2015-11-07, 17:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Ja absolut vi kan spekulera om att SH har haft en skyddad identitet på upplysningssidor. Han har aldrigt haft det. Kan du sluta att konspirera!

Man måste inte ha en skyddad identitet bara för att man är knuten till ett hemligt militärt förband. Fundera ett slag på varför personal ur sådana förband ytterst sällan förekommer på ansiktsbilder.

I övrigt så har jag inte förstått varför pappans eventuella koppling till ett hemligt specialförband är relevant för tråden, kan någon ge en vettig förklaring?

Om mordet skulle ha en koppling till pappans engagemang inom Försvarsmaktens hemligaste delar så kommer vi med största sannolikhet aldrig att få veta det, jag sa så tidigt i tråden och står fast vid den uppfattningen, den är logisk.
2015-11-07, 17:18
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Förmodligen eftersom att hennes arbetskamrat Julia alltid ställde sin moped på den platsen?

En annan fråga. Hade gärningsmannen saboterat mopeden så att hon inte kunde köra iväg? Den startade inte när hon skulle köra hem om jag inte minns fel.
2015-11-07, 17:20
Medlem
Ursprungligen postat av LeBronThurman

- Jag har ingen aning om hur mitt blod och DNA har hamnat innanför kläderna på någon som jag aldrig ens har träffat

Hur IB:s dna hamnade på Lisas trosor är också nånting man kan grunna på.
Frun som ville hjälpa honom med alibi kanske blir den som sänker honom, genom att indirekt medverka till att han hamnar inom lås och bom på livstid.
2015-11-07, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
En annan fråga. Hade gärningsmannen saboterat mopeden så att hon inte kunde köra iväg? Den startade inte när hon skulle köra hem om jag inte minns fel.

Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY

- Jag har ingen aning om hur mitt blod och DNA har hamnat innanför kläderna på någon som jag aldrig ens har träffat

Frun som ville hjälpa honom med alibi kanske blir den som sänker honom, genom att indirekt medverka till att han hamnar inom lås och bom på livstid.
Ja, det är något man kan grunna på, håller med.
2015-11-07, 17:27
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:

Nä något som tyder på det har jag inte sett, när pappan kom till platsen så startade den inte på första försöket men väl på det andra så mopeden verkar det inte ha varit något fel på.
2015-11-07, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klasAndersson198
om inte annat vore det intressant att veta varför infon om teleskoplastaren som stod inkörd i ladan ,
inte är intressant ? hur /när kom den dit ,och vem körde den därifrån ?
Tidpunkten den sågs gör att detta borde vara högintressant ?
vittnesmålen om att den stod där kan väl sägas vara minst sagt säkra ?
i varje fall jämnfört med tex Adriana ,mm
stämmer väl ochså bra med vittnet som sett en person komma ut från porten på framsidan !

likaså vad som stod i den första rapporten om mobilsökningn på Måndag förmiddag .

slasken var väl på 5000 sidor , den plus FU 2000 sidor hade IB ..... 5 dagar på sig att gå igenom innan Rättegången ,

SOG får hjälpa polis vid inrikes terroristbekämpning läser jag, men det kan väl inte varit tillämpbart i detta fall ?
Ja, telefonin är troligen högintressant, speciellt som åklagare uttalade på presskonferensen "telefonin är inte intressant". Det som människor lägger energi på att förneka är oftast av intresse.
2015-11-07, 17:30
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Likfläckarna har vi redan avhandlat. Upprepar - det finns inget som motsäger att Lisa placerades i skåpet i ett senare skede. Däremot en del som talar för det.

Så var Lisa/Lisas kropp har varit mellan söndag kväll och fredag vet ingen.

Edit: Jo. Dräparen och dräparens hjälpare. De vet.

Det är ju också ett jädrans sätt att resonera.

http://www.medicinkompendier.se/inde...itelid=426&j=1

Med din otroligt stora foliehatt så bortser du helt från faktum enbart för att kunna mala på om alternativteorier. Det är för sorgligt ärligt talat.

Likfläckar som uppstår efter 12 timmar sitter där de sitter.

