Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-04-20, 07:39
Medlem
ODDysseuss avatar
För vissa kan det kan låta barockt att en fd minister skulle KUNNA vara en agent för främmande makt. Dock tänkte jag motivera mitt inlägg genom att föra fram lite tankar som detta har väckts hos mig.

- Fd Sovjetunionen var känd för att försöka knyta band och relationer till som innehade viktiga positioner inom näringslivet, politiken och inom journalistkran, tanken var att dessa individer på något sätt skulle kunna vara med & påverka opinionen.

- Ett annat syfte vara att de rekryterade skulle tillhandahålla information som kan vara bra att känna till, antingen för en kommande invasion eller som politiskt maktmedel.

- Ministern har fortsatt jobba med frågor som inte har med hans politiska uppdrag som bostadsminister att göra, något som MP beklagar, källa; SVT Paulo Silva konsult & fd rådgivare till MP.

- Umgänget med individer som till synes står långt från Mehmets uttalade & offentliga åsikter, något som kan tyda på annat än ett dåligt omdöme.

Exakt hur det ligger till kan vara mycket svårt att komma till rätta med, men för mig är det inte otänkbart att det finns krafter som på olika sätt arbetar med en dold agenda, även inom regeringskansliet.
Citera
2016-04-20, 07:41
Medlem
HemskeSvens avatar
En jävligt klantig agent i så fall. Nä, det tror jag inte på.
Citera
2016-04-21, 22:30
Medlem
Clawdices avatar
För internationella banker och Israel, ja.
Citera
2016-04-22, 18:45
Moderator
Pentyls avatar
Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2016-04-22, 19:34
Medlem
Lawlines avatar
Finns väl inget mer parti som är så infiltrerat av islamister som cirkus MP. Det är inte omöjligt att han har en hemlig agenda det har jag ifrågasatt tidigare. Det är bara en tidsfråga innan det startas ett islamistisk parti nu när dom blir avslöjade eftersom. S är också ett parti med stort samarbete med islamister. Kaplan har haft kontakter med höga personer som stödjer terrorismen och man undrar vad dom har planerat. Sverige har inte behövt islam under flera tusen år och vi behöver det fortfarande inte. Jag tror att Kaplans uppgift var att uppmuntra och försöka införa en kultur som ska gynna islamister på längre sikt. Detta för att i framtiden bli det största politiska hotet mot svensk kultur och värderingar.
Citera
2016-04-23, 06:06
Medlem
johanness avatar
Brott och brottsbekämpning --> Politik - Inrikes
/Moderator
Citera
2016-04-23, 18:21
Medlem
Ola Schuberts avatar
Skulle Kaplan vara en påverkansagent så är han det för turkisk räkning. Att han har delade lojaliteter råder det väl ingen tvekan om? Men det sistnämnda är inget bevis för det förstnämnda.
Citera
2016-04-23, 18:27
Bannlyst
Är man aktiv muslim så är man per automatik agent för Mellanöstern.
Citera
2016-04-23, 18:30
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Det är väl helt jävla uppenbart att Kaplans lojaliteter ligger hos AKP/Turkiska regeringen snarare än i Sverige? Han har ju träffat Turkiska statens representanter oftare än han träffat representanter för byggföretagen, som bostadsminister menar jag då. Case closed.
Är det kriminellt? Bra fråga.
Citera
2016-04-23, 18:38
Bannlyst
Jag tror att det är mer troligt i så fall att Yasri Kahn är wahabistisk infiltratör.

Killen går inte ihop alls, med tanke på vad han står för.

I tex Storbritannien är det ganska vanligt att rika Saudier sponsrar olika wahabister och deras verksamheter.

Tex de betalar för att de ska syssla med något som gynnar wahabismen. De har stöttat valkampanjerna för radikala muslimer eller muslimsympatisörer i invandrartäta områden i Storbritannien. De betalar kostnaderna för lyxiga privatskolor som är wahabistiska, som wahabististernas barn sen kan gå i gratis. Där indoktrineras barnen så hårt att majoriteten kommer förbli wahabister för resten av livet. De försökte till och med ta över statliga skolor genom att infiltrera styrelserna och tillsätta sin egen personal. De betalar kostnaderna för moskeer. De betalar resor för folk som vill resa och studera islam på något wahabistiskt center...

Hur är man wahabistisk muslim och medlem i ett uttalat feministiskt parti på samma gång?
Gomorgon Sverige!!!!

Det är som att säga att man är bibeltroende kristen baptist och aktiv medlem i föreningen Humanisterna.

Det tror jag faktiskt inte på!
Jag säger inte att jag vet att han hade någon fuffens agenda, men det kan inte uteslutas alls.

Kanske gick resonemanget så att han aldrig skulle kunna etablera sig i något annat parti för de skulle inte tolerera handslagsgrejen och kanske inte vara superpigga på en praktiserande wahabistisk muslim över huvudtaget...
Så han körde på MP.
Senast redigerad av .luftballong 2016-04-23 kl. 18:43.
Citera
2016-04-24, 00:23
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ODDysseus
För vissa kan det kan låta barockt att en fd minister skulle KUNNA vara en agent för främmande makt. Dock tänkte jag motivera mitt inlägg genom att föra fram lite tankar som detta har väckts hos mig.

- Fd Sovjetunionen var känd för att försöka knyta band och relationer till som innehade viktiga positioner inom näringslivet, politiken och inom journalistkran, tanken var att dessa individer på något sätt skulle kunna vara med & påverka opinionen.

- Ett annat syfte vara att de rekryterade skulle tillhandahålla information som kan vara bra att känna till, antingen för en kommande invasion eller som politiskt maktmedel.

- Ministern har fortsatt jobba med frågor som inte har med hans politiska uppdrag som bostadsminister att göra, något som MP beklagar, källa; SVT Paulo Silva konsult & fd rådgivare till MP.

- Umgänget med individer som till synes står långt från Mehmets uttalade & offentliga åsikter, något som kan tyda på annat än ett dåligt omdöme.

Exakt hur det ligger till kan vara mycket svårt att komma till rätta med, men för mig är det inte otänkbart att det finns krafter som på olika sätt arbetar med en dold agenda, även inom regeringskansliet.
I många länder (nästan alla) får inte invandrare vara i politiskt toppstyre.
I Sverige kan vilken banan som helst sitta där.
Finns säkert fler terrorister där.
Citera
2016-04-24, 00:32
Medlem
Returpappers avatar
Självklart en inflytelseagent för turkeriet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in