2016-01-24, 18:32
Bannlyst
fattar inte vrf driveby-skjutningar inte är vanligare. Är ju sjukt perfekt på alla sätt och vis.

annat sätt skulle kunna va att låtsas va ute å jogga å sen bara dra fram valfritt vapen. Brukar själv vara lite beredd när nån joggare springer om mig på cyckelbanan. SKulle aldrig hinna med om den personen beslöt sig för att het plötsligt dra fram en kniv å hugga mig i halsen medans han springer därifrån och slänger kniven långt åt hvete.
Citera
2016-01-27, 20:28
Medlem
Killar, tänk på att allt ni säger kan komma att användas emot er ifall ni någon gång blir oskyldigt anklagade eller misstänkta för brott!!!

Det är lätt att låta fantasin flöda i en flashback tråd. Har själv låtit fantasin flöda ibland.
Det är ett tidsfördriv att stimulera sina tankar och flashback kan vara ett verktyg för det.
Men någon procent av er kanske får ångra er ifall det ni säger används emot er inom t ex psykiatrin.
Tänk på det!!

Citera
2016-01-28, 11:40
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistermike
Killar, tänk på att allt ni säger kan komma att användas emot er ifall ni någon gång blir oskyldigt anklagade eller misstänkta för brott!!!

Det är lätt att låta fantasin flöda i en flashback tråd. Har själv låtit fantasin flöda ibland.
Det är ett tidsfördriv att stimulera sina tankar och flashback kan vara ett verktyg för det.
Men någon procent av er kanske får ångra er ifall det ni säger används emot er inom t ex psykiatrin.
Tänk på det!!

Med tanke på att polisen har fullt upp med flyktingarna och att bevaka gränsen /terrorhot m.m. så lär det inte bli något större pådrag om någon har mördats på ett diskret sätt..
Citera
2016-04-22, 01:13
Medlem
cmbws avatar
Gällande det perfekta mordet så är där väl ofta två saker som kontinuerligt verkar komma upp: istapp eller liknande som vapen, inte den du finner på ditt hus utan DIY och att sänka kroppen i djupt vatten.

Händelseförloppet får var och en luska på väl men utan mordvapen och kropp så är man halvvägs där. Resten bör vara "textbook" saker med fokus på alibi.
Senast redigerad av cmbw 2016-04-22 kl. 01:18.
Citera
2016-05-29, 01:32
Bannlyst
i detalj:
ta ut kontanter, köp en mobil och ett simkort.
ut på blocket eller nåt och köp en eu-moppe för nån tusing.
dessa har ett hyfsat stort utrymme under sätet. lär dig om sprängämnen och detotnera elektronsikt via mobil eller så det smäller när hjulen börjar rulla. Ställ moppen utanför infarten till offrets hus och PANG!. Vem skulle inte flytta på en jävla moppe som stod mitt framför bilen och man ska på jobbet kl 7?

Borde funka bra med cycklar också. bygg in i ramen eller under sadeln.

Lägg 2 handgranater under moppesätet, borra hål i plasten och dra ett snöre/ståltråd till hjulet eller kugghjulet. När det rör sig dras sprinten ut och det smäller. Fy fan känner mig så jävla smart asså.

-------------------
annan metod är med gift och det kan man ju göra lite hur som helst. Klä ut dig till byggarbetare bara och modifiera handsken med en spruta i och en spik som sticker ut. Du går bakom offret på stan och råkar snubbla på honom, tar händerna mot offret och giftet injiceras. " AJ! vafan var det som stack til!!!?" förlåt, måste vart denna jävla spik som satt fast i handsken". Fast vi lönnmördare vet att det var giftnålen som stacks
...........

en annan handgranatsmetod kan vara att lägga den i i en termos med vajer fastlimmat under locket och som går till sprinten. Lägg den på gården och nån kommer garanterat öppna den.., PANG!

fan, kan inte sluta. okej, gift igen då. Alla som tränar vet hur folk brukar fråga om dom får lite vatten. Fyll det med gift men drick inte själv.

köp en valfri dricka. ta hem och fyll med gift. Bäst borde ju va typ en festis som man kan öppna i botten och bara spruta in nåt och sen limma igen det igen. Ta med den i jackan och ställ tillbaka på affären igen. Fast detta är ju rätt elakt och man vet inte vem det drabbar.

....
borra hål och in med dynamit i vedträ och lägg ut det på offentlig grillplats.
-.-.-.-.-.-.-.-.-..--.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.--..

köp ett gevär( kan göras på internet), ett lastbilsbatteri, en gopro, en mobil, och en liten skjutbänk(eller bygg själv), och " elektroniskt avtryckarfinger som kan aktiveras via mobil".

ut på natten och gräv ner batteriet, säkra fast skjutbänken i marken och fäst geväret på det så det sitter bra och stadigt. limma fast kameran på kikarsiktet och koppla det med hjälp av wifi till en mobil som du streamar till en hemsida.

