• 1
  • 2
2016-02-25, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zimmezimz
Men, det finns väl ingen övre gräns för hur mycket du får sätta in på ett spelkonto, korrekt? Om man har lite is i magen, skulle man inte kunna sätta in 300K som TS skrev om, spela för ett par tusenlappar då och då, för att sedan efter något år byta konto till sitt svenska. Fortsätta spela några månader till, för att sedan börja ta ut pengar till det svenska kontot? Om man spelar smart lär man ju inte göra av med allt för mycket pengar, men det blir ändå omsättning. Borde inte detta funka, i teorin?
Lekmannamässig bedömning, men detta verkar ändå rimligt. Vad säger ni som är mer kunniga inom området?
Citera
2016-02-25, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbie_zap
Lekmannamässig bedömning, men detta verkar ändå rimligt. Vad säger ni som är mer kunniga inom området?

Helt fel, då spelbolag har extrem koll. För det första accepterar dom inte överföringar från 3d part utan måste vara från konto i deras namn. Och sedan om du betalat från ett konto i ett land du inte bor i eller är medborgare i blir det varning signal direkt.

Sedan alla som gör stora insättningar blir även extra granskade ska du vet, om dom inte har någon historik att personen spelat i flera år hos dom med större summor.

Sedan är ofta policy att dom bara vill betala ut till samma konto du betalade in från.
Citera
2016-02-25, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Helt fel, då spelbolag har extrem koll. För det första accepterar dom inte överföringar från 3d part utan måste vara från konto i deras namn. Och sedan om du betalat från ett konto i ett land du inte bor i eller är medborgare i blir det varning signal direkt.

Sedan alla som gör stora insättningar blir även extra granskade ska du vet, om dom inte har någon historik att personen spelat i flera år hos dom med större summor.

Sedan är ofta policy att dom bara vill betala ut till samma konto du betalade in från.
Nu var det ju inte fråga om tredje part. TS pratade ju om payoneer, vilket mig veterligen inte är ett anonymt kort utan har personens riktiga namn på framsidan. Sen skulle ju personen spela något år för pengarna, sedan byta till ett svenskt konto i samma namn. Sätter man in lite pengar därifrån också, fortsätter spela i något år utan att ta ut en krona, då borde det väl inte höjas så många röda flagg? Om inte annat, vad ska bolagen göra? Är det olagligt att sätta in mycket pengar? Är det olagligt att byta konto efter ett år? Köper att det kanske ser konstigt ut, men det är ju inga DIREKTA olagligheter vi pratar om.

Som sagt, kan ha fel så rätta mig gärna. Vill också lära mig.
Citera
2016-02-26, 06:48
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Som vissa redan skrivit: Ingen idé att dra igång något avancerat för 300k per år. Även om det är väldigt mycket pengar för en vanlig Svensson så kommer inte Skattemyndigheten att hålla koll på varje Pelle Johanssons något överextravaganta semesterspenderande, platt-tv-inköp och krognotor.

Använd alltså kontanter som du för in från kontot i utlandet då och då och använd till din överkonsumtion. Det fungerar faktiskt fortfarande att handla det mesta med cash. Din vanliga lön spenderar du bara lite lagom av, typ i nivå med socialbidragsnormen, så är du garanterat utom risk. Myndigheterna agerar bara på tips eller att de misstänker någon av någon anledning. De gör inte inbrott för att kolla om stereoanläggningen i vardagsrummet är för dyr. Inte heller smyger de runt i buskarna i Thailand och antecknar Svennebananens val av klass på horor.

Vill du spara pengarna till en ev regnigare framtid så är det ju bara att låta dem ligga kvar på utlandskontot.
Citera
2016-02-26, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Som vissa redan skrivit: Ingen idé att dra igång något avancerat för 300k per år. Även om det är väldigt mycket pengar för en vanlig Svensson så kommer inte Skattemyndigheten att hålla koll på varje Pelle Johanssons något överextravaganta semesterspenderande, platt-tv-inköp och krognotor.

