Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Ja något är djävligt skevt när man hellre lägger pengar på immigranter än barn och gamla
Det handlar inte om empati.
Det är narcissistiskt. Man skiter i flyktingar, liksom man skiter i alla andra.
Däremot bryr man sig om att bygga sin egen Image.
Ja precis! Våra fåfänga politiker har velat spela humanistisk stormakt på skattebetalarnas bekostnad. De har vågat locka med svenskt PUT och förmånliga bidrag i tron att få migranter skulle klara hindren att ta sig hit. Medelhavet, Dublin-förordningen och transportörsavtalet skulle reglera så bara en rännil överlevande skulle komma till åtnjutande av de annonserade "lockvarorna". De som hjälpte flyktingar till Europa riskerade att stjälpa denna plan och klassades som egoistiska "flyktingsmugglare", även de som hjälpte människor av ideologiska och humanitära skäl som Amir Heidari, Irans Raoul Wallenberg. Våra skenheliga svenska politiker uppförde sig som en grym gubbe som lockar barn med godis på andra sidan en livligt trafikerad motorled och samtidigt förbjuder någon vuxen att hjälpa barnen över.
Detta svenska hyckleri har redan kostat många människoliv och kommer skapa ännu mer olycka i framtiden då vi nu saknar realistiska planer både när det gäller ekonomi, bostäder och integration på arbetsmarknaden för de som nu kommer. Man har misslyckats i tjugo år så hur ska man lyckas nu när utmaningarna är mångfalt större? Jag ser framför mig arbetslösa desillusionerade invandrare som hamnar i ett livslångt utanförskap och bidragsberoende. Jag ser framför mig deras barn som tappar respekten för sina föräldrar, misslyckas i skolan och som känner mer gemenskap och solidaritet med det kriminella kompisgänget än med det svenska samhället. Jag ser framför mig en ökad radikalisering och polarisering i samhället; en miljö där fascism, islamism, anarkism och rasism frodas. Jag blir så förbannad på dessa ideologiska fundamentalister i Sveriges senaste regeringar som är ansvariga för detta, ivrigt påhejade av opportunistiska mediapersoner. Sverige kommer inte bli känt som en humanistisk stormakt utan den naiva dumhetens och hyckleriets högborg.