2015-11-10, 21:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponent
Hej
Någon som vet hur lång tid det tar att köra bil ifrån Blomberg till Martorp och sedan till Affären ????

Disponent
För Mr Google tar det 13 min.
https://goo.gl/maps/sjLPmdx3jd52
2015-11-10, 21:30
Moderator
OYs avatar
FUP citat;

NB:

Från denna när jag gick, när jag gick upp, när jag vaknade upp det var ungefär vid tvåtiden,
eller gick upp så att säga, då tog jag lite kaffe, rökte ja då vid cirka klock, fyratiden då jag
förberedde mig åka tills Gustavs hus, jag åkte dit och tittade vad som ska göras, jag såg det
att det är nånting som inte passa, när jag åkte tillbaka för att hämta verktyg stannade hos
hustrun och då sa jag att jag kanske kan bli lite försenad, det tar lite längre tid än jag har
planerat, då åkte jag och hämtade verktyg och kom tillbaka till arbetsplatsen och då gjorde
jag iordning den här fönsterblecket, och sen städade jag upp dom där plåtrester, åkte tillbaka
och lämnade tillbaka arbetsverktyg och låste utrymmet så åkte jag hem
, och ända fram till
klockan åtta jag var hemma äh, sen åkte vi till macken tillsammans med hustrun och kom
tillbaka, ur, ursäkta också mellan sju och åtta jag såg Arne, Gustavs äh, Arnes Janssons son
Gustav åkandes iväg, och då tänkte jag stoppa honom och berätta att jag har fixat det vad jag
har lovat, men han bara lyfte på handen så åkte han vidare, och det var allt (suckar)

Intressant att NB har hämtat plåtsaxen efter den där söndagen men var den gången inte så noga med att låsa in den igen, polisen hittade nämligen två plåtverktyg i NB:s bil. Ytterligare en sak som talar för att NB är en lögnare av stora mått, en riktig slarvnerijus.
2015-11-10, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Hej
ÄR DU HELT SÄKER på tiden 13 min.

Disponent
2015-11-10, 21:33
Bannlyst
Citat:

Hej
BRA SVAR med länk om 8,6 km på 13 min

Disponent
2015-11-10, 21:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Hej

Disponent
NEJ, titta på länken.
2015-11-10, 21:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Hej

Disponent

Det beror självklart på hur fort man kör, ge dig, hur kan någon vara helt säker på hur lång tid det tar? Jag skulle kunna köra den sträckan på en timme, men också på ett fåtal minuter.

Kläm fram varför du vill veta, vad är du ute efter?
2015-11-10, 21:39
Bannlyst
Citat:
NEJ, titta på länken.

Hej
Har kollat din länk.
Och då får jag fram att sträckan är 8,6km och tar 13 minuter utan trafik.

Disponent
2015-11-10, 21:41
Medlem
Blundettos avatar
Ursäkta en lat jävel. Men har det satts något datum för tingsrättsdom?
2015-11-10, 21:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det är inte så länge sen som en tjej spelade död för att GM skulle sluta misshandla henne när han våldtog henne.
Just att spela död eller avsvimmad har funnits som tips till tjejer som blir överfallna, enbart för att det skulle öka chansen för dom att överleva överfallet. Hellre bara våldtagen än våldtagen och död.
Men här tror jag att Nerijus slog eller ströp Lisa medvetslös per omgående så hon inte kunde göra motstånd och sen kunde han utföra sitt makabra verk med ett motståndslöst offer.

Det är ett tillstånd som heter Tonic Immobility jag menar - och kvinnan spelar inte död så sett:
Hon blir paralyserad av skräck.
Citat:
..kvinnan oftast reagerar med en slags apati och ger upp fysiskt motstånd när hon inser att risken för att bli skadad finns. Detta sker genom en automatisk reflex som personen inte medvetet råder om, till förvåning inte bara för henne själv utan inte sällan också för hennes omgivning, som hade förväntat sig att hon skulle försvara sig mera. Reaktionen kallas Skräckslagen, eller med psykiatrisk terminologi Tonic Immobility, och medför en förlamning och stumhet samtidigt med en mycket obehaglig känsla av att vara hotad till livet.
http://www.sodersjukhuset.se/Om-SOS/...r-kritik-i-DN/
2015-11-10, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det beror självklart på hur fort man kör, ge dig, hur kan någon vara helt säker på hur lång tid det tar? Jag skulle kunna köra den sträckan på en timme, men också på ett fåtal minuter.

Kläm fram varför du vill veta, vad är du ute efter?

Hej
INTE tror jag GM körde som en luspudel och att det skulle ta en timme för att stressat köra
Blomberg-Martorp-Affär
GM hade körde troligen ganska fort.
Jag gör en tids beräkning.

Disponent
2015-11-10, 21:43
Medlem
Snörena

Xenia, du som pusslat med repen/snörena – hur förklarar du följande ?

Det finns ett fynd S208. I FUP dokumenteras det lite olika.

På sid 668 beskrivs det som ett blått snöre, S208, med flera ändar.

På sid 671 ser det ut som en knut med 6 utgående snörändar, man benämner fyndet snöret.

På sid 676 talas också om snöret.

På sid 521, 537 och 678 står det blått rep.

På sid 559 syns 3 bitar, men de benämns blått rep.

Är det språkförbistring eller har de tillvaratagit en sammanhängande härva och löst upp den ? I så fall skulle den gemensamma knuten kunna vara den låsknut som jag förväntar mig strax under slangen ? Därmed skulle det vara rätt lätt att para ihop den bärande änden med fyndet i byssjan och bitarna som legat runt slangen falla sig naturligt. Kvar blir den fria tampen. Då skulle man omedelbart se om det varit 2,5 eller 3,5 törnar runt slangen. Och Xenias gyllene snitt skulle kunna beskådas !

Är jag alltför optimistisk ?
2015-11-10, 21:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Det är väldigt konstigt att det inte finns DNA från gärningsmannen under Lisas naglar!
Kolla på Lisas handskar dem är väldigt klumpiga.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6291506
Hon måste tagit av dem när hon skickade sms och när hon ringde upp pappan för tuchscreenen aktiveras inte med handskar. Jag tror att gärningsmannen har kommit bakifrån med snaran.
Hon har mer troligt försökt få av snaran runt halsen - därav eget DNA och blodförekomst under hennes naglar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in