Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-02, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcarlberg
Payment revisionen needed med Swedbank E-kort. Någon som vet? Tänkte innan jag börjar klydda med banken.

Amazon är helt säkert att handla på, så du behöver inte använda Swedbank E-kort. Om du har fler kort, använd det. Testa annars att handla med ditt vanliga Swedbankkort. För övrigt är Swedbank den bank med högst valutakurspåslag, så den bör undvikas. För förklaring av valutakurspåslag, se tidigare i tråden.
Senast redigerad av flipkvist 2015-12-02 kl. 15:38.
Citera
2015-12-02, 19:21
Medlem
Hej folket,

Hur kommer paket från Amazon (US) till Sverige? Eller rättare sagt, hur får jag det? Kommer dom till ICA/uthämtningsställe, eller kommer någon och knackar på dörren och ska lämna av det?

Fick nämligen förfrågan vid betalning "kan vi leverera ditt paket på en lördag?" vilket jag givetvis kryssa i. Det slog mig tyvärr i efterhand att det då handlar om leverans till dörr. Fraktbolaget heter LandMark.

Hjälp uppskattas!
Citera
2015-12-05, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeboxo42
Hej folket,

Hur kommer paket från Amazon (US) till Sverige? Fraktbolaget heter LandMark.

Generellt går det inte att svara på. Beroende på leverantör (säljare) så kan paketet skickas med olika fraktbolag. I det här fallet levereras paketet med LandMark, du får kontakta dem och fråga, dock är det troligen leverans till dörr precis som du säger. Troligen outsourcas själva leveransen till kund till ett svenskt bolag.
Citera
2015-12-15, 15:23
Medlem
Hej, jag tänkte köpa ett presentkort i julklapp. Problemet är att jag vill att det ska kunna användas i tyskland. Jag har tänkt mig ett elektroniskt, så frakten är inga bekymmer.

Men hur går jag till väga? Översätter jag amazon.de och köper där? Hur fungerar betalningen?

Ni får ha överseende med min okunskap, första gången.

Tack på förhand!
Citera
2015-12-15, 20:00
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheApocalypse
Hej, jag tänkte köpa ett presentkort i julklapp. Problemet är att jag vill att det ska kunna användas i tyskland. Jag har tänkt mig ett elektroniskt, så frakten är inga bekymmer.

Men hur går jag till väga? Översätter jag amazon.de och köper där? Hur fungerar betalningen?

Tack på förhand!

du köper som vanligt med kort, du kan använda google translate om du inte förstår
Citera
2015-12-15, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheApocalypse

Tack på förhand!

Du kan välja engelska för kassafunktionen på Amazon.de. Använd en dator, den engelska funktionen fungerar än så länge sämre på mobila enheter.
Citera
2015-12-20, 13:17
Medlem
Skulle uppskatta det enormt om någon kunde hjälpa mig reda ut detta;

Om jag skall köpa elektronik, låt säga en systemkamera, till mitt företag, fungerar det likadant som här i Sverige då? Jag kan då alltså köpa hem tex. en kamera på företaget, vid betalningen ingår såklart moms, men den får jag då tillbaka när vi skickar in vår momsrapport, eller? Det spelar ingen roll att det är Tyskland vi köpt ifrån, utan det funkar likadant som om jag köpte ngt här i Sverige?
Citera
2015-12-26, 20:23
Medlem
showtimes avatar
Någon som har testat att handla med visa electron på sistone? Nya regler från Nordea innebär att man måste öppna upp korten för internetköp och electron kan man bara öppna upp i ett fönster på 60 minuter...(?)

Frågar åt syrrans grabb, annars måste jag kliva in med mitt kort & pröjsa hennes födelsedagspresent...
Citera
2015-12-27, 10:13
Medlem
Hej! Jag funderar på att beställa Star Wars Battlefront till PS4 via Amazon. Det kostar enligt hemsidan $39,96 + Free shipping. Mina frågor är; Hur säkert är det att beställa via Amazon? Hur ser jag om det är nytt eller begagnat? (är ju väldigt billigt tycker jag), Kommer det tillkomma några extra utgifter utöver dem $39,96?, tex tullavgifter

http://www.amazon.com/gp/product/B00...=ATVPDKIKX0DER

Tack på förhand
Citera
2015-12-27, 10:19
Medlem
iDiot5s avatar
Det som kan tillkomma är tull(25%) på priset+frakten och en adm.avgift på 100:-
Har själv råkat ut för detta några ggr på beställningar från USA.
Citera
2015-12-27, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iDiot5
Det som kan tillkomma är tull(25%) på priset+frakten och en adm.avgift på 100:-
Har själv råkat ut för detta några ggr på beställningar från USA.

Med andra ord är det stor chans att jag går minus på denna affär?
Citera
2015-12-27, 15:31
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antonhbk
Hej! Jag funderar på att beställa Star Wars Battlefront till PS4 via Amazon. Det kostar enligt hemsidan $39,96 + Free shipping. Mina frågor är; Hur säkert är det att beställa via Amazon? Hur ser jag om det är nytt eller begagnat? (är ju väldigt billigt tycker jag), Kommer det tillkomma några extra utgifter utöver dem $39,96?, tex tullavgifter

http://www.amazon.com/gp/product/B00...=ATVPDKIKX0DER

Tack på förhand
1. Free Shipping gäller inom USA.
2. Det är väldigt säkert att handla från Amazon.

Sverige har väldigt hög skatt på tv-spel, det är därför det är så billigt. Ingen tull sålänge du inte handlar för mer än 1400 kr. Däremot så kan du råka ut för moms + postavgifter ändå.

Förövrigt så prövade jag att lägga spelet i varukorgen, slutsumman efter fraktavgifter och Import Fees blev 600 spänn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in