Flashback bygger pepparkakshus!
2016-04-20, 13:45
Medlem
http://ledarsidorna.se/2016/04/toppen-pa-ett-isberg-2/

Citat:
Waberi, Kaplan och Mustafa är borta från den formella politiken idag. Men banden finns kvar. Och varje kritik mot någon i ”Ibn Rushd” – sfären är i deras värld islamofobi samtidigt som annan kritik mot muslimska företrädare inte är det.
Citera
2016-04-20, 13:57
Medlem
theMowgs avatar
Grön Ungdoms språkrör Semanur Taskins facebook är en guldgruva av idioti å verklighetsfrånvända resonemang. Vimur länkade till den tidigare men jag gör det igen. https://www.facebook.com/taskinseman...08280660867692
Bland annat anser hon att inga muslimer är glada för att Kaplan har avgått.
Citat:
xxxx xxxxx - Det du skriver stämmer inte alls. Jag vill inte att någon extremist och fascist ska representera mig i Sverige eller någon annan ungdom jag känner runt om mig.
Vi är stolta över Sverige idag och demokratin vi lever i. Alla muslimska ungdomar jag känner firade hans avgång, så jag förstår inte vilka ungdomar talar du om som var ledsna??!!!
April 18 at 1:38pm

Semanur Taşkın - Vilka muslimska ungdomar som firade hans avgång talar du om egentligen? Pic or it didn't happen gäller ju.

En kvinna ifrågasätter Semanurs offerretorik gällande muslimer. Semanur gör tydligt att det skillnad på muslimer och muslimer. Vissa muslimer är helt enkelt mer jämställda än andra...
Citat:
xxxxxx xxxxxxxxx - Men vadå, ingen har någonsin kritiserat Aida Hadzialic. Hon är också muslim. Kaplan fick avgå för hans handlingar. Ministrar har behövt avgå för att de inte betalat TV-licensen. Kaplan lunchade med turkiska motsvarigheten till SMR.
De flesta som kriti...See More
April 18 at 1:43pm

Semanur Taşkın - Har Aida Hadzialic profilerat sig som muslim? Är hon praktiserande muslim? Varit aktiv i det muslimska civilsamhället? Han har inte lunchat med någon så lägg av. Vad bra att du sätter namn på det för jag har då inte nämnt ordet islamofobi.
April 18 at 2:20pm

xxxxxx xxxxxxxxx - Kanske inte som praktiserande kanske men det är väl inte så relevant?
April 18 at 2:22pm

Semanur Taşkın - Ditt argument om muslimer liknar "Jag känner en... Jag är inte rasist". Av de som gjort det har inte en enda gång tidigare lyft sin muslimska identitet. Uppenbarligen har jag mer stöd en din befängda ogrundade tes.
23 hrs · Edited

Semanur Taşkın - Att det inte är relevant?
April 18 at 2:23pm

xxxxxx xxxxxxxxx - Jo men hon har ju beskrivit sig som muslim. Sen ser jag inte hur det är relevant i frågan om hon ber fem gånger per dag etc eller inte.
April 18 at 2:24pm · Edited

Semanur Taşkın - Du förbigår frågan. Hennes primära identitet har aldrig varit muslim. Att ha muslimsk bakgrund är en helt annan femma. Du tror att du kan skriva osanningar om vem han lunchat med som du vill, men kan inte ta svar och hålla fokus på ämnet. Strongt.
April 18 at 2:26pm

xxxxxx xxxxxxxxx - Ska man behöva sitta och rangordna identiteter? Hon har beskrivit sig som muslim, sen är det väl irrelevant i vilket ordning hon sätter det?
Ja okej, det var middag
April 18 at 2:27pm

Semanur Taşkın - Hon har ingen jädrans bakgrund i det muslimska civilsamhället. Du vet exakt vad som är skillnaden mellan dem. Aldrig uttryckt en enda åsikt som muslim. Nej, det var inte heller en middag. Inte någon han valde att "luncha" med. Hur du klämmer in osanningar som du sedan backar från är talande. Kleta ned det som kletas kan.
April 18 at 2:29pm

xxxxxx xxxxxxxxx - Men förringar du inte hennes identitet nu? Trodde man uttryckte alla sina åsikter som individ och inte som företrädare av en religion
April 18 at 2:30pm

Semanur Taşkın - Du menar att hennes identitet som muslim varit lika tydlig som Mehmets?
April 18 at 2:31pm

xxxxxx xxxxxxxxx - Nej men det spelar väl ingen roll hur mycket man framhäver sin identitet? Hon har ju inte hymlat med den i alla fall. Allt detta tycker jag ger lite intrycket av att hon inte räknas lika mycket som Kaplan
April 18 at 2:32pm

Semanur Taşkın - Att du på allvar tycker att hennes identitet och Mehmets identitet som muslim varit lika framhävda... Hon har ingen som helst uttalad religiösitet. Han däremot kommer från det muslimska civilsamhället, praktiserar öppet islam och har suttit på poster både i det svenska och muslimska civilsamhället innan han blev politiker

Det är tydligt att Semanur är islamist först, och allt annat så som svensk, miljöpartist, feminist eller demokrat är underställt hennes islamistiska identitet. Jag undrar bara om hennes miljöpartistiska väljare är medvetna om detta?
Citera
2016-04-20, 14:24
Medlem
Det är mycket nu om allt det här stämmer.

