2016-02-11, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Prova, spänn ett snöre runt något, tejpa, och spänn mer. Tejpen blir utspänd.
Du svarar aldrig på precisa frågor, returnerar bara retoriskt frågorna. Var exakt nu.

Har rättsläkaren uttalat sig om detta i detalj ? Vad exakt sade rättsläkaren, hur motiverade han sig och var i FUP står detta ? Om rättsläkarens omdöme är så tvärsäkert, varför är domen så oprecis om dödssätt och exakt förlopp ?
2016-02-11, 21:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zascha
Du låtsas att inte förstå.
Han har fokus på sin gärning och sin njutning. Han tejpar henne direkt efter att han hängt upp henne. Det är där, när hon hänger tejpad, som han uppnår sin extas. I vilken sekund som hennes hjärta slutar slå i det ögonblicket är helt betydelselöst för honom, han fokuserar på sin njutning, sitt "rus".
Hon levde 5-20 sekunder. Dra tre meter silvertejp runt något under den tiden och njut.
2016-02-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det bör väl varit något sådant mht till hennes kroppsvikt (oavsett om hon snaras och dras omkull med snaran eller hängs).
Det kan vara mellan 0 och 50 under ett förlopp. Frågan är hur någon kan avgöra det exakta förloppet utgående från snörstumpar och tejpbitar.
2016-02-11, 22:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Du svarar aldrig på precisa frågor, returnerar bara retoriskt frågorna. Var exakt nu.

Har rättsläkaren uttalat sig om detta i detalj ? Vad exakt sade rättsläkaren, hur motiverade han sig och var i FUP står detta ? Om rättsläkarens omdöme är så tvärsäkert, varför är domen så oprecis om dödssätt och exakt förlopp ?
Om du vill höra vad rättsläkaren sa exakt så kan du lyssna på inspelningen. Den lär finnas i trådstarten.
2016-02-11, 22:01
Bannlyst
Citat:
Hon levde 5-20 sekunder. Dra tre meter silvertejp runt något under den tiden och njut.
Inget av det du tar upp motsäger det jag skrev.
2016-02-11, 22:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
.

DNA är den säkraste tekniska bevismetod som vi idag har tillgång till. Därför sällar jag mig till majoriteten här som förstått att det är nästan omöjligt att kontaminera med DNA. För den som ändå tvivlar hänvisar jag till IB,s DNA på Lisas trosor.
Ytterligare en styrka ligger i att varken blod eller DNA kan åldersbestämmas. Det är sånt som gör att man tryggt kan peka ut en gärningsman om det kan påvisas DNA från den samma. Särskilt tillförlitlig är metoden om brottsplatsen sammanfaller med den misstänktes arbetsplats.

Fast den omständigheten att dna inte kan åldersbestämmas är ju en omständighet som verkar försvagande i bevissynpunkt. Det man avser att bevisa ska skett vidd viss tidpunkt som ska preciseras så långt det går. Du kan ju inte på fullt allvar mena att den omständigheten att man inte vet om en blodfläck fanns i förra veckan eller för tre år sedan är mera värt än om det skulle gå att fastställa (en okulär besiktning av skit på tygfibrer kan ju visa om skit som hudavlagringar sminkrester och olika damm ligger över en fläck som man med dna bara kan gissa att den kom dit i förrgår).
2016-02-11, 22:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jo, sadisten var för upptagen med att linda tejp under de 5-20 sekunder det tog för Lisa att dö att han inte hann njuta. Han hade gjort tvärtom, tejpat först och spänt snöret efteråt om tejpen var för njutningens skull. Tejpningen skedde av annan orsak.
2016-02-11, 22:05
Medlem
Citat:
Du låtsas att inte förstå.
Han har fokus på sin gärning och sin njutning. Han tejpar henne direkt efter att han hängt upp henne. Det är där, när hon hänger tejpad, som han uppnår sin extas. I vilken sekund som hennes hjärta slutar slå i det ögonblicket är helt betydelselöst för honom, han fokuserar på sin njutning, sitt "rus".
Om han var så förslagen som Rader, vilket inte kan uteslutas, så kunde han ju ha styrt förloppet helt efter önskemål och successivt reglerat spänningen runt halsen.
2016-02-11, 22:07
Medlem
Citat:
Om du vill höra vad rättsläkaren sa exakt så kan du lyssna på inspelningen. Den lär finnas i trådstarten.
Eftersom du vet så exakt, så kan du väl citera honom. Om du inte gör det så tolkar jag det som att du inte kan styrka det du hävdar.
2016-02-11, 22:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Och det du skrev är ändå en spekulation som mest. Såvitt inte det sadistiska inslaget är riktat mot hennes efterlevande (om dödandet av henne gick rätt snabbt) men då kan man väl ifrågasätta det sexuella motivet som varande det huvudsakliga, även om man arrangerar kroppen till att se ut som ett sexbrott.
2016-02-11, 22:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Eftersom du vet så exakt, så kan du väl citera honom. Om du inte gör det så tolkar jag det som att du inte kan styrka det du hävdar.
Jag vet vad han sa, även om jag inte kan återge det ordagrant. Och även om jag gör det kan du inte lita på mig. Bäst du lyssnar.
2016-02-11, 22:10
Medlem
Citat:
Det fetade är ett sakligt meddelande från en som vet. Hur kan du veta, medan vi andra förmodar, antar osv ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in