Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-28, 18:15
Medlem
Jag har kontakt med 3 tjejer , helt vanliga med jobb som jag träffar emmelanåt, lite mat o god dricka plus 2 femhunkar för en helkväll
Citera
2016-01-28, 23:41
Medlem
WhiteOleanders avatar
Det finns väl två definitioner. Den ena där eskort egentligen bara är ett lite finare ord för hora. Den andra är att eskorter är lite "finare" tjejer där man betalar för tiden och har henne lite som en dejt/flickvän men där sex även brukar ingå(men finns även eskorter som inte alls har sex). Går på middagar, spa, bio och åker på resor tillsammans t.ex. Eskorten brukar vara lite lyxigare och passar sig bättre för killar som inte bara vill ha en kropp att tömma sig i liksom.
Citera
2016-02-04, 01:59
Medlem
david908s avatar
Det är ett kryphål i lagen, och för att det låter finare.

Du betalar en eskort för en viss tid.
Du betalar en hora för sex.

Många eskorter erbjuder mer än sex, du kan gå ut och äta med dom, ha sällskap på din resa, och många andra saker.
Citera
2016-02-05, 17:48
Medlem
08.annas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david908
Det är ett kryphål i lagen, och för att det låter finare.

Du betalar en eskort för en viss tid.
Du betalar en hora för sex.

Många eskorter erbjuder mer än sex, du kan gå ut och äta med dom, ha sällskap på din resa, och många andra saker.

Det är inget kryphål i lagen.

En eskort är en hora som är prostituerad. Alltså olika namn på samma sak. Ordet hora är mer negativt laddat och man vill hellre kalla sig eskort av den anledningen. Inte för att man skulle vara finare än någon annan som säljer sex.
Citera
2016-02-06, 19:02
Medlem
david908s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08.anna
Det är inget kryphål i lagen.

En eskort är en hora som är prostituerad. Alltså olika namn på samma sak. Ordet hora är mer negativt laddat och man vill hellre kalla sig eskort av den anledningen. Inte för att man skulle vara finare än någon annan som säljer sex.

Det är visst ett kryphål i lagen, du kan säg att du köpte en eskort till polisen. En eskort kan vara många andra saker än en hora. Om du säger att du köpte en hora till en polis är ju som ett erkännande. I usa använder dom ordet "eskort" för att det är inte olagligt att vara eskort. Det är därochmed olagligt att vara prostituerad i usa. Så dom säger "eskort" för det är ett kryphål i lagen.

En eskort kan göra mycket annat än sex som sagt, du kan äta med dom, du kan ha med dom i sällskap på din resa, du kan gå ut på krogen med dom, du kan kolla bio med dom. Många saker.
Senast redigerad av david908 2016-02-06 kl. 19:05.
Citera
2016-02-06, 19:20
Medlem
Citat:
Det är visst ett kryphål i lagen, du kan säg att du köpte en eskort till polisen. En eskort kan vara många andra saker än en hora. Om du säger att du köpte en hora till en polis är ju som ett erkännande. I usa använder dom ordet "eskort" för att det är inte olagligt att vara eskort. Det är därochmed olagligt att vara prostituerad i usa. Så dom säger "eskort" för det är ett kryphål i lagen.

En eskort kan göra mycket annat än sex som sagt, du kan äta med dom, du kan ha med dom i sällskap på din resa, du kan gå ut på krogen med dom, du kan kolla bio med dom. Många saker.
Nu vart nog både jag och andra svenskar lite förvirrade.
Jag,och kanske många med mig trodde nog att vi talade om svenska lagar..
Citera
2016-02-06, 19:27
Medlem
david908s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Nu vart nog både jag och andra svenskar lite förvirrade.
Jag,och kanske många med mig trodde nog att vi talade om svenska lagar..

Åja det gjorde vi. Men jag tog usa som exempel. Det är samma i sverige.
Citera
2016-02-06, 19:30
Medlem
Citat:
Är det olagligt att köpa horor i staterna..?
Citera
2016-02-06, 19:30
Medlem
08.annas avatar
Citat:

Jag tycker nog att du borde läsa igenom den svenska sexköpslagen. Långsamt.
Citera
2016-02-06, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Är det olagligt att köpa horor i staterna..?

Olika delstater har olika lagar.

Och, ja, ur ett svenskt lagperspektiv är hora, prostituerad och eskort exakt samma sak. Disclaimern som en del har på sin hemsida att "du betalar för min tid, vad vi gör under tiden är vår ensak" saknar betydelse i Sverige.
Citera
2016-02-06, 21:00
Medlem
david908s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08.anna
Jag tycker nog att du borde läsa igenom den svenska sexköpslagen. Långsamt.

Ingen idé att skiva posts om du ska vara ignorant till fakta.
Citera
2016-02-06, 21:22
Medlem
08.annas avatar
Citat:
Ingen idé att skiva posts om du ska vara ignorant till fakta.

Men då tycker jag att du ska visa mig dina "fakta". Var står det i sexköpslagen att det är skillnad på en eskort och en hora? Om du blir påkommen av polis och du säger "jag köpte bara hennes sällskap, inte sex" så klappar de dig på axeln och säger "ursäkta då, vi trodde att du köpte sex eftersom denna tjej ingår i en hallickhärva som vi har span på"? För att ta ett exempel på en scenario.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in