2015-11-02, 19:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nix, och det är väl en jävla tur eller hur? Nu är ju han trots allt expert vilket inte du är, och mig veterligt har han inte sitt studieunderlag från just Flashback. Man har säkerligen intervjuat och kartlagt brottstypen utförligt vilket inte varit lätt eftersom det är ovanligt. Nej, Flashback är inte representativt för svenska folket för det är för litet antal för att ens påstå det.

Onanerar gör dom flesta dock lägger dom inte sin spermaavgång på väggar och golv på en arbetsplats. Och med utsikt över ett café där det arbetar unga söta tjejer. Och ett sannolikt onanerande i samband med att han hängde Lisa i ett balsnöre. Tejpad runt näsa och mun och med nerdragna kläder.
Att enbart göra bedömningar på någons onanivanor då det gäller mord är nog inte så framgångsrikt. Men om man ser helhetsbilden om typen, så är det viktigt med just hans hysteriska onanerande. Samma gäller hans svaghet att inte få stånd då han ska ha sex med sin fru. Har han blivit utskrattad någon gång eller hårt avvisad pga sin oförmåga att få stånd?

Men om det inte är ovanligt att folk onanerar på jobbet så kan den detaljen knappast läggas till bevis som styrker brott, inte ens om han hade haft utsikt över hela Källby. NB har erkänt att han har onanerat i aktuella utrymmen innan offret mördades.

Styrk att folk inte sprutar sperma här och var på sina arbetsplatser, om du vill att vi ska ta dig på allvar.
2015-11-02, 19:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Då är frågan. Såna skåp finns i mängder och dom är lite olika breda.
Testade du någonsin att krypa ihop och bli en lika låg hög som Lisas kropp när hon hittades?
Du skriver... "benen kan man böja i viss mån"... men hur mycket våld behövs det för att få en död person att bli en sån liten hög. Plockar man bort alla kläderna så måste Lisa ha varit ordentligt ihopklämd.
Hon satt med ryggen mot bakväggen, men vinklad för att få in höftpartiet antar jag och sen pressat på med foten kanske.
Citat:
– Ja, hon satt med ryggen mot bakdelen av skåpet, lite snett, huvudet framåtlutat.
nlt live

Det viktigaste var väl detta uttalande för det tog udden den som kikat in på tis eller när det nu var - det var med andra ord inte konstigt att han inte reagerade:
Citat:
– När jag öppnar dörren kände jag en lukt som jag känner igen att någonting är dött här inne.
– Jag tittar in och ser först klädskåp, till vänster är det ett borde och några stolar. Och så är det en bänk med lock på.
– Jag kände att där kan det nog vara som Lisa ligger eller något annat.
– Försiktigt, för att inte förstöra några spår, tar jag mig till soffan och lyfte, där fanns inget. Det gjorde mig föråvnad.
– Sedan tittade jag över utrymmet och tänkte att jag skulle titta igenom alla skåp.
– Då var ett skåp öppet. Där låg massa kläder, ett skåp hög med kläder.
– Jag kollade de andra skåpen, men det fanns ingen i någon av dem.
– Jag lyfte lite på klädhögen och där såg jag Lisa.
Så det var sista utrymmet i boden som hon faktiskt var?
– Ja, i det minst troliga utrymmet
nlt live
2015-11-02, 19:15
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pactasuntservanda.
Nej. Det spel som Tomato hänvisade till är inte samma spel. Det spelet är endast för plattformar med Android.

Nu kan man visserligen ha en dator där man kör Android, men det har jag svårt att tänka mig i detta fallet.

Man kan spela i pve och pvp Single Player Dungeons. Det ska vara mycket kortare. Men 1-2 dagar och offline, han verkar prata i nattmössan som sagt.

Xenia- vad jag vet kan man inte spela offline. Det är ett MMORPG.
Senast redigerad av henkess 2015-11-02 kl. 19:19.
2015-11-02, 19:16
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
VA?!! Har hon knarkat eller?!
Om man hittar endast en kladd brunt i hela ladan och denna tillhör NB... Hur har man då endast letat efter avföring från NB?
Man har nog inte letat efter överföring alls egentligen.

Det är ingen hejd på hennes insinuationer!
I fredags var det att NFC gick i Polisens ledband.
Tror inte hon står särskilt högt i kurs hos någon av de tre häcklade enheterna just nu.
Medlem
Vet någon om det har ifrågasatts att allt har hunnits med på en timme?

All teknisk bevisning lutar åt att det är åklagade men tycker att det verkar så osannolikt att någon skulle kunna mörda någon så brutalt (med sexuellt motiv och onanerat), kört i väg henne och hunnit hem på en timme.

