Man ska inte ropa hej förrän man kommit över bäcken!
Vad jag kan se har inte Morgan Johansson eller Ylva Johansson sagt något om att invandringen till Sverige ska minska. Frågan om volymer är fortfarande tabu. Det enda man sagt är att situationen är ansträngd och att utlänningarna i fortsättningen måste skaffa bostad på egen hand. Man har inte sagt att gränskontroller ska återinföras eller att svenska staten tänkter sluta försöka integrera utlänningarna som kommer hit. Eller att man tänker avstå från att bryta senskarnas innanförskap i deras eget land Sverige. Det enda man egentligen sagt är att pengarna i Sverige är slut. Och så vänder man sig till EU, och säger, ge oss mer pengar.
Och tro't den som vill, men Sverige kommer att få pengar. Till och med mycket pengar. Pengar för att bygga baracker, det vill säga regelrätta kåkstäder, både här och där. Pratet om att andra EU-länder måste ta sitt ansvar och ta emot en svensk omfördeling av utlänningarna, det tror man inte ens själva på i Sveriges riksdag och regering, för det kommer inte att ske. Dock vet man, att pengar från EU, det kommer man att få, så att de utlänningar som nu kommit hit, och de som kommer att fortsätta komma hit, kan stanna här.
Möjligt att jag är alltför pessimistisk när jag misstror inte bara vår regering och rikksdag, utan också dess myndigheter, när det gäller viljan att begränsa invandringen. Men så tror jag. Sverige kommer att få EU-pengar, i form av lån, vilket kommer att bekosta invandringen.
Det här är planerat. För drygt ett år sedan sa dåvarande statministern att nu måste svenskarna öppna sina hjärtan. Han sa det, eftersom han visste att det som nu sker skulle komma att ske. Tänk så godhjärtad han är, vår förre statsminister. Hans finansminister har dock gått och gömt sig, men inte utan att ha ordnat sin egen trygghet. Lite skam, men inte mycket, har Anders Borg tydligen i kroppen.
EU har som helt öppet mål, att nationalstaterna ska försvinna. Regioner utan möjlighet till eget försvar och värnande av sina egna intressen är inget problem för EU. Starka nationalstater är dock ett mycket stort huvudbry för EU. Eftersom Sverige är längst fram i framkant när det gäller nymodigheter som floskler och propaganda, inte minst just när det gäller nationalstaters avskaffande och förnekandet av vissa folks existens, ja rentav framhävandet av skadligheten av ett visst eget folks existens, parat med framhävandet av vissa andra folks utmärkthet, hur paradoxalt och inkonsekvent det pratet än kan verka, så är Sverige det exempel som EU hoppas kunna framhålla som ett lyckat exempel på fri invandring, upplösande av nationalstaten. En lyckad merger av svenskar och utlöänningart utan friktion. En lyckad början på atomiseringen av Europas folk. Ner till individnivå. Sverige kommer att få EU-pengar. Tro inget annat.
Man kan tycka att jag är konspiratorisk. Men jag tycker inte att jag är det. Läs själva vad man inom EU-byråkratin tycker om olika folks rätt att själva bestämma sitt öde och att slippa att styras av utomstående. Ser man där negativt på sådan inskränkning? Nej då, det gör man inte, man ser positivit på sådan inskränkning. I vart fall i Europa och när det gäller de europeiska folken, som ju egentligen inte finns på riktigt.
Och tro mig. Sverige kommer att få många sköna euros att spendera på utlänningars kolonisering av Sverige. Omfördelning av utlänningarna själva kommer inte att ske. I vart vall inte från Sverige, men väl till Sverige.
Överdriver som vanligt, men det måste man göra ibland, men håll med om att vi lever i en spännande tid!