2015-11-01, 21:51
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jompii
Har kört diverse IKEA-stolar de senaste tio åren och vill testa något nytt. Jag har kikat lite på maxfps/maxgaming och "problemet" är att det finns en rad olika modeller av dkracer och har noll koll på vilken som är bäst/jag bör vänja.

Ja 8k är lite väl saftigt. Har en budget på max ca 3500 kr.

Nåja, den jag länkade var ju av serien "Formula". Läst att folk skrivit att den kan vara för liten för vissa. Jag antar att vi snackar riktigt feta as då. För en normalbyggd människa så sitter man gott.
Citera
2015-11-01, 21:54
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Har kört diverse IKEA-stolar de senaste tio åren och vill testa något nytt. Jag har kikat lite på maxfps/maxgaming och "problemet" är att det finns en rad olika modeller av dkracer och har noll koll på vilken som är bäst/jag bör vänja.

Ja 8k är lite väl saftigt. Har en budget på max ca 3500 kr.

Elgiganten Megastore har några stolar ute i butiken som man kan testa. Jag tycker att Arozzi Enzo är skön, den kostar 1500 kronor cirka.
Citera
2015-11-01, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Nu är jag ingen konnässör när det kommer till stolar. Men jag köpte förra året en exakt likadan som denna

Har inga andra stolar att jämföra med. Men alla som är på besök går alltid fram och provsitter och berömmer den för dess utseende och ergonomi.

Helt klart bättre än Ikea-stolarna jag använt förr åtminstone. Gillar speciellt svankstödet.

Den, och många andra modeller från samma märke, finns att köpa här för en överkomlig peng.

Maxgaming.se

Har samma, rekommenderas varmt.
Citera
2015-11-01, 23:05
Medlem
Okej, den ser ju onekligen riktigt bra/skön ut.
Ska ta en sväng förbi elgiganten, media markt och netonnet imorgon och se om de har några stolar uppmonterade som man kan provsitta.
Jag är 188 cm och ligger runt 100 pannor så är väl ganska medel egentligen. Vet inte riktigt vart gränsen för liten går.
Citera
2015-11-02, 03:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag har tänkt att köpa en riktig bra stol och det är ju då antingen en dkracer eller någon av needforseat, t.ex maxnomic som många streamers/event använder.
Har dock problem att välja vilken jag ska köpa, tänkte därför kolla om ni skulle kunna hjälpa mig.
Vilken anser ni är bäst och vilken modell? Verkar ju exempelvis finnas ca 10 olika modeller av dkracer.

(FB) Den enda stora tråden om att köpa datorstol/gamingstol! (//MOD)
Citera
2015-11-02, 23:20
Medlem
Jag står i valet och kvalet mellan Akracing's följande tre modeller, Rush, Nitro och Premium v2.
Vilken av dessa tre modeller är bäst och vad är egentligen skillnaden? Mer än utseendet förstås.
Nitro är ett par hundra lappar billigare medan Rush och Premium verkar ligga på samma pris.
Citera
2015-11-29, 09:19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Någon som har erfarenhet för denna stol?

http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/...moryskum-svart
Citera
2015-12-18, 12:06
Medlem
TheDarkCats avatar
Sköna kontorstolar med bra ryggstöd

Tjena! Jag behöver en ny kontorstol, den jag har nu är oskön för min rygg. Så tips på bra kontorstolar som är bra anpassad för ryggen, bra ryggstöd.
Senast redigerad av TheDarkCat 2015-12-18 kl. 12:08.
Citera
2015-12-18, 12:16
Medlem
Kletikopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Tjena! Jag behöver en ny kontorstol, den jag har nu är oskön för min rygg. Så tips på bra kontorstolar som är bra anpassad för ryggen, bra ryggstöd.

Kinnarps. Håller i minst 10 år och har väldigt bra ergonomi för långa arbetspass.
Citera
2015-12-18, 14:21
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kletikopter
Kinnarps. Håller i minst 10 år och har väldigt bra ergonomi för långa arbetspass.
Verkar vara en bra arbetsstol men sjukt dyr.
Citera
2015-12-18, 21:32
Medlem
atts avatar
Jag har haft en Kinnarps-stol och den var riktigt bekväm. De har 8 olika modeller av kontorsstolar ser jag på hemsidan, en eller två av dem verkar vara budgetmodeller, t.ex. den här: http://www.kinnarps.com/sv/se/Produk...?prodid=140133.
Kinnarps är allmänt inte känt som ett dyrt märke.

Vill du verkligen sitta bra är det en Aeron du behöver, kontorsstolarnas Rolls Royce, men den kostar därefter. Finns ett par på blocket, t.ex. den här http://www.blocket.se/stockholm/Herm....htm?ca=11&w=3
Jag har bytt upp mig till en sån!
Citera
2015-12-19, 22:10
Medlem
desammlass avatar
någon som har tips på billig och bra sida för gamingstolar som man kan beställa från utlandet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in