2015-11-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aukupunktur88
Jag tror att det är 35-åringens bror som har utfört dådet. Hade det varit 35-åringen - så hade nog hustruns dna inte varit där och hon hade inte försvarat sin man.
Du har otur när du tänker
2015-11-03, 22:50
Medlem
hashish-boys avatar
Jag tycker det är märkligt att man inte kan få ut bilder av en viss karaktär som T.ex. obduktionsbilder på repmärken mm. Att man sekretess belägger bilder som hade hört hemma i gore avdelningen med ansikte eller könsdelar synliga kan jag förstå men mindre detaljer tycker jag nog bör vara offentligt.

Sekretessen har gått för långt, jag tycker att vi bör ha rätt att få ta del av material som har låg missbrukspotential. Det är inget fel eller sjukt i att vilja ha information så att man kan göra en egen bedömning så sekretessen bör vara ytterst försiktigt tillämpad.

Jag tycker det är en risk med att få sekretessbelägga allt för lättvindigt, det kan hända att saker sekretessbeläggs för att vissa inom rättsväsendet inte vill att vanliga människor ska granska allt!

Med det sagt så måste jag säga att jag är imponerad av åklagaren och jag tycker nog att ärendet verkar vara välskött och bevisningen stark.
Medlem
Mer.info.007s avatar
Är hon verkligen svensk? jag tyckr hon sder utlänsk ut ngn sdom vet? halv?
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Är du dum? Han har ju dödat henne. Vad han gör efter det spelar väl ingen roll. Verkar som att alltför många saknar hjärna och helt styrs av känslor.
Så du kan tänka sig att bryta av ben och så på döda kroppar i något läge?
2015-11-03, 22:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du tycker det är mer troligt att brodern har råkat föra över Nerijus frus DNA än att Nerijus själv gjort det?

Ja - det var ju också en nykter sannolikhetsbedömning.
Nykterheten kan ifrågasättas hos den som missade allra sista delen av inlägget. Om hustrun hade misstänkt att DNA:t kom via hennes make hade hon knappast försvarat honom.
2015-11-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Du har redan fått frågor om varför du tror det, istället för att svara upprepar du dig och kommer med detta. Är det hela din teori och dina bevis?
Varför jag tror det - är för att hans hustru tror på honom. Hade hans hustru trott att han var sexuellt intresserad av Lisa - då hade hon nog satt dit honom.
2015-11-03, 22:55
Medlem
På hur många platser är det blod från GM? Ingenstans har jag läst om att han har sår som skulle kunna vara orsaken till blodet. Man bör ju kunna ha kopplat hans sår till det blod man hittat? Skulle man genom sårens platser se sambandet till varför det finns blod på t ex röret, jackan etc? Stora sår? små sår? Jag tänker att om sår finns på GM så blir ju teorin om en annan GM som "planterat" blod från den åtalade ohållbar?
2015-11-03, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aukupunktur88
Varför jag tror det - är för att hans hustru tror på honom. Hade hans hustru trott att han var sexuellt intresserad av Lisa - då hade hon nog satt dit honom.

Hur avsatte AB IBs DNA på offrets trosor?
2015-11-03, 22:56
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Aftonbladet skriver att Lisa Holm hade dödlig otur. Ja, det är väl ett sätt att påpeka det uppenbara. Finns nog inget mer att säga här än en fruktansvärd jävla otur.

Ska mycket till för att en person ska vara motiverad och i synnerhet kapabel till att utföra ett sånt här hemskt brott. Speciellt också med alla omständigheter. Väldigt nära sig själv, på en ganska exponerad plats och dessutom tidigt på kvällen. Värst av allt är väl ändå att Lisa var ganska överbeskyddad av sin pappa och de hade planerat noggrant innan, provkört och bestämt att hon skulle skicka SMS etc. Tyder lite på att de var noga kring hennes säkerhet och alltid beredda på det värsta. Fruktansvärt orättvist när såna föräldrar som verkligen bryr sig om sina barn råkar ut för detta. Fyfan.

Det var en återkoppling till målsägandebiträdets slutplädering. Alltså dödlig otur, det var mycket slump, otur och vid ett tillfälle även dödlig otur som sades i hans slutplädering.
2015-11-03, 22:57
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
JAA!!!! svara min fråga

Nej.
2015-11-03, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Man har gjort samma misstag på dessa två bilder som finns i fupen nu, lagt ett svart lager över bilderna, som man kan ta bort i photoshop, illustrator eller acrobat pro.
De lärde sig nog av sina misstag efter Krantz dock.
Nu finns det mesta sekretessbelagda i en separat fil, vilket jag tycker är bra, även om jag är nyfiken på vad den innehåller, utöver bilder.
Inte för att jag är intresserad, men man kanske kan begära ut bilagan censurerad (t ex alla bilder borttagna) ?
2015-11-03, 22:59
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nykterheten kan ifrågasättas hos den som missade allra sista delen av inlägget. Om hustrun hade misstänkt att DNA:t kom via hennes make hade hon knappast försvarat honom.

Inte alls enig. Om jag dock ska tillåta mig att spekulera i frågan så var det nog exakt den misstanken som gjorde att hon drog tillbaka sitt alibi från början, sedan är det givetvis inte en lätt situation för henne och det är klart man kan börja tveka och bli rädd för att skicka sin man till fängelse, därav det torftiga försöket idag. Hur som helst är hennes "försvar" idag knappast av någon vikt för målet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in