Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Du tycker inte att det är sannolikare att hon förts/lurats till ladan tvärs över vägen?
Där man hittar handske, örhängen, färskt blod, blandbesudlingar på balsnören ... LH har varit där. Och NB.
Egentligen är jag inte intresserad av sannolikhetsdiskussioner, ibland ofrånkomligt, men har man vittnesmål så utgår jag hellre ifrån det.
Ingen har sett NB eller Lisa på vägen, trots den täta trafiken. Någon har sett en svart SUV vid caféet, den tog vägen någonstans. Ingen av Lisas kollegor har sett SUV:en, det finns två alternativ, den körde iväg ifrån platsen efter det att BB såg den, eller, den parkerades bakom caféet.
Nu är det ofrånkomligt.
Det som talar för att Lisa flyttades ifrån mopeden till ladan med bil är att hundföraren inte fick upp något utgående spår vid cirkelsöket. Det stödjer i någon mån att SUV:en inte försvann ifrån parkeringen direkt efter att BB såg den, den kan ha stått bakom caféet när tjejerna kom ut. Den här hypotesen är lång mycket sannolikare än att Lisa gick över vägen på sina egna ben, eftersom att ingenting talar för det.
Jag säger inte det här för att jag tror att NB är oskyldig. Vad säger att NB inte hade tillgång till en svart SUV?