a.
2015-11-02, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Nej vad konstigt att NBs dna finns runtom hela blomberg när han jobbar där. Mycket märkligt !!!

Ja det är märkligt att hans blod finns innanför hennes byxor och att färskt blod hittades på röret där hon blev hängd. Det finns alldeles för många stolpskott i den här tråden.
2015-11-02, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
"Pernilla: Vittnet berättar att det inte var avspärrat vid ladan under måndag morgon, han hjälpte polisen med att fixa ström till polisens husbil. Man gick in i mjölkrummet för att ta ström."

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6292395

Senare på måndag den 8/6:

Henrik Axelsson:"Kvällen 8/6-15 var undertecknad PIC i SH ang Människorov i Blomberg Kinnekulle.
Uppdraget var att söka av bland annat en lada/magasin i anslutning till platsen där det
misstänkta människorovet begåtts.
Ladan/magasinet söktes av specialsökshundar (lik, blod och sperma) och Tekniker samt
Polispersonal.

Efter avslutad undersökning gick jag in i ladan för att titta. Ladan är under ombyggnad och
det låg fyllnadsmassor och diverse verktyg och jordbruksredskap utspritt över golvet.
Där örhängena anträffades (platsen identifierad via foto från patrull) 10/6-15 kl 22:00 minns
jag särskilt eftersom de platsen var vid en trattliknande plåtkonstruktion som jag blev extra
nyfiken på under mitt besök den 8/6-15.
Jag kan med 100% säkerhet säga att det INTE låg något örhänge på den platsen den 8/6-15
utan detta måste kommit dit efteråt
."

Henrik Axelsson tydligen ingick i SH:s sökgrupp, alltså en vän/militär.
2015-11-02, 12:02
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om en person är oskicklig, så är det inte på objektiva grunder ett mysterium, trots att personen råkar vara jurist, advokat eller någons kollega!

Det vi vet redan, om vi gör anktestet är att Inger Rönnbäck överklagar till HD utan rättslig grund, pladdrar i media innan förundersökningen var klar, inkallar vittnen till en tingsrätt utan bevistema, utpekar alternativ gärningsman som inte kan bindas till brottet med bevis och som dessutom har alibi. Min slutsats är att hon är oskicklig, och att hon inte skulle haft detta uppdrag.

Analogt blir det att om en fågel ser ut som en anka, simmar som en anka och kvackar som en anka, så är det förmodligen en anka.

För mig räckte det att hon såg ut som en anka, för att reagera direkt! Saker är oftast vad de ser ut att vara, och det finns ofta inte mer än det man ser.

Det snällaste jag kan säga om denna advokat är att hon hamnat i fel tunna.

Ja, det finns massor av jurister som är riktiga idioter: oskickliga, otrevliga, ointelligenta, osmidiga, oallmänbildade och obildade. Precis som bland alla andra kategorier av människor och yrkesgrupper.

Jag har jobbat med, och i arbetet stött på, ett antal jurister som "fejkar" sig igenom livet och ljuger om sin kompetens. De brukar sluta som ens chef eller att de får jobbet man själv sökt och vill ha... 😆

Att inte anföra PT-grunder när man överklagar till HD är väl i det närmaste tjänstefel? Hur är det ens möjligt? Det är ju hela grunden för överklagandet till HD? Har hon verkligen missat att HD inte har ändringsdispens? Eller är det någon slags förhalningstaktik? Det kan finnas flera skäl till att man överklagar än att man vill ha målet prövat. Fast med hänsyn till vad du anfört är jag benägen att tro att det är ren oskicklighet som ligger bakom.

Är det brist på kompetenta advokater där nere? Först utsågs H*lena Svä*d (vars kompetens jag starkt tvivlar på) och sen IR, vars inkompetens onekligen övertygar.
Senast redigerad av countrychick 2015-11-02 kl. 12:16.
2015-11-02, 12:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Ja det är märkligt att hans blod finns innanför hennes byxor och att färskt blod hittades på röret där hon blev hängd. Det finns alldeles för många stolpskott i den här tråden.
Det är blod med Lisas och NB:s DNA. Det kan vara Lisas blod som har blivit kontaminerat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in