2016-03-12, 17:11
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hangontoyou
Ja och med hennes tidigare vittnesmål, så är frågan vilken betydelse hade hennes vittnesmål? Utveckla du gärna som nämner hennes vittnesmål.
Jag säger inget om hennes vittnesmål annat än att hon ger NB alibi. Det alibit kan, precis som alla bevis, ifrågasättas.
2016-03-12, 17:17
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Horisontellt är helt riktigt en absolut riktning. Mät snörfårorna med vattenpass och du ska se att det finns en avvikelse.

Det finns en avvikelse, ja men snörfårornas riktning ligger närmare horisontalplanet än vertikalplanet. Prudent resonerar rätt och riktigt. Det vet du med, så varför säga emot en självklarhet?
2016-03-12, 17:18
Bannlyst
Citat:
I IB:s vittnesmål i hovrätten.

Rent struntprat.
Vilken betydelse hade hennes vittnesmål i både TR och HR. Noll värde då hon lämnat oriktiga
uppgifter flera gånger.
Varken TR eller HR har fäst någon fakta i hennes falska uppgifter.
2016-03-12, 17:22
Medlem
Citat:
Vad är det du tjafsar om? Jag har redan förklarat att jag använde vertikalt till skillnad från horisontellt utan att avse exakta riktningar.

...och rättsläkare AB hävdade aldrig i TR att några fåror gick vertikalt vilket du påstod och var ursprunget till tjafset.
AB sa uppåtgående och av obduktionsprotokollet framgår lutningen bättre.
Medvetet eller av misstag använde du ett ordval som kunde tolkas som desinformation eftersom omnämnd fåra inte är ens i närheten att vara vertikal (aka. lodrät).

För att undvika missförstånd är det viktigt att vara tydlig när man beskriver anatomiska lägen.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Anat...%B6r_l%C3%A4ge

Fårans lutning kan alltså inte användas som säkert bevis för hängning vs. strypning.
Det finns andra tecken som talar för att hängning åtminstone är en del av förloppet.

Kan vi släppa det här nu?
Senast redigerad av Prudent 2016-03-12 kl. 17:31.
2016-03-12, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Det är precis vad du gör (det fetade) stup i kvarten. Jag har jobbat i byggsvängen i över 50 år och känner många byggjobbare. Ingen av dem har släta fingertoppar vad jag vet. Sen när måste man lämna fingeravtryck då man ansöker om pass? Jag har aldrig gjort det, varken då jag var statslös och hade svensk främlingspass eller senare då jag blev svensk medborgare. Sluta snacka skit.
Jaha, så du är kvinna och jobbat i byggsvängen i 50 år? Tillåt mig tvivla, inte många kvinnor födda 1945 som genomgått murarutbildning." Kvinna, född 45. Jag har bra utbildning, lång livserfarenhet och god människokännedom". Och vad menar du med BRA utbildning i det aktuella fallet? Din goda människokännedom behöver vi inte ens diskutera
2016-03-12, 17:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Det finns en avvikelse, ja men snörfårornas riktning ligger närmare horisontalplanet än vertikalplanet. Prudent resonerar rätt och riktigt. Det vet du med, så varför säga emot en självklarhet?
Det har jag redan svarat på. (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-03-12, 17:46
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahahaha - desperat? Dra fram bibeln och pravda också så är det fullbordat.

Hon har helt ratats och kommer absolut inte på tapeten igen med detta förvirrade alibiförsök.
Hon var helt körd från början - dels som anhörig, dels ändrade åsikter.
Glömde detta som gör henne än mindre trovärdig:

Javisst, IB´s försök till alibi har varit direkt pinsamma. Hon hade dålig koll redan vid de inledande förhören och hade uppenbara svårigheter med tidsuppskattning.
Ungdomsspelet med änglarna upptog nog större delen av hennes uppmärksamhet denna kväll.
2016-03-12, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Javisst, IB´s försök till alibi har varit direkt pinsamma. Hon hade dålig koll redan vid de inledande förhören och hade uppenbara svårigheter med tidsuppskattning.
Ungdomsspelet med änglarna upptog nog större delen av hennes uppmärksamhet denna kväll.
Barnspelet, är helt övertygad om att IB är lätt efterbliven.
2016-03-12, 17:51
Medlem
Citat:
Precis, de beslutade att avvakta. Ingen säger att de avvaktade. Så, belägg för att kroppen fanns kvar i skåpet när rättsläkaren kom finns bara i din hjärna. Till skillnad från dig så påstår jag inget. Det är möjligt att de väntade en normal arbetsdags längd på natten, istället för att förbereda för rättsläkaren så de kunde komma hem fortare.

Vilket tycker du är rimligast. Teknikerna inväntar rättsläkaren så denne får se offret intakt på fyndplatsen med blottade kläder på plats (vilket även sägs i vittnesmål och framgår av tidsuppgifter i FUP) eller förbereder genom att presentera en avklädd och utlyft kropp för att komma hem fortare?
2016-03-12, 17:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Vilket tycker du är rimligast. Teknikerna inväntar rättsläkaren så denne får se offret intakt på fyndplatsen med blottade kläder på plats (vilket även sägs i vittnesmål och framgår av tidsuppgifter i FUP) eller förbereder genom att presentera en avklädd och utlyft kropp för att komma hem fortare?
Jag tycker det låter rimligt att teknikerna, medan de funderar på om det går att lyfta ut kroppen eller om de måste såga ut den, provar att lyfta ut den, så de slipper såga medan rättsläkaren och sänggåendet väntar. Rättsläkaren kan ändå inte göra mycket medan kroppen ligger i skåpet.
2016-03-12, 18:03
Medlem
Citat:
Jag tycker det låter rimligt att teknikerna, medan de funderar på om det går att lyfta ut kroppen eller om de måste såga ut den, provar att lyfta ut den, så de slipper såga medan rättsläkaren och sänggåendet väntar. Rättsläkaren kan ändå inte göra mycket medan kroppen ligger i skåpet.

Ok.
Jag tycker det låter rimligt att rättsläkaren får se ett tejpat och blottat offer med blottade kläder ännu på plats för att kunna skapa sig en egen uppfattning inför den fortsatta rättsmedicinska utredningen.
2016-03-12, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Ok.
Jag tycker det låter rimligt att rättsläkaren får se ett tejpat och blottat offer med blottade kläder ännu på plats för att kunna skapa sig en egen uppfattning inför den fortsatta rättsmedicinska utredningen.
blottat kön och bröst. Tycker det här låter som ännu ett panikartat försök från X att förklara sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in