Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Skulle hon ha lämnat nyckeln i låset om hon följde med någon som hon inte kände, menar du?
Citat:
Jo, att hon aldrig skulle ha följt med någon okänd, och om du tror att det var så lätt att lura Lisa in i ladan underskattar du henne betydligt.
Citat:
Den åsikten delar du inte med Lisas pappa. Hon hade aldrig lämnat nyckeln.
Hej och hå vad man kan förvränga fakta för att få de egna idéerna att falla på plats.
Flera alternativteoretiker inkl IR påstår att hon gått frivilligt till ladan och fantasin är det inget fel på: Lisa, 17 år, leker i ladan, med upptäckarglädje letar hon snören till en midsommarkrans, hon har letat toalett och eluttag innan FUP och du har betonat att det inte ens var mord, att hon frivilligt gick dit:
" Den enklaste förklaringen av alla; hon gick självmant. Varför hon gjorde det, och vad jag har för stöd för påståendet får vi diskutera i den alternativa tråden."
Du hänvisar till pappan men hans
"om" hoppar du över för att dina idiotiska förslag ska fungera:
SH: "Hon skulle aldrig gå fram till en okänd människa
om inte han vore i nöd eller blev tvingad och det är jag helt säker på."
Att nycklarna satt i, att påsen finns kvar, att hon inte frivilligt går till personer pga sin blyghet betyder enligt pappan att det endast finns två varianter:
Överfallen eller att NB vore i nöd (" Om inte han vore i nöd")
.... och alla vet att han varken var sjuk eller i nöd. Slutsatsen blir då LURAD.
LURAD till ladan.
# Om nån ska hjälpa en människa i nöd lämnar man saker vind för våg och springer dit.
Mer omständigt behöver det inte vara, det är rimligt och det sammanfaller med ÅK gärningsbeskrivning ihop med Lisas personlighet.
Det finns sen andra varianter, kanske ett visst igenkännande och/eller:
" Äsch, det går ju fort, jag springer snabbt dit och visar honom."
"Min första tanke då jag kom springande var att det här är en av Arnes anställda, han verkade vilja nånting, jag höll ju på och sprang, jag var inte jättesugen på att stanna men då tänkte jag att det är klart att jag ska hjälpa honom." Adriana i TR via ljudfil.
Jag tänker även åberopa statistik som du älskar (dock väldigt selektivt har jag märkt) och vid stora undersökningar av galningar (förstagångs såväl som serie) är den vanligaste formen att lura offret (con/ruse attack).
Pappan som känner Lisa dvs hans åsikt, åklagarens gärningsbeskrivning och vetenskaplig grund sammanfaller. Vad har du att kontra med? Expressen från 2006?