2015-11-03, 11:54
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Förstår inte varför alla tänker i beröringsbanor eller med sex.

Jag är helt inne på åklagarens linje och så som du beskriver. Jag upplyste bara om vad forensikern från NFC sa.
2015-11-03, 11:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det är tydligen en del i tråden som tycker att fattiga ska misstros mer än rika. Framkommer tydligt när det gäller smutskastningen av en litauisk kvinna.
Hur många andra är ekonomiskt beroende av andra i denna Kinnekulle-soppa?
Inte ett dugg relevant. Däremot är det märkligt i mitt tycke att vara städerska åt sin man och välja bort sonen. Hon är inte här för att dra in pengar tydligen, då hade det varit en annan femma.
2015-11-03, 11:55
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Ja, det är det som är tanken med att vittnen inte ska vara närvarande i rättssalen innan de hörs, vilket påvisar en enorm risk med att media rapporterar live från rättegången såsom de gör nu.

Vilken risk tänker du på nu?
Hon har ju valt detta själv i ett i särklass läskigaste morden i Svensk historia.
Det är varken folket eller media som
är det felande i detta, utan vad som lett till att detta skett och hur det hanterats av advokat och GM familj
2015-11-03, 11:55
Medlem
Citat:
Utredarna hör hemma i Skövde. Ingen har för övrigt kollat deras opartiskhet.
Vet du om det bara är medelålders svenska män i kärnan i utredningsgruppen?

På vilket sätt skulle det förminska betydelsen i DNA-fynden på brottsplatsen och brottsoffret?
2015-11-03, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det vi vet om Irina, och hennes roll i denna sak som hustru och tidigare misstänkt för delaktighet eller skyddande av brottsling innebär att det finns inget att hämta, eller ställa henne till ansvar för.

Jag anser att det är fel att plåga henne och söka upp henne överhuvudtaget för hon har inte kapaciteten att hantera detta.

Åklagaren påtalade att det var ärekränkning när advokaten Inger Rönnbäck pekade ut brodern.

Inder Rönnbäck behöver någon som får ta smällen av dåligt juridiskt arbete och vara målvakt för hennes möda med att hitta "tvivel". Det har inget med de åtalade att göra, det har endast med Inger Rönnbäck att göra och hur hon arbetar. Hon har målat in sig själv i ett hörn, och det vanliga i Sverige är att man kommer undan med dåligt arbete om man jobbar i staten eller i rättsväsendet!

Jag vill se broderns advokat göra sitt jobb när detta är klart och plocka av Rönnbäckskan arvodet i en skadeståndstalan! För det är ärekränkning Inger Rönnbäck sysslar med. Det inte kan bli mer kränkande än så här!

I belysning av att den tekniska bevisningen och allt annat som binder den åtalade så är detta bara sadism mot enkla människor som försöker fortsätta det som är kvar av deras liv.

Verkligen bra skrivet, håller med om precis allt. Rönnbäck offrar yngre brodern och frun - de får ta smällen av hennes inkompetens som försvarare. Hon ger frun och yngre brodern ett livstidsstraff i allmänhetens ögon - frun som lögnerskan som skyddar odjuret hon är gift med - yngre brodern som en "möjlig mördare". Fy fan alltså, äckligt omoraliskt och oetiskt. Hoppas hon åker dit på jätteskadestånd för ärekränkning, men tyvärr så lär yngre brodern bara vilja försvinna från jordens yta efter det som hänt, att han blivit misstänkliggjord av advokaten och brodern - och att samtidigt veta att han är lillebror till ett monster, ett odjur, den vidrigaste sexualsadist som tänkas kan.
2015-11-03, 11:57
Medlem
Theforeigners avatar
Henrik Jönsson nämner aldrig Gustav J när han frågas om vem som var på middagen på godset
HJ nämner heller inte GJ när han frågas om vem som var på godset när han kom tillbaka kl ca 20:05 från sin konstiga "utflykt att hämte rullskidor hos sin vän mitt i middagen"
HJ kommer heller inte ihåg om Gustav var med och kollade på formel 1!

VAR VAR GUSTAV JÖNSSON i timmarna då Lisa Holm försvann ???

FUP 206 +207
Förhör med Jönsson, Henrik; 2015-08-27

-Vilka var med på middagen som du och Adriana var lite sena till på söndagskvällen den 7
juni?

