Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Då är frågan. Såna skåp finns i mängder och dom är lite olika breda.
Testade du någonsin att krypa ihop och bli en lika låg hög som Lisas kropp när hon hittades?
Du skriver... "benen kan man böja i viss mån"... men hur mycket våld behövs det för att få en död person att bli en sån liten hög. Plockar man bort alla kläderna så måste Lisa ha varit ordentligt ihopklämd.
Hon satt med ryggen mot bakväggen, men vinklad för att få in höftpartiet antar jag och sen pressat på med foten kanske.
Citat:
– Ja, hon satt med ryggen mot bakdelen av skåpet, lite snett, huvudet framåtlutat.
nlt live
Det viktigaste var väl detta uttalande för det tog udden den som kikat in på tis eller när det nu var - det var med andra ord inte konstigt att han inte reagerade:
Citat:
– När jag öppnar dörren kände jag en lukt som jag känner igen att någonting är dött här inne.
– Jag tittar in och ser först klädskåp, till vänster är det ett borde och några stolar. Och så är det en bänk med lock på.
– Jag kände att där kan det nog vara som Lisa ligger eller något annat.
– Försiktigt, för att inte förstöra några spår, tar jag mig till soffan och lyfte, där fanns inget. Det gjorde mig föråvnad.
– Sedan tittade jag över utrymmet och tänkte att jag skulle titta igenom alla skåp.
– Då var ett skåp öppet. Där låg massa kläder, ett skåp hög med kläder.
– Jag kollade de andra skåpen, men det fanns ingen i någon av dem.
– Jag lyfte lite på klädhögen och där såg jag Lisa.
Så det var sista utrymmet i boden som hon faktiskt var?
– Ja, i det minst troliga utrymmet
nlt live