Använd alltså kontanter som du för in från kontot i utlandet då och då och använd till din överkonsumtion. Det fungerar faktiskt fortfarande att handla det mesta med cash. Din vanliga lön spenderar du bara lite lagom av, typ i nivå med socialbidragsnormen, så är du garanterat utom risk. Myndigheterna agerar bara på tips eller att de misstänker någon av någon anledning. De gör inte inbrott för att kolla om stereoanläggningen i vardagsrummet är för dyr. Inte heller smyger de runt i buskarna i Thailand och antecknar Svennebananens val av klass på horor.

Vill du spara pengarna till en ev regnigare framtid så är det ju bara att låta dem ligga kvar på utlandskontot.
Och om TS vill använda pengarna till kontantinsatsen? Kändes mer som något sådant var aktuellt när man läste inlägget.
Citera
2016-02-26, 10:15
Medlem
Citat:
Och om TS vill använda pengarna till kontantinsatsen? Kändes mer som något sådant var aktuellt när man läste inlägget.
Nu citerar jag mig själv. Känns som att TS vill få pengarna vita FÖR att kunna köpa något som t.ex. en lägenhet. Och innan ni börjar härja om att det "minsann inte finns några lägenheter med så låg kontantinsats" så vill jag meddela att alla människor i landet inte bor i tätbebyggda övre medelklassområden.
Citera
2016-02-26, 10:42
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Nu citerar jag mig själv. Känns som att TS vill få pengarna vita FÖR att kunna köpa något som t.ex. en lägenhet. Och innan ni börjar härja om att det "minsann inte finns några lägenheter med så låg kontantinsats" så vill jag meddela att alla människor i landet inte bor i tätbebyggda övre medelklassområden.

Visst då blir det lite jobbigare. Man kan inte stövla in på banken med 300 000 kr i skrynkliga turkiska lira-sedlar och bara sätta in dem utan en bra förklaring.

Å andra sidan kan man ju lätt spara ihop rätt fina summor om man använder sina svarta cash till det mesta av sin konsumtion och låter större delen av vanliga lönen gå över till ett sparkonto. En välbeprövad metod som inte drar onödig uppmärksamhet till sig

(Tillägg: För övrigt rätt intressant att många som bor på orter med lite mer humana priser kallar hela priset för lägenheten för "kontantinsats" eller bara "insats". I Sthlm och andra större orter med absurda priser så betyder det den del av priset man betalar in själv som inte är lån. Ofta ca 15% av bostadens totala pris.)
Senast redigerad av Hurt-Åke 2016-02-26 kl. 10:57.
Citera
2016-02-26, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Visst då blir det lite jobbigare. Man kan inte stövla in på banken med 300 000 kr i skrynkliga turkiska lira-sedlar och bara sätta in dem utan en bra förklaring.

Å andra sidan kan man ju lätt spara ihop rätt fina summor om man använder sina svarta cash till det mesta av sin konsumtion och låter större delen av vanliga lönen gå över till ett sparkonto. En välbeprövad metod som inte drar onödig uppmärksamhet till sig

(Tillägg: För övrigt rätt intressant att många som bor på orter med lite mer humana priser kallar hela priset för lägenheten för "kontantinsats" eller bara "insats". I Sthlm och andra större orter med absurda priser så betyder det den del av priset man betalar in själv som inte är lån. Ofta ca 15% av bostadens totala pris.)
Menade 15-25% när jag skrev kontantinsats.

Är fortfarande lite nyfiken på vad folk tror om polerteorin jag hade. Låta pengarna sitta där länge, spela för dem, byta konto något år senare och låta dem ligga kvar ett tag till. Känns som att detta borde funka.
Senast redigerad av zimmezimz 2016-02-26 kl. 11:29.
Citera
2016-02-27, 12:02
Bannlyst
Har hört att man kan öppna ett ltd bolag i Hongkong för ca 2000euro då skattar man inte ifall pengar kommer från något annat land.
Går att köpa färdiga ltd bolag.
Man för över pengarna ,åker till Hongkong och tar ut.
Kanske kostar en slant i början men värt i längden antar jag,
Inget proffs i ämnet men har läst om det,tror personligen inte
På spelkonton,tror inte man kan bara sätta in och ta ut samma summa utan att spela lite
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in