2016-01-24, 21:13
Bannlyst
Kanske dags att påminna lite om vad Irina sa i förhör från början, när hon var mer naiv, pratade spontant och ännu inte fått några direktiv av IR.

"Jag funderade på det inatt, förut trodde jag att han bara var bekymrad jag funderade på det
inatt han verkade mest förvirrad o nervös, när jag erbjöd honom mat ville han inte äta, jag frågade över varför och då sa han att jag jag skulle också var orolig om jag var i hans ställe
och han svarade att han var trött o det var många poliser och att han aldrig varit inblandad i
något tidigare, så det kändes dum när man frågade om han var misstänkt och jag svarade att
polisen kommer ta reda på saker men vi är inte inblandade men han kunde inte slappna av
ändå, så det så han var förra veckan så han struntade i mig förra veckan, han brukade skoja
mycket men inte förra veckan
."
Senast redigerad av blackmolly123 2016-01-24 kl. 21:18.
2016-01-24, 21:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja och vad f-n är det för en jäkla tvättmaskin med ett 30-min tvättprogram?! Ylle?? Fintvätt? Knappast. Hans skitiga byxor.
Inga av de hemtvättmaskiner jag ägt eller tvättat i har haft så pass korta tvättprogram. Ännu en lögn från IB.
Bara för att du kör med kassa tvättmaskiner behöver inte Irina göra det.
http://www.elgiganten.se/product/vit...kin-awo-d-6126
Citat:
Tvättmaskinen har en rad olika praktiska program som bomull, jeans, syntet och skjortor och du kan tvätta känsliga material och ull. Det finns även ett snabbprogram på 30 minuter.
Ja, jag vet att det inte är deras maskin, men de har en Whirlpool och Whirlpool-maskiner har 30-minutersprogram.
2016-01-24, 21:16
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
FUP s 1294-1295
Och så, och så kommer han hem och du vet inte vad klockan är då, han sitter och röker
på trappan? (klockan är 19:30-19:50)

Jag hörde att kanske var han hemma, och om en viss tid går jag ut och ser att han sitter på
trappan och röker

Okej, och då ser du också Gustav, Arne Jönssons son? (klockan är 19:30-19:50)
Ja, ja det stämmer

Och ni går in och han är smutsig?
Ja, jag startar tvättmaskinen och lägger hans grejer tillsammans med mina

Mmm, och eh när, och, han ringer det här skypesamtalet till sin mamma?
Ja

Och eh, från det att han kom hem till det ni åkte iväg till handlarn så var det minst tio
minuter och som längst trettio minuter?
Mmm

Irina uppger i detta förhör att han kom hem 10-30 min innan de åkte till Källby och de har båda sett Gustav.

Irina uppger att båda har sett Gustav tidigast 19.30 ?
2016-01-24, 21:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Kanske dags att påminna lite om vad Irina sa i förhör från början, när hon var mer naiv, pratade spontant och ännu inte fått några direktiv av IR.

"Jag funderade på det inatt, förut trodde jag att han bara var bekymrad jag funderade på det
inatt han verkade mest förvirrad o nervös, när jag erbjöd honom mat ville han inte äta, jag frågade över varför och då sa han att jag jag skulle också var orolig om jag var i hans ställe
och han svarade att han var trött o det var många poliser och att han aldrig varit inblandad i
något tidigare, så det kändes dum när man frågade om han var misstänkt och jag svarade att
polisen kommer ta reda på saker men vi är inte inblandade men han kunde inte slappna av
ändå, så det så han var förra veckan så han struntade i mig förra veckan, han brukade skoja
."

Han ska ha sagt att han aldrig har varit inblandad i något tidigare, det kan ju tolkas på olika vis.

Aldrig gjort något tidigare, kan man tänka sig, men också att han har varit delaktig i något i den meningen att någon blandade in honom.
2016-01-24, 21:42
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Irina uppger att båda har sett Gustav tidigast 19.30 ?

Det kan hända att IB sett GJ tidigare om de kom kl 19.

Men detta var enligt IB strax efter NB kom hem. Enligt IB kom NB tidigast hem kl 19:30, (FUP 1294-1295) och det skulle inte förvåna mig om GJ tog bilen till Gum och bytte om innan F1-loppet började kl 20.
2016-01-24, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, det menar jag inte. Han kan ha hört mördaren, eller så tog det för lång tid för honom att hitta kroppen. Det finns tre dörrar att välja på mellan ladan och utbyggnaden. För övrigt är det inte nästan mord att underlåta att rädda någon i livsfara.
Har du en ny hypotes nu ?
2016-01-24, 21:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Har du en ny hypotes nu ?
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123

."

Jo han hade nog en del att fundera på den där veckan.
Medlem
Citat:
Bara för att du kör med kassa tvättmaskiner behöver inte Irina göra det.
http://www.elgiganten.se/product/vit...kin-awo-d-6126

Ja, jag vet att det inte är deras maskin, men de har en Whirlpool och Whirlpool-maskiner har 30-minutersprogram.

Byxorna tvättades efter Lisa bragts om livet och oavsett tvättprogram/tvättmaskin var dom torra/rena dagen efter.
2016-01-24, 21:53
Medlem
Citat:
Det var ingen av litauerna som dödade Lisa, så jag får inte säga namnet i den här tråden. Av samma anledning kan jag inte gå in på motivet. Du hittar uppgiften i alternativtråden.
Du har ovan talat om mördaren. Nu hänvisar du till alternativtråden, där du ska ha namngett denne GM. Jag hittar inte den uppgiften - kan du ge en länk ?
2016-01-24, 21:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Byxorna tvättades efter Lisa bragts om livet och oavsett tvättprogram/tvättmaskin var dom torra/rena dagen efter.
Jag ville visa att #T34Panzer grundlöst beskyllde Irina för att ljuga.
2016-01-24, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han ska ha sagt att han aldrig har varit inblandad i något tidigare, det kan ju tolkas på olika vis.

Aldrig gjort något tidigare, kan man tänka sig, men också att han har varit delaktig i något i den meningen att någon blandade in honom.
Jag tycker inte att man ska tolka så ordagrant utan det visar mer på att Irina tydligt märkt av att Nerijus inte var som vanligt under sökveckan. Att han varit bekymrad, förvirrad och nervös och när hon skulle ge honom mat så ville han inte ha, var orolig och hade ingen aptit. Att hon sagt att de inte hade något att oroa sig för, men att han inte blev lugn för det. Att han inte kunde slappna av, skojade inte med henne som han brukar. Han var påtagligt psykiskt pressad och nervös alltså.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in