Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Just kurder vet jag inte, men det finns ett parrallelfall faktiskt, och det var när lokala muslimer demonstrerade mot att en Örebrotidning (tror jag) i ett nyhetsinslag publicerat ett foto på en Muhammedkarikatyr.
Nej, i det ena fallet ville ett gäng muslimer inskränka yttrandefriheten genom att visa sitt ogillande gentemot en tidning som publicerat en karikatyr. I det andra fallet så protesterade man mot att en tidning ljög öppet om ett brott som hade begåtts, big difference.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Nej du... Det civiliserade sättet att reagera på om man ser något skrivet man inte håller med om är att göra det jag gör just nu - skriva ett genmäle
Hur hade du tänkt att det skulle gå till i Sverige? Var ska man skriva sitt genmäle? I samband med tidningsartiklar? Nej, det går ju inte eftersom media har plockat bort möjligheten för folket att kommentera. I ett styrt debattprogram i TV? Nej, inte ens den möjligheten finns numera.
Det är väl Flashback som återstår, ironiskt nog med servrar i USA då hela forumet förbjöds i Sverige.
Så tyvärr, det enda sättet att uppmärksamma ljugandet (i det här fallet) är att stå och skräna utanför Aftonbladets redaktion.