Och våga göra det halv sju när det är ljust i en lada där andra jobbar. Hur säkra är de på tidpunkten?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JWP
Hahaha för helvete. Det är en skitig och dammig lada har runkat i, inte ett välstädat kontor.
Väggarna där är säkert nedsaggade med mycket annan skit än bara hans sperma.
Han är ju bevisat inte den renligaste i världshistorien.
Han torkar säkert inte av hemma heller efter runk

Så du menar att det inte är konstigt att han kletat ner väggarna med sperma för det är en skitig och dammig lada?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Joo, det är ett sidospår.. Men relevant ur annan aspekt. Folk som behandlar djur illa skall man se upp med. Här tycks det snarare vara tvärt om.

Katten är nog den enda som tror att NB är oskyldig. "Vete katten"
2015-11-02, 19:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fruktansvärt våld.

Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Den info jag fick i midsommar talade om att hon var "sönder" på något sätt. Tänk placeringen i skåpet och hur långt förruttnelsen gått så kan man förstå den uppgiften.

Ja det är en uppgift som man förstår med tanke på under vilka omständigheter hon hittades.

Jag tror att det kan ha varit en hel del brutet i hennes kropp. Hon var nog inte "hel" - förutom förruttnelsen.

Vilket fruktansvärt våld han måste ha använt sig av!

Detta är ju ingen människa som kan bete sig på ett sådant sätt utan ett vidrigt monster!
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-11-02 kl. 19:20.
2015-11-02, 19:22
Medlem
Det är uppenbart att försvarsadvokaten vill ha det till att det spelats offline och att det skulle vara att IT-forensikern bara har tagit hänsyn till internettrafik.

Poäng till advokaten alltså, även om det är helt ovidkommande vid det här laget.
2015-11-02, 19:22
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Varför skulle offret sprattla upp med fötterna på väggen om det kämpar för att stå på tå så att det inte kvävs av snaran? Offret kommer rimligen i stället att göra allt för att stå så sträckt som möjligt, precis för att som du säger kämpa mot döden.
Prova att läsa först och skriva sedan. Det blir bättre för alla så.

Den så kallade BTK-mördaren utförde sitt första mord (ett av 4 offer...) på ett sådant sätt, upphängt i ett rör i hustes källare.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dennis_Rader
Hur vet du att hon stod på tå?

Och även om hon stått på tå så sätter reflexerna igång att arbeta för högtryck strac före döden. Det går bra att kämpa trots förlorat medvetande. Döden behvöer inte vara så stilla som man kanske tänker sig alltid. Dödsryckningar blir nästan ofrånkomligt.

Men allt det förutsätter en hängning.
Som det visats i tråden så ger en hängning kraftigare, och mer specifika skador än en strypning. Även en strypning med en snara. Kroppens tyngd ger större skador än en snara som dras åt.
2015-11-02, 19:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Semir Hasanbegovic: – Man ska inte dra några slutsatser av frånvaro av spår på en person som inte lämnat spår. Den person kan ändå ha rört vid materialet

Vilket också kan förklara varför NB:s DNA inte funnits på fler ställen....
. Precis

Och herr fd poliskommisaries utlåtande hänger ju inte alltid ihop, när tex åklagaren frågar ut bonomså motsäger han sig själv:

Semir Hasanbegovic:
"Det blir märkligt när du säger dna-släppare och sedan säger du att hans dna inte finns på tejprullen. Han själv säger att han tagit den här tejprullen och lagt i spiklådan. Vad har du exakt tagit del av i den här utredningen?"
17:38, 2 November 2015
2015-11-02, 19:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det är ingen hejd på hennes insinuationer!
I fredags var det att NFC gick i Polisens ledband.
Tror inte hon står särskilt högt i kurs hos någon av de tre häcklade enheterna just nu.

.. Vilka frågor. Schönoff's svar var kort och koncist: vart är de andras bajs?
Citat:
Om du får veta att det förekommer att andra personer gör sina behov på det viset, påverkar det dig på något sätt?
Det jag i så fall undrar är var de högarna finns. Teknikerna hittade b ara en, vad jag vet, säger vittnet.
Inger Rönnbäck ifrågasätter om utredarna bara letade efter hennes klient dna.
Insinuationer är hon bra på iaf.
Citat:
Advokat Rönnbäck är näst på tur.
– Vi tillhör polismyndigheten sedan den 1 januari.
Skulle du vilja ha hand om kriminalteknikerna själva?
– Det ligger i processen att NFC att det ska finnas ett processansvar för fältverksamheten också
Villl du ha de knutna på plats eller fristående från områdena de finns i?
– Det har jag ingen synpunkt på, svarar vittnet.
nlt live

Vem var det rätten avvisade att vittna som hon önskade? Paul Johansson (?) - hette han så?
Senast redigerad av develi 2015-11-02 kl. 19:26.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in