Citat:
Ursprungligen postat av
ODDysseus
För vissa kan det kan låta barockt att en fd minister skulle KUNNA vara en agent för främmande makt. Dock tänkte jag motivera mitt inlägg genom att föra fram lite tankar som detta har väckts hos mig.
- Fd Sovjetunionen var känd för att försöka knyta band och relationer till som innehade viktiga positioner inom näringslivet, politiken och inom journalistkran, tanken var att dessa individer på något sätt skulle kunna vara med & påverka opinionen.
- Ett annat syfte vara att de rekryterade skulle tillhandahålla information som kan vara bra att känna till, antingen för en kommande invasion eller som politiskt maktmedel.
- Ministern har fortsatt jobba med frågor som inte har med hans politiska uppdrag som bostadsminister att göra, något som MP beklagar, källa; SVT Paulo Silva konsult & fd rådgivare till MP.
- Umgänget med individer som till synes står långt från Mehmets uttalade & offentliga åsikter, något som kan tyda på annat än ett dåligt omdöme.
Exakt hur det ligger till kan vara mycket svårt att komma till rätta med, men för mig är det inte otänkbart att det finns krafter som på olika sätt arbetar med en dold agenda, även inom regeringskansliet.
I många länder (nästan alla) får inte invandrare vara i politiskt toppstyre.
I Sverige kan vilken banan som helst sitta där.
Finns säkert fler terrorister där.