2015-11-27, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahahaha - du är ju helt korkad! På en öde plats där offret känner obehag?!
Ta kort med mobilen och utsätta sig för stor risk istället för att välja att dra därifrån snabbt och INTE reta upp personen är väl iaf en jävla tur att hon inte gjorde.

Hade hon inte tagit bild på bilen? Kommer nu inte ihåg vart jag läst det någonstans, men har för mig detta, och att hon visat den för ngn, sin svärfar el sin man..?
2015-11-27, 00:34
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror du, verkligen att det är sannolikare, än att det härrör från att hon har ett intimt sexliv och delar bädd med sin man? Samt tvättar hans kalsonger

Ja det gör jag.
Om IBs DNA hamnat på Lisa's trosor via NB skulle NBs DNA också ha hittats på Lisa's trosor, NBs DNA fanns INTE på Lisa's trosor.
2015-11-27, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag har inte påstått att en vuxen man inte kan bära 50 kg, men att dra upp 50 kg med ett snöre över ett vattenledningsrör blir stora problem. Eftersom det fanns ett spelrum på 11 cm till väggen skulle det ha blivit gnidning från kroppen eller händerna som skulle ha gått att upptäcka.
Ja ! Alla som satt sig in i problemet håller med, men vi gick vidare och föreslog ett rimligt sätt, som du inte kan ha missat.

15 cm.

skulle det ha blivit gnidning ->kunde det ha blivit gnidning .

skulle ha gått att upptäcka->kunde under vissa omständigheter ha gått att upptäcka

Du tillämpar något som kallas persuasiv argumentation och det har ingen verkan på fysiska omständigheter. Du får gärna i stället säga jag tycker att det skulle. För att övertyga någon måste du samtidigt anföra några slagkraftiga argument.
2015-11-27, 00:45
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Angående hur Irina Bs DNA hamnade på Lisa's trosor.
Irina B städade personalutrymmena på Martorps gård:

FUP 451
Förhör med Lod Johansson, Nicklas; 2015-06-13 08:37

Kvinnan har jag bara träffat när hon har
varit och städat personalutrymmena här på Martorps gård.

Det verkar som om Irina har kilat omkring och jobbat svart lite här och var för farbror Arne.

Städade lantstället i Torekov, förberedelser inför middagsbjudningar på säteriet, städade på cafeet vid ombyggnaden, och nu även personalutrymmen på Martorp.

Men från personalutrymmen på Martorp ( vilket jag antar är den gula utbyggnaden ) är väl språnget ganska långt till att gå iväg peta på döda Lisas trosor i den öde boden.
Senast redigerad av hasselmuz 2015-11-27 kl. 00:55. Anledning: tillägg
2015-11-27, 00:48
Medlem
Citat:
Ja det gör jag.
Om IBs DNA hamnat på Lisa's trosor via NB skulle NBs DNA också ha hittats på Lisa's trosor, NBs DNA fanns INTE på Lisa's trosor.

Vad menar du? Tog GM först in offret i personalutrymme på gården och sen placerade offret i byssjan? Varför?
2015-11-27, 00:48
Medlem
Citat:
Ja det gör jag.

Kvarstår är att du tror att NB "plockat upp" IBs DNA - av alla andras som vistats i det personalrummet på Martorp som IB städat i - och kontaminerat det på LHs trosa? Är det så jag skall fatta ditt resonemang?

Vore det inte mera troligt att det kom från ett aktivt (?) sexuell interaktion med sin man vars säng hon delade?
2015-11-27, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det finns all anledning för alternativteoretiker att skjuta in sig på den påstådda mordplatsen och bristerna som finns kring bevisningen att mordet gick till just så.
Att det finns +10 DNA-träffar på kläder m.m. "bevisar" bara griftefridsbrott i sig.
Absolut, men det räcker då inte att skjuta med lösa skott. Jag skulle välkomna några mera utmanande invändningar, men har inte sett några. Jag tror f ö inte att ev svagheter i bevisningen ligger i den mekaniska domänen (jag tvivlar på att det finns några svagheter alls, men andra kunskapsdomäner har sina kompetenser i forumet).
2015-11-27, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Om man blir hotad med kniv skriker man inte då?
Om jag hade en kniv mot strupen och uppmanades att hålla käften, skulle jag inte testa GM:s beslutsamhet genom att skrika, men jag är ju ingen tuffing.
2015-11-27, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Disponent
Nerijus-Bilevicius - ÖDE. Otur staplas i en s. k. oturslista där enbart FAKTA förs fram..

