Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-26, 15:17
Medlem
Vincelizers avatar
http://www.redflagnews.com/headlines...rdered-instead

Jaha, hur dum fár man vara?
Citera
2016-02-26, 15:35
Medlem
Det här hände för nästan 10 år sedan.
Citera
2016-02-26, 15:39
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vincelizer

Det var för åtta år sedan, men konstigt nog blev det faktiskt en pytteliten notis i svenska MSM
http://www.svd.se/demonstrant-for-fred-hittad-mordad

På andra ställen beskrevs det tydligare
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7344381.stm
Citera
2016-02-26, 16:01
Medlem
Citat:
Sá du háller inte med om att det var naivt och korkat gjort?

Och for the records är jag inte skribent nej.

Anledningen till mitt påhopp är pga din valda rubrik, som inte stämmer med verkligheten, och "hur dum får man vara".

Det handlar om ett freds projekt och hon blev mördad av en vanlig brottsling.
Varken naivt, korkat eller ironiskt och du borde ha mer respekt för människor.
Ingen får skylla sig själv om man blir mördad eller annat påhopp av brottslingar.
Citera
2016-02-26, 16:09
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Anledningen till mitt påhopp är pga din valda rubrik, som inte stämmer med verkligheten, och "hur dum får man vara".

Ingen får skylla sig själv om man blir mördad eller annat påhopp av brottslingar.
Det är ju precis det hon var, naiv och korkad. Påminner om ett visst parti i Sverige. Namnet börjar med Miljö och sluter med partiet.
Och nej, jag trycker inte att man ska känna någon respekt för individer och partier som uppvisar den här typen av naivitet. De är farliga både för sig själva och andra och borde egentligen spärras in/förbjudas för sitt eget bästa.
Citera
2016-02-26, 16:10
Bannlyst
Det här har jag missat.

Nån mer än jag som fick ett ofrivilligt Simpsons-skratt? Haaaa-haaa!

Sen inser man ju att kvinnorna måste vara efterblivna och tycker lite synd om den mördade kvinnan. Båda två borde ha suttit inlåst på psyket.

Nån som vet hur det överlevande psykfallet lever idag?
Citera
2016-02-26, 16:11
Medlem
Vincelizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13

Det var ett fint syfte, absolut! Men jag skulle inte hoppa ner i en bassäng fylld med pirayor för att bevisa att de inte bits - sunt förnuft.

Detta hade ungefär samma tragikomiska utfall som för nágra ár sedan när en reporter i Stockholm skulle bevisa att vattnet i Riddarfjärden var sá rent att man kunde dricka det, varpá reporten blev jättesjuk.
Citera
2016-02-26, 16:28
Medlem
Citat:
Det var ett fint syfte, absolut! Men jag skulle inte hoppa ner i en bassäng fylld med pirayor för att bevisa att de inte bits - sunt förnuft.

Detta hade ungefär samma tragikomiska utfall som för nágra ár sedan när en reporter i Stockholm skulle bevisa att vattnet i Riddarfjärden var sá rent att man kunde dricka det, varpá reporten blev jättesjuk.

Jag tycker inte det, att genomföra ett fredsprojekt i Turkiet kan inte jämföras med att hoppa ner i en bassäng med pirayor, helt omöjligt.
Hon hade bara en jävla otur att stöta på fel person, om hon kommit förbi just där en dag tidigare eller senare så skulle hon förmodligen levt idag.

Det finns inget "hon får skylla sig själv" i den här historien.
Citera
2016-02-26, 16:53
Bannlyst
Karmas a bitch...

Hon ska väl vara glad att hon inte blev gruppvåldtagen och torterad någon vecka innan hon dog..

Var ju ett rätt milt brott för att vara Islam...
Citera
2016-02-26, 16:55
Medlem
Facebacks avatar
Minns när detta hände, hennes project var att hon ville bevisa människors godhet genom att lifta runt jorden, gick ju bra genom Europa men tog stop vid första muslimlandet Turkiet där hon hittades sargad i gränd om jag minns rätt.
Citera
2016-02-26, 17:03
Medlem
Citat:

Jag bara älskar när naiva idioter får sitt.
Har man absolut inget konsekvenstänk eller historisk förståelse samt är mångkulturnaiv så går det sällan bra.
Titta på hur det är i Sverige idag.
Citera
2016-02-26, 17:05
Medlem
Wahnsinns avatar
Hon fick i alla fall pippa innan hon gick sitt öde till mötes.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in