Citat:
Ursprungligen postat av
birdlover
Ursäktar ändå inte den ton som används här på forumet. Respekt åt båda hållen!!! behövs inga idiotförklaringar, svordomar etc,
Vilka förhörsmetoder anser du skulle ha använts då - skendränkning? (Obs, ironi)
Domstolarna har nog bara gått på det åklagaren lagt fram, samt vittnesmål i TR/HR. Tvivlar på att de läst hela FUP. Sen är det försvarsadvokatens uppgift att framföra motargument. Om hon då har brustit i sin uppgift, pga olika orsaker, så har inte domstolarna haft alla fakta och kunnat ifrågasätta.
Dessutom består domstolar av människor, som vi alla, och kan påverkas på olika sätt (se bara här på forumet). De är inte gudar som vet vad som är rätt eller fel.
Jag skulle också ha ansett NB som skyldig med den bevisning som lagts fram i TR/HR, men om jag hade haft läst FUP så hade nog åklagaren först fått förklara några oklarheter.
Sanningen går att få fram utan fysisk tortyr som du ironiserar över .
Mördarens advokat använde ju sig av vad den här trådens deltagare har fantiserat ihop till stor del .
Vilket ju gjorde det lättare för domstolarna att bestämma sig naturligtvis ...
Vad annat kan domstolen göra än att gå på vad åklagaren och försvaret anför har du tänkt ?
De får väl inte ens lov att läsa FUP om jag har fattat det hela rätt .
Deras dom bygger ju på vad som sägs i domstolen .
Vilka oklarheter skulle du vilja ha en förklaring på ?
Kan dessa oklarheter du skriver om ha ändrat domen till en friande dom ?
Att vissa detaljer lämnar en del frågetecken är väl vanligt i många domar .
Men det är ju helheten i det som framförs som ligger till grund för domen , inte enstaka detaljer .