Lisas pappa han förtår att något är fel – EN JÄKLA OTUR
Nero säger vet inte", "har aldrig träffat Lisa" låter som ett förnekelsens
pinsamma mantra.– En jäkla Otur.
Neros blod hittas på Lisa,s kläder – En jäkla Otur.
Neros blod hittas på flera repstumpar – En jäkla Otur.
Neros bajs hittas i ladan – En jäkla Otur.
Neros sperma hittas på väggar och handfat – En jäkla Otur.
Lisas tillhörigheter hittas efter vägkanten – En jäkla Otur.
Att vittnen sett honom köra till och från Martorp i snabb fart – En jäkla Otur.
Att joggerskan pekade ut just honom som den som ville få in henne i bilen - En jäkla Otur.
Ariana känner igen honom - En jäkla otur.
Att han hade hudavskrapningsskador som kunde avsätta blod vid mordet - En jäkla Otur.
Grannarna pekar ut honom när han återvänder från Martorp - En jäkla Otur
Vittne ser en bil med ett L nationsbeteckning på väg mot Martorp – En jäkla Otur.
Lillebror och lilla frun vägrar ge alibi - En jäkla otur
Militär kommer till Martorp – En jäkla Otur.
Polisen hindrar honom att gå in i ladan senare – En jäkla Otur.
MP kommer till Martorp – En jäkla Otur.
MP fortsätter leta trots NB,s avrådan – En jäkla Otur.
NB och hans bror hittar bara några få maskar – En jäkla Otur
Lisa,s hjälm och jacka hittas i rishögen – En jäkla Otur.
Lisa hittas i skåpet – En jäkla Otur.
NB blir DNA testad – En jäkla Otur.
NB,s hustru vacklar i sitt vittnesmål – En jäkla Otur.
Fruns pengar är slut och hon har ingen lust att vittna. En jäkla otur.
Frugan har gjort slut på alla hans pengar – En jäkla Otur.
NB,s bror berättar negativa saker – En jäkla Otur.
Hustruns DNA hamnat på Lisas trosa. – En jäkla Otur.
NB kan inte förklara varför hans DNA har hamnat där de har. – En jäkla Otur.
NB blir anhållen misstänkt för mord – En jäkla Otur.
NB blir dömd av Tingsrätten till livstid för mord – En jäkla Otur.
NB kommer troligen att bli dömd i Hovrätten – En jäkla Otur.
NB blir betraktad som ett fegt kräk och odjur – En jäkla Otur.
NB får hotelser till häktet – En jäkla Otur.
NB har skaffat sig många fiender i hela Sverige – En jäkla Otur.
NB har också skaffat sig många fiender i sitt eget land som anser att han har
kränkt hela sitt land – En jäkla Otur.
Han kommer troligen att få ett helvete inne på anstalter – En jäkla Otur.
Att alla advokater med vett tackar nej att hjälpa honom – En jäkla Otur.

Jag har aldrig i hela mitt liv sett en person som har en sådan – JÄKLA OTUR

Det räcker inte med att vagga med kroppen, skaka på huvudet, gråta och säga " vet inte", "har aldrig träffat henne" m. m. Han måste kunna förklara varför det som har påträffats i form av hans DNA har hamnat där de har gjort.
Kan han inte det så är det helt klart uppenbara lögner.

Hans skuld blir så otroligt uppenbar och hans "otur", hans - "vet inte", "har aldrig träffat Lisa"
Låter som en psykologisk förnekelse.

TUR ÄR INGET MAN FÅR. TUR ÄR NÅT MAN FÖRTJÄNAR.
och HAN FÖRTJÄNAR MINST - LIVSTID+UTVISNING.

Bra jobbat #Disponent med denna OTURS-lista innehållande fakta och bevis som på ett mycket överskådligt sätt presenterar allt som Nerijus har emot sig, det som måste vara den maximala oturen - att en enda människa kan vara drabbad av så mycket? Inget är ju hans fel? Han har inte gjort något dumt? Han har aldrig sett Lisa? Han gräver ju mask när de andra letar hans mordoffer?

EN UTMANING till alla alternativteoretiker, rättshaverister och andra som tvivlar på Nerijus skuld;
SKRIV EN EGEN LISTA med allt som talar EMOT att Nerijus är skyldig.

Men, kom ihåg att det måste finnas faktaunderlag och bevis för det som tas upp, inte fria fantasier och tyckande.
2015-11-27, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Men sakfrågan gällde söken på Martorp torsdag och fredag, samt speciellt det faktum att en hundförare tittade in i byssjan utan att upptäcka kroppen.

Du levererad tre faktauppgifter varav två var fel. Kroppen låg i Byssjan, hjälm och jacka i rishögen.
2015-11-27, 01:08
Medlem
Theforeigners avatar
Gunnar Johansson, som jobbar på Martorp och Godset, klippte gräset nära arbetsboden Fredag den 12 Juni på förmiddagen och såg då Missing People där !?

Vem var dessa personer, och vad gjorde dom där på förmiddagen ???

FUP 465
Förhör med Johansson, Gunnar; 2015-06-23 13:40

Jag klippte gräset samma dag där de hittade henne, vem tänker på något sånt, jag klippte
precis i närheten av byssan där de hittade henne.

-Vet du vad klockan var när du klippte gräset?

Nej det vet jag inte men det var någon gång på förmiddagen.

-Såg du någon om var i närheten när du klippte gräset?

Ja missing people var där och letade.
2015-11-27, 01:10
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Vad menar du? Tog GM först in offret i personalutrymme på gården och sen placerade offret i byssjan? Varför?

Jag vet inte och sannolikt ingen som vet förutom GM.
Jag konstaterar bara att IBs DNA säkerligen finns i det gula personalutrymmet på Martorp
iom IB städade där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in