2015-11-03, 15:38
Medlem
henkesss avatar
Hon har säkert snappat upp en del information, från våra fyra dystra musketörer (alternativ teoretikerna) i tråden. Jävligt konstigt att hon nämner flashback. Annars så gick det som väntat, Brandtler var duktig och Inger Rönnbäck försökte väl göra det bästa av situationen. Kan tänka mig att det var svårt med så pass stark bevisning. Nu är det bara att vänta på den fällande domen.
2015-11-03, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Sedär. Efter att massmedia och icke-rättegångsinvolverade personer som Silbersky och Leif GW Persson "förklarat" att hustruns vägran att vittna är en viktig del i att slutsatsen blir att han är skyldig, så ändrar sig hustrun och vittnar till hans fördel.

Eländiga gamla gaggubbar

Till MGM:s fördel? Hustrun svängde sig med olika klockslag på ett mycket otydligt sätt.
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag tror att han haft planer på att flytta henne senare. Kanske att ta med hennes kropp på en fisketur och dumpa den i sjön. Han hann inte med mer denna kväll helt enkelt.
Att stoppa in henne i skåpet var nog det bästa alternativet där och då. I byssjan skulle hon inte hittas lika lätt som ute i terrängen. Sen kom pappa Holm och hela drösen med poliser i tät följd och planen gick inte att fullfölja. Kanske ville han ha iväg Missing People den där kvällen för att han själv hade tänkt ta med sig kroppen från byssjan och vidare ut på sjön. Han letade ju mask enligt egen utsago
Hade han eldat upp hela byssjan innan fredagen så hade han kanske klarat sig. Vem vet om man hade hittat DNA-spår då? Till och med om han blivit misstänkt för eldandet hade han nog varit i en bättre sits än på nu, stadigt påväg mot livstid.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Finns det inte någon sån där hederskultur i Ryssland/Baltikum att man inte lämnar sin man oavsett vad som händer? En gift fru är en rik fru och ska göra allt för mannen?
Kanske inte så mycket idag när länderna moderniseras, men kanske har frugans mor övertalat henne att vittna för sin man och alltid ställa upp?
Bara en tanke av det jag upplevt. (Ett ex farbror är gift med en Ryska/Golddigger).
Nej, det finns generellt ingen hederskultur som hindrar skilsmässor i någon av länderna.
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Rönnbäck går till attack mot brodern igen, samma broder som fick alibi av hustrun och att det finns aktivitet på datorn.
2015-11-03, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag funderat lite på Experten L*ngströms uttalande om att sexualpsykopaterna oftast har lägre utbildning och "enklare" jobb såsom hantverkare.

Detta baseras naturligtvis endast på dömda psykopater. De som inte är dömda känner vi ju inte till.
Tänk om det är så att det finns lika många psykopater bland de intelligenta och välutbildade, men att de är tillräckligt smarta för att inte åka fast?

Men utan någon forskning kan jag då komma på två stycken personer som varit välutbildade, båda har till och med en juristutbildning!
Kapten klänning var tom polischef.
Åklagaren i länken längst ner är dömd för bland annat våldtäkt mot barn.

https://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B...indberg_(polis)
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2...re-far-sparken

Dessa två plockade jag fram ur google på 5 sekunder så det finns nog fler...
Ordet psykopat har kommit att användas lite vårdslöst om avskyvärda skurkar i allmänhet. Inom psykologin är det beteckningen på en personlighetstyp, som visar sig överrepresenterad bland makthavare. Det är denna personlighetstyp tillsammans med andra störningar och framförallt uppväxtfaktorer av negativt slag som resulterar i en brottsling. Enligt detta sätt att se det så kan psykopatiegenskaper t o m vara till nytta i vissa miljöer, t ex för en yrkessoldat. Detta sagt baserat på ett TV-program om saken. En av de tongivande forskarna på området erkände lite självironiskt att han själv hade mycket av psykopatidrag ! Men i hans yrkesroll hade han kunnat vända detta till något positivt och i övrigt anpassa sig väl i samhället. Enligt gängse kriterier så är det en betydande minoritet av befolkningen som har psykopatidrag. Enligt Långström är den aktuella gärningen så extrem att uppskattningsvis bara ett fall om året i Sverige är att vänta. Man får nog räkna med att MGM bär på ytterligare destruktivt bagage - vad, vet inte jag.
2015-11-03, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Har du någonsin suttit i en rättegång? Som målsägande eller anklagad?
Det är så duktiga jurister gör i sina pläderingar. De säger saker om BO/GM (ironiska eller sarkastiska) för att sedan dra ner allt i en slutsats.
Mamma Holm tyckte nog som merparten här inne, att det var briljant!

Jag har aldrig hört ironi rörande mord på en flicka - eller annars heller.
Brandtler, 67 år, är otäck.
2015-11-03, 15:41
Medlem
Va säkert brodern (DNA mellan bröder kan vara väldigt identiskt) som hade en affär med hustrun och ville bli av med han...
Medlem
Något säger mig att hon kommer ifrågasättas av journalisterna med sitt tal om Flashback efter rättegången. Haha, ska bli intressant att höra vidare om detta.
Medlem
develis avatar
Men vad anför hon? Vad tillför detta som försvar?
Citat:
Hans fru har blivit rädd för svensk polis och blivit sjuk. Läkare tillkallades och han fick inte ta henne till sjukhus som han ville. Hon är fortfarande rädd men vågade ställ upp på förhör. Det var olyckligt att vi inte fick det fungera med tolk, säger Rönnbäck.
Hon tror på sin man att han är oskyldig och hon svarade på åklagarens frågor.
De har brevväxlat och hon har hört av sig till mig också, säger Rönnbäck.
nlt live
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Rönnbäck går till attack mot brodern igen, samma broder som fick alibi av hustrun och att det finns aktivitet på datorn.
Ja det är lite märkligt må jag säga. Forstår inte varför hon inte istället drar kortet "kan det ha varit att man har förväxlat data-användningen mellan brödrarna" eller "att brodern som med sina tidigare nämnda problem kan ha hotat hustrun till att ge honom alibi". Det vore åtminstone starkare kort än det som har avgetts nu, där hon blott utpekar honom igen, trots omfattande bevis.
Medlem
Hustrun gav ju AB alibi. Så Rönnbäck påstår att hustrun ljög då om AB's alibi och talar nu sanning om NB's alibi? Det låter ju hel korkat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in