Du har nu ställt in siktet på en sittbänk eller nåt där du vet folk brukar sitta dagligen och alla är täckt med ris, laddat och klart.
Så.., nu sitter du och ser allt via streamen från mobilen och bara trycka ringa så till den så dras det i avtryckaren med hjälp av det " elektroniska fingret"..., PANG! Du befinner dig i en helt annan del av sverige elelr rent av världen och vem vet, dom kanske inte ens hittar vapnet.
Citera
2016-05-30, 22:33
Medlem
Civvares avatar
Tänk er en ring med en liten nål på, spetsad med ett långsamt verkande nervgift (så offret inte bara ramlar ihop) sen går man in i någon. Antingen ett utvalt offer eller någon random. Sen går du därifrån. EasyPeasy

Hoppas inget psyko kollar denna tråd för idéer...
Citera
2016-05-31, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Civvare
Tänk er en ring med en liten nål på, spetsad med ett långsamt verkande nervgift (så offret inte bara ramlar ihop) sen går man in i någon. Antingen ett utvalt offer eller någon random. Sen går du därifrån. EasyPeasy

Hoppas inget psyko kollar denna tråd för idéer...

ja, precis. gift är fan grejjen asså. problemet är väl bara att få tag i nåt tillräckligt starkt. dedör som kan bli i gravat kött.., boucolium eler vad det heter, det är väl precis ett nervgift. andningsorganen slutar och man har kännsel fast kan inte röra sig
Citera
2016-05-31, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iC0RE
Det är väl bara döda fanskapet på valfritt sätt. Har du ingen koppling till offret samt att de inte finns några vittnet så är det väl jävligt svårt att torska.

håller med här.

Ibland när jag gått ensam hem från stan och tex passerat en trasig gatlampa..., vad fan skulle jag göra om nån rusa ut med kniv eller nåt? totalt oförberedd. är det då planerat och mördaren bor i ett annat land eller annan del av landet ska det mycket till innan den blir hittad.

Tycker många missar det viktigast nämligen förklädnad. Finns mycket bra man kan använda idag som tex laexmasker och helt enkelt bli neger. Skulle nån nu ändå se nåt så skulle signalimentet bli en mörkhyad.
Citera
2016-05-31, 02:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moorgan
Varför i helvete skall alla krångla till det och lämna onödigt mycket spår? Men hade jag mördat någon hade jag gjort det på Gotland. Risken att åka dit är nästan obefintlig.

haha, gotland? snarare norra delen av landet borde va minst risk. gör du nåt på gotland och du blir upptäckt är det inte så bra kan jag tycka då det finns en väg därifrån och det är färjan.

norrland borde vara det givna svaret och då i synnerhet innersta ångermanland och södra lappland då dom inte har mycket poliser. Ta dig till ett motionsspår och dra ner nån. Har själv tänkt vafan man skulle göra om man var ute och motionerade en kväll, nån kommer som man tror joggar om en men när han är en halvmeter i sidan får man en kniv i halsen. Är förvånad att dessa randommord i skogarna och avskillda platser inte är mer populära bland mördare.

Har det ens hänt att en random person blivit dödad på detta sätt? Förutom hon tjejen i uppsala kan jag inte komma på nåt.
Citera
2016-05-31, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annie23s
haha, gotland? snarare norra delen av landet borde va minst risk. gör du nåt på gotland och du blir upptäckt är det inte så bra kan jag tycka då det finns en väg därifrån och det är färjan.

norrland borde vara det givna svaret och då i synnerhet innersta ångermanland och södra lappland då dom inte har mycket poliser. Ta dig till ett motionsspår och dra ner nån. Har själv tänkt vafan man skulle göra om man var ute och motionerade en kväll, nån kommer som man tror joggar om en men när han är en halvmeter i sidan får man en kniv i halsen. Är förvånad att dessa randommord i skogarna och avskillda platser inte är mer populära bland mördare.

Har det ens hänt att en random person blivit dödad på detta sätt? Förutom hon tjejen i uppsala kan jag inte komma på nåt.

Jo det har så klart hänt. Men orsaken till att det är så sällsynt är för att slumpmässigt mördande i sig är väldigt ovanligt.
En överväldigande majoritet av alla mord har ett klart motiv och ett förutbestämt offer.

Den typen av mördare som mördar helt slumpmässigt och på impuls sådär är gravt psykiskt sjuka och tenderar att lämna massor med bevis och åka fast fort.
Det är väldigt sällan personer kapabla till planerande som utför den typen av mord.
Citera
2017-01-24, 16:12
Medlem
Med en istapp (den smälter)
Eller med järnstängerna som sitter i hela cykelhjulet, vässar ena kanten och punkterar lunga/hjärtat.
Måste göra den super tunn, då du bara ska sticka lite snabbt i ryggen så personen en märker av punkteringshålet.

Hur du ska hamna i det perfekta läget,
Det är en bra fråga!
Citera
2017-04-18, 09:50
Medlem
Jag trodde att jag kände en "kompis" som senare visade sig ägna sig åt virtuellt djurplågeri i TV-spel. Han spelade Donkey Kong och slog ihjäl reptiler och bävrar utan anledning! Visserligen inte riktiga djur som kan lida men utseendet och kroppsspråket finns ju där så det bevisar att han är en psykopat som är okänslig för signaler. Då lagen inte klassar honom som kriminell (jag hade velat se dödsstraff för den jäveln!) måste jag för djurens och mänsklighetens skull ta lagen i egna händer. Går det att dra ner honom i hamnen och dränka honom och gömma liket så att det inte upptäcks på bottnen på något sätt? Har ni tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in