http://www.hemnet.se/bostad/villa-9r...iden-9-8788957
Från annonsen: ” Socialt, påkostat och genomtänkt in i minsta detalj är ord som beskriver interiören väl.”
Huset kostar dessutom nästan 6 miljoner. Med priset och mäklarbeskrivningen i åtanke så har jag åtminstone vissa förväntningar. Som dessvärre inte uppfylls. Huset är väl egentligen inte ”udda”, men jag reagerade även på väldigt mycket.
Huset är asymmetrisk på sina håll, speciellt vid garaget/entren. Samtidigt som det känns en aning ogenomtänkt. De har till exempel ett gym längst ner (källarvåningen/sluttningsvåningen, ett glasrum mot altanen). Jag skulle nog hellre utnyttja det som ett inglasat uterum, med någon form av dörr. Kanske skjutbara glasdörrar.
Sedan har man en konstig ingång/hall mellan garage och förrådet/tvättstugan. Med tanke på dess form så är det knappast särskilt användbart som en hall ens. Den riktiga hallen har också en annorlunda form, men är nog ändå mer användbar. Men just ”hallen” vid tvättstugan/förrådet förstår jag mig inte på. Den ingången känns onödig och felplacerad.
Sedan finns det gott om plats för matbord i köket, ändå finns det ett matrum alldeles brevid köket. Fin utsikt visserligen, men jag vet inte om jag vill ha matplats i köket och ett matrum precis intill.
Kan rabbla mina åsikter i evigheter. Men jag håller inte med om mäklarbeskrivningen om att det är genomtänkt in i minsta detalj. Är det bara jag?