2015-11-09, 08:36
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
I den här artikeln verkar det som om N mamma och pappa lever tillsammans. Mamman har fått utmärkelser då hon tar hand om föräldralösa barn och även adopterat. Jag undrar hur man inte kan veta var ens biologiska barn finns ? Har dom skyddad identitet ?
http://www.expressen.se/gt/brodernas...kan-inget-ata/

Helt otroligt är nog inte det. Säker på att han ljuger om det där med kompisen ang bilkörningen.

Hoppas de kommer honom på spåren vad som hänt tidigare, men tyvärr är jag tveksam om de kommer lägga så mycket resurser sedan när han väl är dömd o utvisad?
2015-11-09, 08:36
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klasAndersson198
nu är det ju inte vittnesmålet om att den rullade 14.30 som är mest intressant ?
även om ingen känns vid det
utan att vittnen placerar den i porten till ladan 20.20 .

inget arbete där på söndagen , så vem var där ? och sedan körde bort den innan Holm kom dit ?
inte heller polisen nämner den ,så ALLT tyder på att den då stod på sin plats -alltså inlåst i spritfabriken på måndag morgon .
denna person har alltså då rört sig i ladan efter lisa försvann ,men kört iväg innan någon sökinsats börjat på kvällen -natten .
Borde varit en högintressant sak utreda ????
vem som ens haft anledning ta ut den ur sitt låsta garage på söndagen ?

Osäkra och ofullständiga uppgifter i fup, sid 244:
"Arne frågade Lars på måndagen, efter försvinnandet, om det var han som körde sin gröna
lastmaskin i söndags. Det hade varit Arnes son Henrik som hade uppmärksammat Arne på att
lastmaskinen var ute och körde. Lars tror att Arne sa att klockan kan ha varit mellan sju och
halv åtta på söndagen då han såg lastmaskinen kördes. Platsen de hade sett lastmaskinen på
var en plats som de själva kallar Högeboleden. Platsen har Lars byggt för att kunna passera
Gums med sina maskiner på ett enklare sätt. (märkt Högeboleden på kartan).
Lastmaskinen tillhör Lars men de båda bröderna använder den ofta. Lars använde inte
lastmaskinen under hela söndagen. Lastmaskinen är av märket John deere och är grön till
färgen."

Vilken tid såg Arne och sonen hjullastaren egentligen, och om det verkligen var på eftermiddagen, i vilket ärende var den ute då?
2015-11-09, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Instämmer i din analys. Det finns dock mer material att tillgå än hans beteende i rätten, har du inte sett videofilmningen som lades upp på Aftonbladet - tror jag det var- av ett förhör där han är nära att bryta samman och där man skulle kunna ana ett erkännande? Filmen finns i tråden nånstans om den inte är borttagen från AB sajt.
Mycket intressant att studera kroppsspråk, röst och språk där han ger en intryck av att regrediera till infantil nivå genom sina tårar, vaggningar och brist på verbalitet.
Ger för min del en bild av barndomstrauma, intryck av att ha blivit slagen och straffad som barn, förödmjukad.
Lade också märke till från ljudupptagningarna i rätten att han läspar, vilket kan vara tecken på : misshandel i barndomen, utvecklingsstörning och eller dåliga - saknade tänder.
Som om han nu inte redan blivit straffad och förödmjukad? (nu även i din text). Hur skulle du bete dig inför allt i denna historia, skyldig eller oskyldig? Hans beteende i rätten ter sig normalt och är han en psykopat så spelar han rollen väl.
2015-11-09, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Dom behöver inget alibi eftersom dom aldrig varit misstänkta i detta fallet. Konspirationsteorier om en godsägare med söner har väl passerat redan eller?
Nej, misstänkte hade inga handskar vad som är känt. Jo, man hittar alla sår misstänkte hade i rättsintyget på underarm samt händer. En snuskgubbe är inte per automatik en sadistmördare.

Fel! De första dygnet/dygnen så var dessa misstänkta. Men avskrevs (och jag undrar om nån vet varför). Denna "godsägares" mycket märkliga beteende (i samband med detta) skulle ha gått att förklara?

En tidigare ostraffad 35-åring som dessutom under kartläggning och sinnesundersökningar inte visar några tecken på avvikande beteenden tidigare, är lika mycket (om inte mindre) potentiell sadistmördare som en "godsherre" med KÄNT avvikande beteende.

Hur kan det saknas fingeravtryck om GM inte haft handskar?
2015-11-09, 08:49
Bannlyst
Citat:
Helt otroligt är nog inte det. Säker på att han ljuger om det där med kompisen ang bilkörningen.

Hoppas de kommer honom på spåren vad som hänt tidigare, men tyvärr är jag tveksam om de kommer lägga så mycket resurser sedan när han väl är dömd o utvisad?

Tror också det är en lögn om det med kompisen och bilkörningen, att "polisen blandat ihop namnen" eller vad han sa när hans fingeravtryck visade en annans id.
2015-11-09, 08:49
Medlem
arkmikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Man skulle ju vilja veta mer om hans barndom. Mycket kan ligga dolt där, var finns farsan t.ex. ? Jag har inte sett något i tråden om det.

