2016-02-21, 19:04
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Om vi nu skall passa på att prata telefonsamtal, vem är Gr*g*er som SMS:ar Lisa på natten den 8 juni 00:40?
Och varför ringer eller SMS:ar inte föräldrarna Lisa efter 18:26 den 7 Juni ? Inte en enda gång?
Ser jag fel eller tolkar jag telefonlistan rätt? Någon som kan hjälpa mig?

Gr*g*er är Lisa's x-pojkväns pappa.
Polisen ringde pojkvännen sent på söndags kvällen, så pappan har väl bara försök få tag på Lisa.
2016-02-21, 19:26
Medlem
Nu är jag inte så insatt i alla olika teorier och fakta när det gäller detta fall. Men jag skriver ner några tankar ändå. Antag att NB ofta tittade på våldsporr tillsammans med sin bror på dennes dator och blev inspirerad där. Han bestämmer sig för att pröva, men utan att fundera på mord. Han ger sig väg till cafeet, där han vet att det finns tjejer, som han kanske kan lura in i ladan. Det råkar bli Lisa Holm, som han träffat på tidigare, eller inte. De går in i ladan, där hon överfalles och tejpas och får en snara runt halsen och binds fast därinne utan att kunna göra sig hörd. På natten tar han sig dit igen och drar iväg gående med Lisa, med snaran runt halsen, på stigen ända till huset, där han utsätter henne för det som han sett på datorn. Kanske hade Lisa på vägen dit, haft möjlighet att slänga sina tillhörigheter som spår dit hon var på väg. Hon hade ju lite gräsfläckar på kläderna har jag läst någonstans. Kanske satt hon på en stol med en snara runt halsen, vräkte sig bakåt för att komma loss och ramlade omkull och omkom. I panik lägger NB in kroppen i skåpet och ger sig av därifrån.
Den sexuella driven och skräcken gör att han inte tänker klart någon gång under förloppet.
2016-02-21, 19:32
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Jag utesluter inte ens att han inom loppet av några år kommer att bli ett resningsärende.

"Ett oskyldigt offer för en konspiration bland poliser och åklagare" som hans första försvarare, advokaten Inger Rönnbäck, enständigt hävdade under två rättegångar.
Jag blev mäkta förvånad när jag läste dom här orden av Leif GWP. Mina receptorer började febrilt försöka fläta samman det till ett möjligt scenario. Dom misslyckades. Sen tänkte jag att han nog bara vill jävlas lite med alla konspirationsteoretiker.

http://www.expressen.se/kronikorer/l...icius-advokat/
2016-02-21, 19:34
Medlem
Om jag förstått det hela rätt tejpas ETT öga?
Är det vanligt i sadistisk våldsporr eller är det NBs eget påfund?
Varför?
2016-02-21, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag blev mäkta förvånad när jag läste dom här orden av Leif GWP. Mina receptorer började febrilt försöka fläta samman det till ett möjligt scenario. Dom misslyckades. Sen tänkte jag att han nog bara vill jävlas lite med alla konspirationsteoretiker.

Han vill kanske uttala sig lagom luddigt så har han inte haft helt fel...oavsett vad som händer.
2016-02-21, 19:44
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Han vill kanske uttala sig lagom luddigt så har han inte haft helt fel...oavsett vad som händer.
Han har humor, den gubben.
2016-02-21, 19:52
Medlem
develis avatar
Citat:

Han kanske är ironisk om att NB blir ett resningsärende likt Billy Butt kanske? Tionde resningsansökan hade väl Hurtig hand om. Det blev avslag från HD.
Citat:
1992 anmäls Billy Butt för 23 våldtäkter.
Han döms till fem års fängelse för nio av dem och ett försök till våldtäkt.
Sedan dess har han envist hävdat sin oskuld.
Nu lämnar Billy Butt in sin tionde resningsansökan till högsta domstolen.
Både advokaten Björn Hurtig och han själv är optimistiska:
- Vi har denna gång nytt och bra material, säger Hurtig.
http://www.expressen.se/nyheter/doku...r-upprattelse/
2016-02-21, 19:58
Medlem
A1HORNYLADs avatar
[quote=ReedMe|56425518]Jag blev mäkta förvånad när jag läste dom här orden av Leif GWP. Mina receptorer började febrilt försöka fläta samman det till ett möjligt scenario. Dom misslyckades. Sen tänkte jag att han nog bara vill jävlas lite med alla konspirationsteoretiker.

