Citat:
Ja, och det finns flera saker som sammanfaller i brottets karaktär förutom objektifiering. Dels troligtvis "con attack" om man jämför med försöket dagen innan, sen "blitz" - hur snabbt han bestämmer sig attackera. Oavsett trådens psykopatiska och maniskt besatta postare ,vilkas inlägg jag inte ens läser pga deras sjuka innehåll, så är mitt intresse inriktat på att studera och förstå GM.s beteende och psykologiska profil vad gäller det sexualsadistiska motivet.
Därför som jag intresserat mig för just efterbehandlingen av den döda kroppen eftersom det är så obeskrivligt brutalt och kommunicerar GMs totalt likgiltiga inställning till sin gärning. Behandlingen av den döda kroppen som ett avskräde , värdelös sopa, likvärdigt detta kadaver som ligger o ruttnar på utsidan boden som han inte har kunnat undgå att se och lägga märke till, visar ingen ånger, ingen skuld, ingen som helst mänsklighet inifrån den person som gjort detta. Förfarandet av BO.s kropp informerar oss om vad mördaren anser att denna unga flicka är värd. Det är ren ondska som ligger där i det fjärde skåpet från vänster mitt i all skit och kaos.
Därför som jag intresserat mig för just efterbehandlingen av den döda kroppen eftersom det är så obeskrivligt brutalt och kommunicerar GMs totalt likgiltiga inställning till sin gärning. Behandlingen av den döda kroppen som ett avskräde , värdelös sopa, likvärdigt detta kadaver som ligger o ruttnar på utsidan boden som han inte har kunnat undgå att se och lägga märke till, visar ingen ånger, ingen skuld, ingen som helst mänsklighet inifrån den person som gjort detta. Förfarandet av BO.s kropp informerar oss om vad mördaren anser att denna unga flicka är värd. Det är ren ondska som ligger där i det fjärde skåpet från vänster mitt i all skit och kaos.
Sen är mordet tre-stegs: attackplats, mordplats och dumpningsplats. Vidare ett utval av offer som är i tre varianter enligt di lärde (availability, vulnerability, and desirability) Ett ideal och sen pang? Tillgänglighet och sen pang?
Blånekandet är en annan aspekt varav IB:s uttalande om att han aldrig kommer erkänna är intressant.
Antingen har han förmåga till skam eller så är det en ytterst märklig personlighet det här. Vidrig oavsett.