Och han är ju pappa till en tonårig flicka utan att ha kontakt, vet inte ens var hon finns.

Varför flyttade han till morföräldrar vid 12 års ålder?

Jag tror han är besviken på livet som det har artat sig, plus någon slags störning som han kanske är född med. Kan inte utveckla mer, bara teorier eftersom jag inte har nån utbildning i ämnet.

Dina iakttagelser är klart intressanta. Familjebakgrund och skolan är viktiga faktorer. Det kommer säkert fram mer via pressen pö om pö när dom fallit.

Expressenlänken som birkaboo länkar till med hustrun och mamman samt hennes bedrövade man säger oss det är en liten by Krekenava (knappt 2000 inv) i Norra Litauen där människor säkert har stenkoll på varandra. Familjen dryftas på gator och torg.
Inom parentes ligger det berömda pilgrimsmålet Korskullen en timma bort med bil (https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Korskullen). Litauen är för övrigt mycket katolsk med en rysk-ortodox minoritet.

Hursomhelst. Föräldrarna är lojala mot sina söner som är under lupp i byn. I Expressen framkommer berättar hustrun " Min man är en mycket snäll familjefar. Han är rädd för bråk. Ser han sådant så springer han i väg. Det är helt uteslutet att han har något med detta att göra.".

Kanske är NB aggressionshämmad vilket kan utgöra en grund att agera ut besinningslöst som jag nämnde i föregående inlägg. En ren hypotes så långt.
2015-11-09, 08:57
Bannlyst
Citat:
Mycket intressant att studera kroppsspråk, röst och språk där han ger en intryck av att regrediera till infantil nivå genom sina tårar, vaggningar och brist på verbalitet.
Ger för min del en bild av barndomstrauma, intryck av att ha blivit slagen och straffad som barn, förödmjukad.
Lade också märke till från ljudupptagningarna i rätten att han läspar, vilket kan vara tecken på : misshandel i barndomen, utvecklingsstörning och eller dåliga - saknade tänder

Jag tycker också att hans beteende ger intrycket av en man som blivit kränkt, slagen och bestraffad som liten, har tagit upp detta tidigare. Tror att han haft en mycket dominerande far. Det framkommer ju också i förhören med AB, att "NB är pappas pojke" - den som bestämmer.
2015-11-09, 09:00
Medlem
Citat:
Instämmer i din analys. Det finns dock mer material att tillgå än hans beteende i rätten, har du inte sett videofilmningen som lades upp på Aftonbladet - tror jag det var- av ett förhör där han är nära att bryta samman och där man skulle kunna ana ett erkännande? Filmen finns i tråden nånstans om den inte är borttagen från AB sajt.
Lade också märke till från ljudupptagningarna i rätten att han läspar, vilket kan vara tecken på : misshandel i barndomen, utvecklingsstörning och eller dåliga - saknade tänder.

Hej. Du har inte en liten länk till filmen?
2015-11-09, 09:02
Medlem
ieshos avatar
Lisa hade en bra relation till sina föräldrar och brukade berätta allt för sina mamma. Nyligen hade hon brutit med en ung man som alla beskriver i positiva ordalag och som även föräldrarna tyckte om. Skulle det inte kunna vara så att hon tyckte att f.d. pojkvännen var för tråkig? Det fanns en stamgäst på kafeterian som Lisa tycks ha haft en speciell relation till. Han var mörkhårig med hästsvans och kanske sju-åtta år äldre än henne. Kanske spännande för henne?

Jag menar förstås han som beställde Ängasoppa när den var slut. Det var Lisa som tycks ha tagit kontakt med honom vid tillfället, där han satt med en jämnårig kvinna. Lisa hade förmått honom att istället beställa en annan soppa mot ett tillgodokvitto. Till flera i personalen hade hon antytt att hon kände mannen och till Maria i köket hade hon t.o.m. sagt att det var hennes pojkvän. Enligt familjen brukade hon vara lite blyg till en början, så en del tyder på att de faktiskt kände varandra.

Eftersom han var stamgäst, hade haft kontakt med Lisa på söndagen och eftersom han antagligen betalade kafébesöket med ett kort utställt på en Kerst*n Ham*lton, så undrar jag om det är känt vem han var? Är han hörd?
Senast redigerad av iesho 2015-11-09 kl. 09:12.
2015-11-09, 09:12
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar

Jag har letat i tråden en stund men hittar den inte.

Hoppas någon flink kan plocka fram den!
2015-11-09, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar

Filmen finns på youtub
2015-11-09, 09:18
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NHSNurse15
Fel! De första dygnet/dygnen så var dessa misstänkta. Men avskrevs (och jag undrar om nån vet varför). Denna "godsägares" mycket märkliga beteende (i samband med detta) skulle ha gått att förklara?

En tidigare ostraffad 35-åring som dessutom under kartläggning och sinnesundersökningar inte visar några av tecken på avvikande beteenden tidigare, är lika mycket (om inte mindre) potentiell sadistmördare som en "godsherre" med KÄNT avvikande beteende.

Hur kan det saknas fingeravtryck om GM inte haft handskar?

Kan du beskriva "godsherrens" mycket märkliga beteende, och hans KÄNDA avvikande beteenden.
Jag förstår inte vad du menar!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in