2015-11-13, 00:41
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Blir väl en tillfällig ”flyktingskatt” som sedan blir permanent.
Exakt! Som med Moms:en
Citera
2015-11-13, 09:57
Medlem
Nu känner jag att det skulle vara moraliskt att jobba svart. Det finns ingen anledning att betala skatt när politikerna slänger ut pengar till alla världens människor.

Det är pengar som svenska folket har arbetat ihop under generationer och nu tycker våra politiker att man bara kan bjuda in alla som vill komma hit på jordens party till pengarna är slut.

Jag uppmanar alla att göra lika dant. Bli skatteflyktingar i ert eget land. Myndigheterna kommer ändå inte att ha resurser att jaga skattesmitare. De har fullt upp med annat.
Citera
2015-11-13, 11:00
Bannlyst
Va?! Vänta vänta vänta lite nu...11 miljarder för resten av året? Har jag förstått det rätt? Det är ju för bövelen bara knappt 50 dagar kvar av 2015! Skalar man upp det över ett år blir det ju närmare 80 miljarder som behöver lånas, på ett år! Och detta är ju ackumulativa utgifter som läggs på hög med tid. Ajajajaj
Citera
2015-11-13, 11:58
Medlem
IQ130s avatar
Var är Annie? Be henne förklara för oss som inte förstår, för hon är inte nöjd med att vi inskränker på EUs fria rörlighet. Det var hennes kommentar till gränskontrollen. Jag börjar tro att gränskontrollen inte ens är kopplad till en aktiv tankebana, för nu ska vi inse att det tar flera räntehöjande veckor att sänka svensk bostadsmarknad. Alla som lånat till bostaden, håll i hatten. Nu åker vi! Det onda hjulet drar igång. Storkapitalisterna kommer att vinna på det här, det spelar ingen roll för dem. Inte heller för flyktingarna. Förlorarna är som vanligt medelklassen, välfärdstagande svenskar och inga andra. Medelklassen har inte mycket i madrassen, inte tillräckligt för att häva en större bubbeleffekt in i medelplånboken.

Vi ska dock vara glada för att hela Afghanistan, eller de unga klasskompisarna, är på väg hit. De kan rädda oss ur knipan om 25 år.
Senast redigerad av IQ130 2015-11-13 kl. 12:01.
Citera
2015-11-13, 12:14
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130

Vi ska dock vara glada för att hela Afghanistan, eller de unga klasskompisarna, är på väg hit. De kan rädda oss ur knipan om 25 år.
Och spränga bomber!
Citera
2015-11-13, 12:25
Medlem
Renspluggs avatar
Verkar vara ett pengaregn över kommunerna på gång?

http://www.di.se/artiklar/2015/11/12...skamta-med-mig
Citat:
Di når Östra Göinges kommunstyrelseordförande Patric Åberg (M) i bilen på väg från SKL:s kongress i Karlstad. När Di berättar hur mycket Skånekommunen får i regeringens extrabudget: 60 Mkr eller 4 000 kronor per invånare uteblir reaktionen inte.

”Du måste skämta med mig! Det är helt sjukt ju! Det måste vara fel. Vad ska vi göra med dom?”, tjuter han i luren.

”Jag trodde kanske att vi skulle få 15 miljoner.”
Citera
2015-11-13, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rensplugg
Verkar vara ett pengaregn över kommunerna på gång?

http://www.di.se/artiklar/2015/11/12...skamta-med-mig

Tryck en sedelbunt i truten på alla kommunalråd så att de slutar kritisera regeringens politik..

SEN tvinga dem att ta emot invällningarna.
Citera
2015-11-13, 12:51
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E4
Jag tycker personligen att Sverige har spenderat alldeles för lite skattepengar på migrationen, så det är god tid för förändring!

Sverige har redan spenderat finansieringen för migrationspolitiken, PLUS de extra tillförda finanser vi redan gjort utöver den ursprungliga budgeten.

Vi lånar pengar för att finansiera nuvarande migrationspolitik.

Men du har kanske en spåkula som ger dig stake nog att tinga betydliga framtida skattemedel åt amorteringar på dagens flyktingpolitik?
Vi och Norge har ju fördelen att kunna luta oss tillbaka på reservrikedom, Norge har sin olja och Sverige sina nya svenskar som ju kommer omvandlas till outtömliga pengakällor i framtiden..
Citera
2015-11-13, 13:04
Medlem
Lagerthas avatar
.
.
.
Kan inte annat än att känna frustration över landets situation. Jag känner mig som svensk i ett främmande land.

Kan inte bestämma mig för vad jag blir mest frustrerad över, regeringens totala medborgarförakt och att vi inte sätter stop för det eller för att så många människor på fullt allvar tror att våra objudna gäster någonsin kommer att bli en plusaffär.

Där vi idag får tips om LCHF, bantingstips och recensioner om såmycketbättre - där kommer vi inom kort att se

– "Bästa vakthunden"

– "Hemmalarmet för dig i city"

– "Så här försvarar du ditt hem i din nogozone"

– "Så här förbereder du dig inför nästa terrorattentat"
Citera
2015-11-13, 13:18
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Vad har vi att förvänta oss?
Nedskärningar eller lån?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21747988.ab

http://www.svd.se/andersson-presente...tingmottagande

Nya skatter kommer väl! Kanske villa skatten kommer tillbaks, skall bli intressant vart någonstans skall plocka ifrån, för ha råd med denna katastrof.
Citera
2015-11-13, 15:15
Medlem
Kul att få veta hur valet 2018 utfaller. Om folket glömt och ger S och M och alla andra mini-partier ungefär samma röstantal som 2014. Sett ur scenariot vad som hänt sista månaden och vad som gäller idag med en tänkt stegvis åtstramning av flyktingpolitiken fram till valet.

Så att man på nästan alla punkter kopierat Sd:s flyktingpolitik.

Kommer folket att glömma detta eller kommer folket komma ihåg att 7klövern kopierat samtidigt som man fortsätter skälla Sd för rasister och fascister? För det kommer inte att upphöra.

Folket kommer att glömma.
Den som lever får se.
Citera
2015-11-13, 15:37
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Kul att få veta hur valet 2018 utfaller. Om folket glömt och ger S och M och alla andra mini-partier ungefär samma röstantal som 2014. Sett ur scenariot vad som hänt sista månaden och vad som gäller idag med en tänkt stegvis åtstramning av flyktingpolitiken fram till valet.

Så att man på nästan alla punkter kopierat Sd:s flyktingpolitik.

Kommer folket att glömma detta eller kommer folket komma ihåg att 7klövern kopierat samtidigt som man fortsätter skälla Sd för rasister och fascister? För det kommer inte att upphöra.

Folket kommer att glömma.
Den som lever får se.

Om nu alla "kopierar" SDs politik som du påstår, tycker du att den verkar fungera? Det tycker inte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in