Citat:
Tack för svar.Den frågan förstår jag inte. Kan du formulera om den så att den blir kemiskt begriplig? Vad är det du vill ska lösa vad?
Det är ju inte bara en molekylärbiologisk fråga. Det handlar också om hur många spår från MGM som dokumenterats, och i hurpass komprometterande sammanhang de ha hittats. MGM:s DNA i en blodfläck på offrets bh-band är en extremt graverande bevisning. Varje ytterligare fynd av MGM:s DNA på positioner där en GM kan förväntas avsätta DNA gör bevisningen än starkare. Vad gäller i vart fall svett och spott gäller ju att det rimligen bör finnas från fler personer i de där arbetslokalerna. Likafullt är det bara NB:s DNA som hittas i anslutning till kroppen.
Det är uteslutet att samtlig kritisk DNA-bevisning har tillkommit genom kontamination, och i och med att det är så, är det relativt poänglöst att spekulera om huruvida någon enstaka av träffarna eventuellt, möjligen, teoretiskt sett, skulle kunna ha orsakats av kontamination.
Det är ingen miss i utredningen. Bevisningen är tillräcklig. Ett kontaminations- eller planteringsscenario ligger inte inom rimligt tvivel.
Det är ju inte bara en molekylärbiologisk fråga. Det handlar också om hur många spår från MGM som dokumenterats, och i hurpass komprometterande sammanhang de ha hittats. MGM:s DNA i en blodfläck på offrets bh-band är en extremt graverande bevisning. Varje ytterligare fynd av MGM:s DNA på positioner där en GM kan förväntas avsätta DNA gör bevisningen än starkare. Vad gäller i vart fall svett och spott gäller ju att det rimligen bör finnas från fler personer i de där arbetslokalerna. Likafullt är det bara NB:s DNA som hittas i anslutning till kroppen.
Det är uteslutet att samtlig kritisk DNA-bevisning har tillkommit genom kontamination, och i och med att det är så, är det relativt poänglöst att spekulera om huruvida någon enstaka av träffarna eventuellt, möjligen, teoretiskt sett, skulle kunna ha orsakats av kontamination.
Det är ingen miss i utredningen. Bevisningen är tillräcklig. Ett kontaminations- eller planteringsscenario ligger inte inom rimligt tvivel.
Jag menar om koagulerat blod kan lösas bättre i svett, saliv, urin, rent eller blandat med vatten än bara vatten.
Ja, det är troligen fler personers DNA på platsen och som är uteslutna. De spår det finns flest efter är den person dom riktat in sig på och redovisat förutom IB:s DNA på trosan. Kan man helt utesluta att någon annan stöp eller hängde flickan och att NB fraktade bort kroppen? Denna annan har då bara lämnat kanske ett eller tre DNA-spår. Det är vad nämdemän och domare måste ta ställning för. Jag anser att det inte räcker för livstid och det vore trist om det nu är så att han är mördaren.
Visst är det graverande bevisning. Men att kontaminering av samtliga spår på kritiska ställen skulle vara helt uteslutet i ett utrymme som kan vara så full av NB:s DNA ter sig också underligt. Det ter sig också helt uteslutet för mig att få 7 rätt på lotto men ändå vinner någon.
G021 s.533 (495) BH, leopardmönstrad med rosa axelband och insida. Var sitter besudlingarna egentligen, det finns inga bilder eller beskrivning på det?