Grön Ungdoms språkrör Semanur Taskins facebook är en guldgruva av idioti å verklighetsfrånvända resonemang. Vimur länkade till den tidigare men jag gör det igen.
https://www.facebook.com/taskinseman...08280660867692
Bland annat anser hon att inga muslimer är glada för att Kaplan har avgått.
Citat:
xxxx xxxxx - Det du skriver stämmer inte alls. Jag vill inte att någon extremist och fascist ska representera mig i Sverige eller någon annan ungdom jag känner runt om mig.
Vi är stolta över Sverige idag och demokratin vi lever i. Alla muslimska ungdomar jag känner firade hans avgång, så jag förstår inte vilka ungdomar talar du om som var ledsna??!!!
April 18 at 1:38pm
Semanur Taşkın - Vilka muslimska ungdomar som firade hans avgång talar du om egentligen? Pic or it didn't happen gäller ju.
En kvinna ifrågasätter Semanurs offerretorik gällande muslimer. Semanur gör tydligt att det skillnad på muslimer och muslimer. Vissa muslimer är helt enkelt mer jämställda än andra...
Citat:
xxxxxx xxxxxxxxx - Men vadå, ingen har någonsin kritiserat Aida Hadzialic. Hon är också muslim. Kaplan fick avgå för hans handlingar. Ministrar har behövt avgå för att de inte betalat TV-licensen. Kaplan lunchade med turkiska motsvarigheten till SMR.
De flesta som kriti...See More
April 18 at 1:43pm
Semanur Taşkın - Har Aida Hadzialic profilerat sig som muslim? Är hon praktiserande muslim? Varit aktiv i det muslimska civilsamhället? Han har inte lunchat med någon så lägg av. Vad bra att du sätter namn på det för jag har då inte nämnt ordet islamofobi.
April 18 at 2:20pm
xxxxxx xxxxxxxxx - Kanske inte som praktiserande kanske men det är väl inte så relevant?
April 18 at 2:22pm
Semanur Taşkın - Ditt argument om muslimer liknar "Jag känner en... Jag är inte rasist". Av de som gjort det har inte en enda gång tidigare lyft sin muslimska identitet. Uppenbarligen har jag mer stöd en din befängda ogrundade tes.
23 hrs · Edited
Semanur Taşkın - Att det inte är relevant?
April 18 at 2:23pm
xxxxxx xxxxxxxxx - Jo men hon har ju beskrivit sig som muslim. Sen ser jag inte hur det är relevant i frågan om hon ber fem gånger per dag etc eller inte.
April 18 at 2:24pm · Edited
Semanur Taşkın - Du förbigår frågan. Hennes primära identitet har aldrig varit muslim. Att ha muslimsk bakgrund är en helt annan femma. Du tror att du kan skriva osanningar om vem han lunchat med som du vill, men kan inte ta svar och hålla fokus på ämnet. Strongt.
April 18 at 2:26pm
xxxxxx xxxxxxxxx - Ska man behöva sitta och rangordna identiteter? Hon har beskrivit sig som muslim, sen är det väl irrelevant i vilket ordning hon sätter det?
Ja okej, det var middag
April 18 at 2:27pm
Semanur Taşkın - Hon har ingen jädrans bakgrund i det muslimska civilsamhället. Du vet exakt vad som är skillnaden mellan dem. Aldrig uttryckt en enda åsikt som muslim. Nej, det var inte heller en middag. Inte någon han valde att "luncha" med. Hur du klämmer in osanningar som du sedan backar från är talande. Kleta ned det som kletas kan.
April 18 at 2:29pm
xxxxxx xxxxxxxxx - Men förringar du inte hennes identitet nu? Trodde man uttryckte alla sina åsikter som individ och inte som företrädare av en religion
April 18 at 2:30pm
Semanur Taşkın - Du menar att hennes identitet som muslim varit lika tydlig som Mehmets?
April 18 at 2:31pm
xxxxxx xxxxxxxxx - Nej men det spelar väl ingen roll hur mycket man framhäver sin identitet? Hon har ju inte hymlat med den i alla fall. Allt detta tycker jag ger lite intrycket av att hon inte räknas lika mycket som Kaplan
April 18 at 2:32pm
Semanur Taşkın - Att du på allvar tycker att hennes identitet och Mehmets identitet som muslim varit lika framhävda... Hon har ingen som helst uttalad religiösitet. Han däremot kommer från det muslimska civilsamhället, praktiserar öppet islam och har suttit på poster både i det svenska och muslimska civilsamhället innan han blev politiker
Det är tydligt att Semanur är islamist först, och allt annat så som svensk, miljöpartist, feminist eller demokrat är underställt hennes islamistiska identitet. Jag undrar bara om hennes miljöpartistiska väljare är medvetna om detta?