Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-12, 15:54
  #111937
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Jag hoppar in när jag har tid och lust. Örhängen kan ha lossnat efter hängningen. Dock troligtvis ej vid självmord.
Örhängena låg inte på vägen ut, det gjorde handsken. (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-01-12, 15:54
  #111938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Även juristerna i tråden har ju sågat henne ordentligt. Inte ens hennes överklaganden var ju korrekt utförda. Sen hennes olika uttalanden om alternativa teorier är ju rent av löjeväckande. Fullständigt odugligt försvar från början till slut. Blir väl att avsluta sin juridiska karriär som maffiadvokat för hennes del efter det här fiaskot kan man gissa.
Frågan är om man som privatperson kan anmäla henne för tex rättegångsfel.
2016-01-12, 15:56
  #111939
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag betecknar mig som hjälpsam vilket även inkluder människor jag inte känner. Dock är jag inte naiv längre, som när jag var ung och utsatte mig ibland för onödiga risker.

Nu har jag förmågan att göra riskbedömningar på ett helt annat sätt och kan se till hela situationen, bedöma vad som är lämpligt att göra (t.ex. tillkalla och uppmärksamma andra så jag inte är ensam eller gå min väg). Men naturligtvis hjälpa om omgivningen bedöms trygg.

Lisa var ung och jag tror att hon kände sig trygg där i den ljusa sommarkvällen. Vilket hon borde ha kunnat vara. VEM hade kunnat förutspå att det några meter från cafeét fanns en planerande sadistisk lustmördare som spanat in sitt byte på förhand?

Ingen.
Du kanske inte är, eller har varit, så blyg att du inte har vågat ringa din pappas kollega.

Det var ingen trygg miljö vid den ladan.
2016-01-12, 15:57
  #111940
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Hur åkte örhängena av då? Tog Lisa av dem frivilligt?
Hon tog av sig hjälmen när hon gick in i stalldelen, vilket är naturligt när man går inomhus.
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Hur vet du det?
Läs länken.
2016-01-12, 15:59
  #111941
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Örhängena låg inte på vägen ut, det gjorde handsken. (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Är det nu du ska säga att örhängena åkte av, då hon tog av sig hjälmen? Den tanken får jag hoppas att du har släppt åtminstone, vill minnas MrFold gav dig ett bra svar på det.

- försent ute, såg att du inte släppt den teorin än.
2016-01-12, 16:00
  #111942
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Men du är ju inte logisk alls, som utesluter faktumet att han bett familjen om alibi

Vad jag har läst i FUP så är det snarare att han poängterar att han var hemma före 18 och är orolig för att bli misstänkt. Visst kan det peka på att han är skylldig men det är ju inget speciellt graverande indicie. Vem blir inte nervös när bängen börjar tråla?

Att det finns vittnen som vittnar i rättegången som anser att förhör med alla tre balter varit anmärkningsvärda. Att vittnet nästan dagligen läst förhör i mordutredningar i 20 år men inte kan erinra sig om att han läst liknande, som jag antar både hotfulla och undermåligt genomförda, bör ju tas i beaktande när man bedömer dessa uppgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
och att det mycket väl kan ha varit han som kontaktade Adriana.

Pga den undermåliga utredningen så är det svårt att avgöra. Kan ha vari NB men det kan även varit någon annan. Har NBs aktiviteter före och efter besöket hos Handlar'n kartlagts? Vad kom man fram till?

Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Sen har vi våldsporr i datorn,

De stackars bilder som finns i FUP är inte anmärkningsvärt råa. BDSM är det många som praktiserar. Det anmärkningsvärda är att det fanns så lite "våldsporr" som du kallar det i en dator som sägs tillhöra en sexualsadist som genomför ett så ovanligt mord som en hängning, men inte på något annat sätt våldfört sig på offret.

Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
strategiskt tvättande av kläder,

När jag läser FUP och förhör med AB så verkar ju tvätten av kläderna ske innan mordet skulle ha utförts.

Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
masturberandet vid fönstret med uppsikt över kafét där Lisa och andra tjejer gick omkring.

Det var väl även i närheten av spritfabriken, där hjullastaren stod/står. Kan man dra slutsatsen att han är översexuell och har en onormal dragning till hjullastare pga detta?

Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
I det sammanhanget kan man glömma planteringssnacket.

Plantering är säkert inte så troligt men det du för i bevis för att det inte skulle vara så visar bara hur dåligt insatt du är i det hela. Du är dock inte ensam, det vimlar av emotionellt styrda "fjortisar" som inte riktigt förstår vad rättssäkerhet är.

Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Det blir ju bara fånigt när en sån som du ska snacka om "logik"...

Man ska inte kasta sten i glashus.
2016-01-12, 16:04
  #111943
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur argumenteras nu?
- Det var kamp.
- Kamp hade givit spår.
- Det användes kniv.
- Hon tappade örhängen.
- Det var kamp.

Du har svar redan om hela processen. Varje move. Var det inte du som tyckte det var tråkigt med upprepningar?
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Svara på frågan jag ställde utifrån Lisas empati:
Citat:
Skulle du ordna med en massa saker om en människa är i nöd? Eller är det troligt att man lämnar saker i all hast?
2016-01-12, 16:06
  #111944
Medlem
Om nu någon mötte upp bakom fiket kanske det inte är så konstigt att nycklarna fanns kvar.
Sen hade hon förmodligen inget val utan tvingades följa med.

Nu fanns det visserligen ingen kamera på plats, som någon påpekade men storebror kanske får en träff ändå.
2016-01-12, 16:08
  #111945
Medlem
[quote=XeniaOnatopp|55994446]Något fick henne att tappa två örhängen på samma ställe. Hon kom utom synhåll från moppen, vem som helst kunde ha snott den med startnyckeln i.[/QUOT

Nu har jag inte läst denna trå på flera månader men ang örhängena, kan det inte vara så att Lisa själv tog ur dom ur öronen när hon satte på sig hjälmen? Hon hade dom kanske i handen..
__________________
Senast redigerad av jagvetvem 2016-01-12 kl. 16:10.
2016-01-12, 16:09
  #111946
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
fp
Jag hann läsa (nice try till att försöka få det till personangrepp) och jag undrade hur det var ställt med ett frågetecken.
Citat:
Är du dum? Hon tappar dem väl för fan via hans grepp, av själva kampen.

Hur fan kan du sammankoppla det med kniven när det redan står beskrivet i FUP hur lätt de ramlar av?
Hon tappade dem redan inne i cafét.
2016-01-12, 16:10
  #111947
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du har svar redan om hela processen. Varje move. Var det inte du som tyckte det var tråkigt med upprepningar?
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Svara på frågan jag ställde utifrån Lisas empati:
Du inser alltså inte att resonemanget kamp-kniv-kamp är cirkelresonemang? Jag är inte Lisa, och jag har svårt att finna en nödsituation där jag inte skulle hinna dra ur startnyckeln.
Har du något svar?
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Så han skrek så det hördes i blåsten tvärs över vägen och uppfattades runt hörnet. Knappast.
Hon lämnade nyckel och moped vind för våg och rusade till ladan. Knappast.
Han väntade minst tolv minuter efter att kaféet låstes med att ropa. Knappast.
Varför krångla till det så? Lisa gick självmant.
2016-01-12, 16:11
  #111948
Medlem
Om det va så mycket blodbesudlingar........... Hade han något eller några sår på armarna när undersökningen gjordes på honom eller såg dom sår från sjukdomen han har?
(kommer inte ihåg vad som stod i FUP)

Ifall dom inte märkte några synliga sår är det väl väldigt märkligt hur han i såna fall har besudlat LH tillbehörigheter.

Såg på aftonbladet att AB är "borta" Enligt IR så har inte ens hans mamma pratat med honom eller vet vart han är?????????

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in