2015-11-03, 18:01
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Planterat av nån som skyddar den verklige GM? Kan du utesluta korruption/maktmissbruk?

Är DNA-spåren/bevisen rimliga/sannolika, menar du?

Varför undersöktes inte skärpet? Togs inte skärpet av först?
Varför undersöktes inte skorna?
Varför undersöktes inte smutsen på ytterkläderna?
Varför fanns ett hårstrå i slaktrummet? Är det sannolikt?
Är det sannolikt att inget damm i övrigt är borta från slangen?

Men suck alltså... vi pratar om en riktigt omfattande utredning med bra bevisning mot Nerijus, dna här och där, vittnen som oberoende av varandra berättar samma saker... det här är verkligheten och inte någon löjlig deckare på tv5.
2015-11-03, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det finns inom psykologin och kallas bortträngning.
Om så är fallet här (vilket jag inte tror) så har vi att göra med en person som absolut inte är psykopat, inte ens i närheten.
För att förtydliga, bortträngning är en psykisk försvarsmekanism som tydligen sker vid trauma, en psykopat drabbas inte av t.ex PTSD.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Borttr%C3%A4ngning
Dock en väldigt kritiserad diagnos, men hm, det var ju även andra diagnoser tidigare.
Att förtränga denna händelsen på så kort tid låter omöjligt, men om han sitter i 20 år och hela tiden nekar så kommer han absolut att tro på sina egna lögner.
Schizofreni ?
2015-11-03, 18:03
Medlem
Ska bli intressant att höra LGW i kväll.
Han hade ju rätt när det gällde de 70 försvunna korna, men ändå fel.
Men jag litar på LGW
2015-11-03, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hur menar du nu. Om Lisa ringde 18.26 och han var hemma 18.45 så menar du att han kunnat göra det han åtals för på 20 minuter?

Har så jävla svårt att se att han ska, plocka in henne i ladan, dra en runk, döda henne, sätta sig och skita, sen paketera ihop henne och köra iväg henne på 25min.

18.26 - samtalet från Lisa
18.50-55 var bilen borta.

Joggaren har dessutom tagit fel på hans bil, som han själv anmärkte på idag.

För mycket DNA och skit som pekar åt hans håll så han har nog gjort det, men en del saker är rätt konstiga.
2015-11-03, 18:06
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Jag vet hur DNA tester fungerar.
Har aldrig i sig tvivlat på träffarna. Har man fått en +4 varför skulle man inte gå vidare och ta fler tester på bevismaterialet, du skulle ju kunna få en +4 på en annan person. Varje test är en enskild test.
...
Nej. Om man testar hypotesen "DNA i provet kommer från person X" och får grad +4 där så betyder det att det är >1000000 ggr troligare att få mätresultatet om hypotesen är sann än om den inte är det (d.v.s. DNA kommer från en annan person). Hypotesen "DNA i provet kommer från person Y" kan inte också få en grad +4, det är en logisk motsägelse eftersom den ingår i mot-hypotesen till "DNA i provet kommer från person X".
Däremot kan den senare hypotesen få grad -4!

http://nfc.polisen.se/tjanster/utlatandeskala/
Senast redigerad av farbror_barbro 2015-11-03 kl. 18:10.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Jag har förstått att du är inne på det spåret.
Kalla mig gärna naiv,men jag tvivlar en smula på att hela denna utredningen,med allt vad det innebär i fråga om inte minst kostnader,skulle utförts med ett enda syfte:Att låta en flickmördare gå lös.

Om polis och åklagare skyddar en GM tar dom inte hänsyn till vilket brott GM gjort sig skyldig till. Det är skyddandet av GM som är det primära, oavsett brott.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bilen har presenterats som körd till baksidan.
Vem presenterade det?
Citat:
Semir Hasanbegovic:
Men ok, han var hemma. Då är det också otur att 18.45 iaktar man en bil i ladan utanför
Blomberg. Ingen säger 100 procent hans bil men det var en bil som liknade hans. Den stod
där, säger Brandtler.
14:49, 3 November 2015
2015-11-03, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke H
Vad snackar du om?

Svårt med ironi i text.
Men "Fri tolkning" förstod du väl.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av worked
Har så jävla svårt att se att han ska, plocka in henne i ladan, dra en runk, döda henne, sätta sig och skita, sen paketera ihop henne och köra iväg henne på 25min.

18.26 - samtalet från Lisa
18.50-55 var bilen borta.

Joggaren har dessutom tagit fel på hans bil, som han själv anmärkte på idag.

För mycket DNA och skit som pekar åt hans håll så han har nog gjort det, men en del saker är rätt konstiga.

18.50-55 var bilen borta. Var väl då han var hemma för att hämta kniven....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
P18 är självisolering. Man kan begära detta på anstalten ifall man t,ex blivit eller känner sig hotad av sina medfångar. Det känns inte helt orimligt att något sådant kommer ske då NB anländer till sin anstalt.

Jag tror rentav inte att han kommer ges något val från sina kamrater på avdelningen.

P18 är uteslutet, han kommer sitta på "vanlig" avdelning men dömda pedofiler, våldtäcksmän och andra lågt begåvade individer.
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Men suck alltså... vi pratar om en riktigt omfattande utredning med bra bevisning mot Nerijus, dna här och där, vittnen som oberoende av varandra berättar samma saker... det här är verkligheten och inte någon löjlig deckare på tv5.

Det här är inte Fia med Knuff som Göran Frisk brukade säga. Han hade säkert velat vara i rättsalen och klämma sanningen ur ryssen. (Han ser ju ryssar överallt)

Känns som en onödigt känslopjunkig rättegång, inte minst på grund av målsägarbiträdet. Vågar nämndemännen fria även om de är osäkra på hans skuld, eller är trycket för hårt?
2015-11-03, 18:09
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bilen har presenterats som körd till baksidan.
Just precis... och därför är det mycket tjat om däcken som är bytta... och hjulspår har nämnts på baksidan av ladan men hittar det inte nu. Var vid synen kanske...?

Semir Hasanbegovic:*Han har därefter hämtat bilen som står på framsidan, 18.45 cirka. En liknande bil. 18.50, 18.55 är bilen borta sedan. Han kör runt ladan och parkerar på baksidan, fortsätter åklagaren
14:05, 3 November 2015

Semir Hasanbegovic:*Han skär ner Lisa Holm, eventuellt med kökskniven som hittades i förarsidan i bilen. På diskbänken hittar vi rep från Lisa Holm, där rullat henne i något plastliknande, kört ner henne till Martorp, tryckt in henne i skåpet i byssjan, kastat hjälmen och jackan och gömt på baksidan av rishögen, säger åklagaren
14:06, 3 November 2015

Semir Hasanbegovic:*När han har gjort det här kör han i hög hastighet hem till bostaden, det finns vittnesiaktagelser.
14:07, 3 November 2015

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in