Citat:
Jag utesluter inte ens att han inom loppet av några år kommer att bli ett resningsärende.

"Ett oskyldigt offer för en konspiration bland poliser och åklagare" som hans första försvarare, advokaten Inger Rönnbäck, enständigt hävdade under två rättegångar.

Ja, det är underliga ord som slutkläm.

Annars är det intressant att läsa här, hur samma personer som dissade den gode GW när han kritiserade utredningen, nu plötsligt håller honom högt när han sågar IR med fotknölarna.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2016-02-21 kl. 20:01.
2016-02-21, 20:01
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jovisst - sen dömd i Hovrätten och nu på flykt eftersom han smet inför sista dagen. Internationellt efterlyst av FAST osv. Nu är det dags för PT, fortsättning följer. Han ligger nog jättebra till...
Ja han åkte dit på livstid i HR men han är fortfarande på fri fot. Men nu sa jag inte att jag trodde att NB skulle få PT om han lägger fram en alternativ teori till HD utan bara att det finns iaf en liten chans. Xenia hittade också ett annat exempel innan där en snubbe hade suttit och nekat länge för att sen lägga fram en alternativ teori och blev frikänd då. Var ett mord där flera var åtalade. Men gissningsvis så är det nog inte så vanligt att man blir trodd när man sitter och blånekar länge för att sen lägga fram sin egen teori men chansen finns iaf.
2016-02-21, 20:04
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han kanske är ironisk om att NB blir ett resningsärende likt Billy Butt kanske? Tionde resningsansökan hade väl Hurtig hand om. Det blev avslag från HD.
Ja, det är inte omöjligt. Och nu kan Hurtig ta hjälp av Billy B. Billy vill kanske vidga sina vyer och ta sig an ett sexmord den här gången. Han kan ju sånt där med sexbrott bättre än polisen.
2016-02-21, 20:05
Medlem
LHs pappa har varit borta mycket enligt FUP, jag antar att det har varit på tjänstuppdrag med militären.
Ja, jag vet att SH är mekaniker och inget annat men även mekaniker behövs naturligtvis på utlandsuppdragen.

Intressant att noterat att det funnits en hotbild mot Svenska militärer på uppdrag i Mali och kanske även deras familjer i Sverige.
Se bifogad artikel från Expressen, 13 mars 2015.

"Det svenska förbandet i Mali är utsatt för ett allvarligt hot, enligt uppgifter till Expressen. Förbandet uppmanas nu i en order att vara extra försiktiga och det utreds om hoten kan komma att riktas mot Sverige.
– Soldaterna bör vara restriktiva med att uppträda med namn och bild i framför allt sociala medier, säger Erik Lagersten, informationsdirektör vid Försvarsmakten.
Uppmaningen att avstå från sociala medier kom i form av en order från den armétaktiska staben. Den utlösande faktorn ska ha varit att hotbilden mot förbandet förvärrats och bedöms vara mycket allvarlig. Sådana analyser görs bland annat av Must, Militära säkerhets- och underrättelsetjänsten och ofta i samarbete med FRA.
Expressens har talat med en mycket insatt källa, som dock inte vill precisera exakt vad hotbilden består i eller vem eller vilka som misstänks ligga bakom."

http://www.expressen.se/nyheter/sven...tsatt-for-hot/
2016-02-21, 20:09
Medlem
ReedMes avatar
[quote=A1HORNYLAD|56425798]
Citat:

Ja, det är underliga ord som slutkläm.

Annars är det intressant att läsa här, hur samma personer som dissade den gode GW när han kritiserade utredningen, nu plötsligt håller honom högt när han sågar IR med fotknölarna.
Fast jag tycker att GW hade rätt i att vara misstänksam. Häktningen av litauerna kom förvånansvärt snabbt - där polisen knappt hade nåt mer än sin magkänsla att gå på. Själv är jag fortfarande förundrad över det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in