2016-01-23, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En enkel anledning. Historien säger något om vem man är idag. Vi påverkas av vår uppväxt, händelser och erfarenheter tidigt i livet, skoltid, yrkesliv mm. Det ser jag hos mig själv för att ta ett exempel, som jag kan allt om.

Du har en point.

Jag missförstod nog, trodde du sökte historik för eventuella förmildrande omständigheter. Jag menade då att ingenting han gjort innan kan rättfärdiga det beteende han uppvisat här.
2016-01-23, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Är det relevant? Vad skulle du vilja höra att NB gjort alla andra år?

Om han varit i Afrika som filantrop, eller räddat hajar, eller arbetat för bättre miljö i Kina, hur skulle det förändra det som ligger på bordet här och nu?

Han har jobbat i England ett antal år (oklart med vad), åkte dit för fylla/falskt id och också jobbat i Sverige ett antal år innan han kom till Blomberg. Var är dom arbetsintygen?
2016-01-23, 02:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nja, normalstarka karlar får ögonen utrivna vid nämnda manöver av en tjej på 45 kg med fria händer.

Fast hon kan ju knockats och tuppat av, eller att hon blir överrumplad med handskarna på , jag tror inte man är i förmåga till helt rationellt tänkande att exempelvis ta av handskarna om någon trär en snara över huvudet och drar åt hårt så in i helvete och den som gör det gör det bakifrån.
2016-01-23, 02:15
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Nja, normalstarka karlar får ögonen utrivna vid nämnda manöver av en tjej på 45 kg med fria händer.

Nja, inte om händerna är bundna. Blod på Lisas handleder tyder på det.
2016-01-23, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
en annan detalj i sammanhanget:

Så länge NB håller klaffen slipper han sannolikt stryk på Kumlas riksintag de första fem åren.

Förutom mammas skam och allt annat som hjärtattack och sånt.

Den här typen av busar brukar vara svårplacerade. Första tiden blir det på Kumla för utredning. Sedan brukar det inte spela så stor roll var de som är dömda för denna typ av brott placeras. De brukar få på käften var de än hamnar. Där för kanske det kan bli aktuellt med det nya direktivet på honom.
2016-01-23, 02:17
Medlem
Citat:

Xenia, jag gillar dina infallsvinklar men det där tolkar jag som det är sent på natten.

Den här fräcka killen kan ha gett henne en dagsedel varefter hon gör en volt åt höger så han får göra vad han vill med henne sen. Jag kollar lite på de filmade förhören med NB. Det är ingen liten tomte, han är starkare än man tror. Bra axlar, bra rygg. En grovarbetare. Han skulle helt säkert kunna ge flera av oss en match..innan han blir sänkt. Tänk då när han ska hantera en liten tjej..
2016-01-23, 02:21
Medlem
Citat:
En enkel anledning. Historien säger något om vem man är idag. Vi påverkas av vår uppväxt, händelser och erfarenheter tidigt i livet, skoltid, yrkesliv mm. Det ser jag hos mig själv för att ta ett exempel, som jag kan allt om.

Exakt. Det är därför jag tycker det är märkligt att NB håller truten i förhör. Antingen är det ett dåligt förhör eller så är han rutinerad.
2016-01-23, 02:24
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Men få kan väl allt om en själv, det finns väl mycket om ens omständigheter man vet lite om men som andra kanske vet (som kan ge dig fördelar, nackdelar eller funka som trådar att dra i eller käglor att tippa).

Men visst är det sant att händelser och erfarenheter påverkar, men det kan påverka väldigt olika...en del blir förråade av händelser som andra kanske blir ödmjuka av eller hur man ska uttrycka det. HC Andersen hade väl tagits omhand av soc idag i Sverige.
2016-01-23, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Exakt. Det är därför jag tycker det är märkligt att NB håller truten i förhör. Antingen är det ett dåligt förhör eller så är han rutinerad.

Något säger mig att det är det senare.
2016-01-23, 02:27
Bannlyst
Citat:

Man skulle ha slängt ut tolken och tagit i med hårdhandskarna i stället.
Då kanske allt hade varit klarlagt nu och ingen hade behövt fundera på
hur allt gick till. Hålla på och dalta med ett sånt vidrigt svin liknar ju apskit.
2016-01-23, 02:27
Medlem
Citat:

Det filmade förhöret. Långström är i bild i en liten ruta. Han är så jävla liten, ödmjuk, viskande. Vem blir rädd för det? Alla tror man kan göra vad man vill med den förhörsledaren.

Skicka NB till Litauen. Där kommer dom veta hur han ska tas om hand i ett förhör.
2016-01-23, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men få kan väl allt om en själv, det finns väl mycket om ens omständigheter man vet lite om men som andra kanske vet (som kan ge dig fördelar, nackdelar eller funka som trådar att dra i eller käglor att tippa).

Men visst är det sant att händelser och erfarenheter påverkar, men det kan påverka väldigt olika...en del blir förråade av händelser som andra kanske blir ödmjuka av eller hur man ska uttrycka det. HC Andersen hade väl tagits omhand av soc idag i Sverige.

Beror, tycker jag då, på hur man kan kommunicera sina upplevelser och blir bemött i sin närmaste omgivning. Social interaktion. Vilket också är en förmåga som man tränas i från barnsben och framåt i livet.

Alla föds som ett blankt blad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in