Skulle flickan ha placerats i skåpet som du föreslår så kommer kroppens placering i skåpet att INTE överensstämma med likfläckarnas placeringar. Det är så jäkla enkelt.
Om du nu helt bortser från sådana fakta.....tja, vad kan man begära av en foliehatt?
2015-11-07, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag håller med dig som vanligt . Alternativteoretiker är inte många men de skriver och argumenterar mycket istället. Jag är övertygad att de försvinner i mängden om man gör en omröstning angående om MGM är skyldig till morden eller inte på Flashback. Jag vill gärna att om ni vill våga/prova och göra en rörlig omröstning i ett väldigt uppmärksammat fall (som detta) för att visa att fb är ett folkligt forum som speglar svenska samhället. Det är viktigt när majoritets av massmedia som vi har idag, är broende av ekonomiska och politiska makter. Och jag säger en gång till: Oseriösa användare kommer att smältas i folkhavet
Men varför upplever du oss som har annan åsikt som så störande? Det kan jag inte förstå. Människor kommer alltid ha olika uppfattningar. Vi skall vara glada för att vi lever i ett samhälle där det är lagligt att ifrågasätta myndigheter. Vi skall också vara glada över att vi har en väl utvecklad offentlighetsprincip som gör detta möjligt.
2015-11-07, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
.

Det hade tex varit intressant att låta tex en helt oinsatt amerikansk jury få spela jury, och domstol, med detta fall som jämförande exempel.
Och där se vilket resultat de hade kommit fram till.

Hur tror du själv att de hade dömt?
Hade den åtalade fått livstid, eller hade han inte ens dömts?
Hade de pekat på en allt för stor möjlighet för alternativa gärningsmän och alternativa scenarion?
hade de tryckt på Rimligt Tvivel?
Och därför friat den åtalade?

Vad tror du själv?

Vist hade det varit ett intressant experiment, eller hur?
Jag såg hela rättegången angående O.J. Simpson. Det var en show och inte en rättegång Speciell när den svarta åklagaren började gråta när mördaren förklarades oskyldig! De offrade BO för att några månader innan hade blivit ett stort blodigt upprop när en filmklipp visades på tv där några vita poliser misshandlade en svart kille i Los Angeles (jag är säker att domaren och juryn blev tillsagda att befria mördaren Simpson . Hans advokater betalade (med O.J.) räkning till några hundra svarta som satt hela tiden utanför rätten och förvandlade rättegången till en rasfråga!! Nej, allting var skrattretande. En riktig amerikansk show. Vi skall vara stolta med det rättssystemet som vi har i Sverige
Senast redigerad av matematiker 2015-11-07 kl. 18:34.
2015-11-07, 17:46
Medlem
catamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY

Fruns insats gör varken till eller från i skuldfrågan. Hennes vimsiga vittnesmål går inte att ta på allvar för att de förändras varje gång hon hörs. Framförallt är hon gift och ekonomiskt beroende av MGM och bara det räcker som skäl att avskriva henne. Man skiljer på sätten dna hamnar på olika ställen, om jag förstått den vetenskapen rätt. I fruns fall var det väl något de kallade "kontakt-dna", dvs ett dna som spridit sig från henne via någon annan till LHs underkläder. Några andra spår av frun finns överhuvudtaget inte som binder henne till brottet. Ihop med vittnesmål blev det enkelt att avföra hennes skuld i brottet.
2015-11-07, 17:49
Medlem
catamis avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Nä något som tyder på det har jag inte sett, när pappan kom till platsen så startade den inte på första försöket men väl på det andra så mopeden verkar det inte ha varit något fel på.

Exakt. Pappan flyttade mopeden närmare huset när han kom dit kvällen den 7 juni. Den startade inte på första försöket men väl på det andra, kan man läsa i fup.
2015-11-07, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Exakt. Pappan flyttade mopeden närmare huset när han kom dit kvällen den 7 juni. Den startade inte på första försöket men väl på det andra, kan man läsa i fup.

Larmet till caféet gick väl då så föreståndaren kom dit

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in