Citat:
Ursprungligen postat av
Kleopatra2013
Du ställde en hypotetisk fråga till mig - och jag svarade
Japp, och den hypotetiska frågan grundar sig på det här spefulla inlägget som du gjorde.
Citat:
Jag tycker att Rönnbäck ska skämmas
Men på ett sätt är det bra att hon visar färg och går på med sina hemliga vittnen och lekstuga i ladan
För nu börjar även detta likna som det ser ut i verkligheten - i brottmål där kvinnor och barn blivit utsatta för våld och den misstänkte förövaren med advokat presenterar den ena historien värre än den andra...
Jag trodde inte att hon skulle våga detta förnedrande spel när så många följer detta
Rönnbäck lovade i ett tidigt skede att hon skulle lämna "Lisa som person" ifred - dvs hon skulle inte rota runt i flickans privata och personliga sfär
Då kommer hon istället med "hemliga vittnen" och att Lisa lekte i ladan?
Hemskt
Jag tar dig på orden, du menar verkligen vad du säger och jag vidhåller att du förmodligen inte vågar stå för en avvikande uppfattning, du sitter här och harplar ur dig kritik mot IR och gör dig lustig på hennes bekostnad bara för att andra gör det, det är jag övertygad om.
Har du egentligen tänkt igenom hur det kan vara när man försvarar en åtalad människa, vad är försvararens roll, vilka hänsyn har försvararen att ta? När IR knallar in i nästa förhandlingsrum i ett annat mål så kan hon köra en helt annan taktik. Du angriper hennes person, varför förstår jag inte.