2015-11-12, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Att vi hade så mycket pengar ändå!

Då hade vi ju råd att ta hand om våra gamla och sjuka ändå!
Det är Magdalena som trollat lite i de tomma ladorna
Citera
2015-11-12, 18:06
Bannlyst
Jag tycker det är rätt att hjälpa de här människorna så gott det bara går! Även om vi som redan bor här kommer få det sämre, så kommer förhoppningsvis människor som har det ännu sämre få det bättre. Sverige må gå mot mörkare tider ekonomiskt, men jag har svårt att tänka mig att Sverige kommer gå i konkurs?
Citera
2015-11-12, 18:11
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernaw
Jag tycker det är rätt att hjälpa de här människorna så gott det bara går! Även om vi som redan bor här kommer få det sämre, så kommer förhoppningsvis människor som har det ännu sämre få det bättre. Sverige må gå mot mörkare tider ekonomiskt, men jag har svårt att tänka mig att Sverige kommer gå i konkurs?

Utveckla gärna exakt hur mycket sämre du, personligen, kan tänka dig att leva för att leva upp till ditt egna ideal.
Citera
2015-11-12, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Tragiskt att vi lånar pengar för mer invandring och detta är bara början på lånekarusellen, vi är på god väg rakt ut över stupet. Inte ens SDs 26,8% i Sentio känns glädjande en sån här dag
http://nyheteridag.se/all-time-high-...inionsmatning/

Som trogen SD-sympatisör de senast två valen så lutar det åt att det blir blankröstning i nästa val. Extraval eller det ordinarie 2018.

SD ska inte behöva få den skit i knät som nuvarande och förra regeringen är föräldrar till.
Hoppas de fortsätter att förbli "outsiders" och låter 7K få försöka redan ut den byk de har skapat.
Citera
2015-11-12, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
SD ska inte behöva få den skit i knät som nuvarande och förra regeringen är föräldrar till.
Men Sd vill ju få det, och alla vet att det inte är deras fel.
Citera
2015-11-12, 18:37
Medlem
wuuaas avatar
Citat:
http://www.di.se/artiklar/2015/11/12/rantor-och-valutor-svenska-rantor-uppat/

Utländska investerare börjar reagera. Den tidigare låga svenska statsskulden(relativt andra länder) kommer att växa betydligt. Hur stora blir budgetunderskotten i år? Stora har de varit under flera år nu. Och kostnaderna kommer att ackumuleras över tid när ensamkommande barn och övriga flyktingar ska ges ersättningar och boenden, asylbolag ska få sin del av kakan osv. Dessa 11 miljarder är bara en andel av som kommer.

Får vi en kraftig ekonomisk nedgång som Dagens industri förutspått för 2016 så kommer statens intäkter sjunka ytterligare. 90-talets nostalgi på ingående. Hur mycket tar man ur pensionerna den här gången?
Citera
2015-11-12, 18:40
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Kan du styrka dina prognoser med, för den givna situationen, relevant data eller hoppas du bara och chansar att din naiva altruism och tilltro till etablissemanget räddar dig och de dina?
Du önskar helt ogenerat folk sämre tider för att erbjuda andra bättre.
Vi får hoppas att någon i din närhet eller varför inte du själv presenteras en RIKTIG möjlighet att tänja gränsen för detta självspäkeri.
Citera
2015-11-12, 18:47
Medlem
Skriuws avatar
Citat:
Enfald oroar sig allt som oftast inom den snäva cirkeln du målar upp. Du måste studera och hitta orsaken till varför din empati blir aktiverad.

Det är mycket information och geopolitik, ideologier mm som ska beaktas innan du förstår varför, när du väl gjort det kommer du inse att orsaken inte är så simpel som att det enbart handlar om att hjälpa folk i nöd. Utan att det beror på något oehört fult och syntetiskt du kommer avsky. Att hjälpa en hungrig krokodil genom att mata den med dina barn må vara godhjärtat ur utrota svälten-synpunkten men knappast en vacker bild i övriga aspekter.
Citera
2015-11-12, 18:51
Medlem
envokes avatar
Citat:

Du kan tänka dig att de som redan har det dåligt får det sämre.. För du har ju det bra. Vad sägs om alla barn i Sverige som inte får plats på HVBhem för alla är upptagna åt singelmä.. Förlåt ensamkommande barn?

Det är ju inte BARA välfärden och rent ekonomiskt som det knakar i utan det sträcker sig överallt. Dina barns skolgång, dagis, vård, säkerhet, polis osv osv.

För att inte tala om demografin också. Största vänstertomten och antirasister jag känner valde precis bort en förskola för att det bara talades arabiska på gården... Man kan ju hoppas på ett uppvaknande?
Citera
2015-11-12, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Utveckla gärna exakt hur mycket sämre du, personligen, kan tänka dig att leva för att leva upp till ditt egna ideal.

Man för inte den här sortens politik för att man själv skulle få det sämre. Utan att ALLA skulle få det bättre. Har du inte hört svetsarens uttalanden?

ALLA får det bättre, men endast ifall ALLA bor i Sverige. Det finns inga andra länder som har det så bra som Sverige. Och vi kommer att fortsätta att ha det ÄNNU bättre. Om du frågar svetsaren..

Frågar du finansministern då är det inga problem att finansiera detta. Man ju alltid ta LÅN!!

Redan de gamla grekerna visste detta..
Citera
2015-11-12, 19:15
Medlem
DenimDudes avatar
Är dessa 11 miljarder de nämner enbart för återstoden av innevarande år, eller ska det även täcka upp ett ackumulerat underskott? (hoppas innerligt på det senare, annars går kalaset loss på 220 mille om dagen som nån skrev)

Vad är de senaste siffrorna för kostnaden under 2016?
Citera
2015-11-12, 19:16
Medlem
snurresnigels avatar
Känns underbart att mer pengar ska gå till invandring och bidragstagare (nej inte alla men många) istället för till min sons skolgång, sjukvård, poliser (som kommer att behövas mer), infrastruktur o.s.v. o.s.v.
Såklart kommer skatten att ökas också för att finansiera kalaset med en röd regering till minst 2018.
Grattis alla skattebetalare! Snart är väl bilen borta när man går ut också p.g.a. ökad kriminalitet av folk som behöver pengar.
Hur många har fått rasistkortet kastat på sig sedan man kritiserade det? Och finns det någon media som har vinklat det på ett negativt sett? Frågorna är många..
Ps. finns spår av ironi i inlägget.
Senast redigerad av snurresnigel 2015-11-12 kl. 19:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in