Styvmor Choni, pappa Arne, flickvännen Adriana Berglund, Lars Magnus Trozelli och Anita
Trozelli.

-Var det fortfarande middag då du lämnade?

Ja och det var ingen annan som hade anslutit till middagen.

-Vilka var på Blomberg när du kommer dit efter att du varit hos Andreas Eriksson på
söndagskvällen?

Samma personer som på middagen.

-Henrik minns inte om Gustav och Victoria är kvar.
-Vilka var det som tittade på Formel 1?

Arne, Lars Magnus, Adriana, Choni och Anita.

-Henrik minns inte huruvida Gustav och Victoria var med och tittade på Formel 1 loppet.
2015-11-03, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Tecken som jag ser det på att hon är i beroende ställning till sin make.
Ungefär som äpplet faller nte långt från trädet.
Ja vet inte? Men jag själv är sexuellt frigjord och behöver inte porrfilm mm
För att gå igång.
Här verkar det vara en gemensam vana.
Då undrar jag hur vanligt det är?
Det kan nog förklaras om man har ett skitdåligt sexliv, enformigt och dant.
vilket hon vittnat om.

Skulle aldrig orka leva med en man som jag inte kan attrahera sexuellt och får jobba arslet av mig för att han ska få upp den som sen på fyllan trackar mig.

Nått är fel här

Ja något är väldigt fel. De har ju inte heller känt varandra så länge. Några år. N har vistats i Sverige och senare bjöd han hit henne som han själv uttryckte det. Hon är beroende av honom för sin försörjning. Hon har inte hittat ett arbete i sitt hemland till idag trots att hon säger att hon är kock. Nu mår hon inte särskilt bra vilket man kan förstå. Kan hon ens kommunicera med sin man ? De talar inte samma språk. Nu gör hon allt hon kan för att försöka rädda sin make men även henne själv. Lillebrodern struntar båda i.
2015-11-03, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Vi tar det här igen,

Vad bedömer du som starkast i den tekniska bevisningen?
– Det är summan av de olika spåren. Det enskilt starkaste DNA-spåret är det som finns på snörena som hon ska ha hängts upp i. På samma snörstumpar finns både hans och hennes DNA. Sannolikt är skälet att hon har försökt ta sig loss genom att dra med fingrarna över snöret, säger Leif GW Persson.

När du förstått att Lisa Holms sista krafter gått till att försöka få bort sitt eget rep runt halsen och få bort hans fingrar från samma rep och att blodvite uppstått där och då, så kanske du tänker annorlunda. Men du vill inte se det. Han hade skrapsår på sina händer efter undersökning av läkare.

Vakna!

Du har inga bevis för det här. Det är en spekulation. Varken åklagaren eller polisen har förklarat vad som skett utifrån bevis.
Jag anser att hålen i fupen och vad som mörkats talar ett annat språk.
Detta får en oberoende kommission ta itu med.
Medlem
MelTorments avatar
"Men när ett vittne nämner att den kattunge han tagit hand om kan ha sparkats till av en polis började han att gråta", noterar Expressens nyhetskrönikör Britta Svensson:

Det kom inga tårar från den åtalade när rättsläkaren beskrev hur Lisa Holm, 17, hade blivit hängd. Eller när en kvinnlig polis på ett skakande sätt berättade hur hon hittat den döda flickan i ett klädskåp”, skriver hon.

Nerijus Bilevicius har också gråtit när hans dotter kommit på tal."

Vilket enbart stärker hans påstående om att han aldrig har träffat Lisa Holm. Den enda slutsats man kan dra, är att hans känslor står i relation till de människor/varelser han bevisligen har träffat.
Medlem
Qwarts avatar
Citat:

Det spelar ingen roll vad du skriver, du kan inte förklara hur den åtalades DNA i form av blod hamnat på Lisas jeans, både på rät- och avigsida och det är inte nån jävla kontaminering som du har skrivit förut.
2015-11-03, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
På vilket sätt skulle det förminska betydelsen i DNA-fynden på brottsplatsen och brottsoffret?

Har du börjat läsa i tråden nyss? Detta har jag skrivit mycket om. Och andra.
2015-11-03, 11:59
Medlem
softmoons avatar
Citat:

Vill du utreda rasism inom polisen eller ett mordet på en ung flicka?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in