Får vi snart se fler reservministrar som får avgångsvederlag som Kaplan? Kanske Åsa Romson, Gustav Fridolin och Anna Sundberg vars make 2004 dömdes till 10 års fängelse i Frankrike för förberedelse till terrorbrott 2004 och som dödades av den USA-ledda koalitionen i våras? Läs mer här: (FB) Miljöpartiet har en Al Qaida terrorists fru (Anna Sundberg) som aktiv politiker!

MP verkar ha noll koll på vilka som är aktiva inom partiet. Gör inte SÄPO bakgrundskontroller? Varnar de inte partiledningen när de hittar misstänkta kopplingar till terrorism?
Citera
2016-04-20, 14:33
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Vi ska inte heller glömma Grön ungdoms språkrör Semanur Taskin som hyllar Erdogan och försvarar islamisternas särkrav som i följande debattinlägg:

Hon är förstås förtvivlad över Erdogans avgång som enligt Taskin självfallet enbart handlar om islamofobi. Hennes inlägg på facebook fullständigt osar av Sverige-hat och i kommentarsfältet får hon stöd av MB-islamister som Faraj Semmo.

Sverige är alltså inte längre Taskins då en muslim fick avgå som bostadsminister efter belagda dokumenterade snedsteg. Det väsentliga för Taskin är inte om Kaplan är kompetent och miljöpartist utan det viktigaste är uppenbarligen att han är muslim. Sverige är bara intressant för Taskin om landet ger fördelar åt muslimer, annars förkastar hon det. En fin representant för MP!
Taskins inlägg är chockerande! Verkligen! Och skrämmande, jag ska lägga hennes namn på minnet.
Hon anser att hon arbetar "altruistiskt" när hon kämpar och lobbar för islam och islamisering, hon ångrar bittert att hon inte varit "egoistisk".
Nu blev jag rädd, vilken hög post kommer denna skrämmande flicka att hamna på när hon blivit riktigt varm i hijaben, som hon vurmar för.
Citera
2016-04-20, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av theMowg
Grön Ungdoms språkrör Semanur Taskins facebook är en guldgruva av idioti å verklighetsfrånvända resonemang. Vimur länkade till den tidigare men jag gör det igen. https://www.facebook.com/taskinseman...08280660867692

En kvinna ifrågasätter Semanurs offerretorik gällande muslimer. Semanur gör tydligt att det skillnad på muslimer och muslimer. Vissa muslimer är helt enkelt mer jämställda än andra...

Det är tydligt att Semanur är islamist först, och allt annat så som svensk, miljöpartist, feminist eller demokrat är underställt hennes islamistiska identitet. Jag undrar bara om hennes miljöpartistiska väljare är medvetna om detta?

Det var verkligen ingen trevlig läsning på Semanurs sida och hennes inlägg i synnerhet. Skrämmande att vi har ett språkrör med sådana åsikter! Tack och lov att jag lämnade Miljöpartiet (jag har varit medlem)!

#islamistjavisst

Detta börjar bli riktigt otäckt!
Senast redigerad av Oilkink 2016-04-20 kl. 15:20.
Citera
2016-04-20, 15:50
Medlem
halvsvennes avatar
Citat:

Tycker det är fel att kalla dem islamister. De flesta av sessa verkar styrda av Erdogans AKP, Turkiets regerande parti. Det är inte särskilt extremt muslimsk, snarare tvärt om. De är inte islamister utan helt vanliga mittfåra muslimer. I dagens Sverige passar de helt enkelt inte in. Majoriteten vill fortfarande leva efter SVENSK lag och RÖSTA på vilka som skall stifta nya lagar eller modernisera nuvarande i framtiden.

Muslimer vill inte det, de vill leva efter sharia som är oföränderlig.

Fattar med inte det är man som Svetsaren, naiv.
Citera
2016-04-20, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne
Tycker det är fel att kalla dem islamister. De flesta av sessa verkar styrda av Erdogans AKP, Turkiets regerande parti. Det är inte särskilt extremt muslimsk, snarare tvärt om. De är inte islamister utan helt vanliga mittfåra muslimer. I dagens Sverige passar de helt enkelt inte in. Majoriteten vill fortfarande leva efter SVENSK lag och RÖSTA på vilka som skall stifta nya lagar eller modernisera nuvarande i framtiden.

AKP är visst islamister. Erdogan är islamist och har själv sagt att han är islamist. AKP anser dessutom att kvinnor inte är lika värda som män. AKP anser dessutom att kvinnor inte bör skratta offentligt.

AKP är ett islamistparti som införde slöja i Turkiet igen. Tidigare har det varit förbjudet. De som röstar på AKP i Turkiet är väldigt troende muslimer. Sekulära turkar röstar på CHP eller andra vänsterpartier.
Citera
2016-04-20, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne

En muslim praktiserar islam som en religion, en islamist vill införa sharia och blandar sig i samhällsdebatten och slänger sig med åsikter som att hijab är bra och sånt.

Lüfven, och i synnerhet S med all den erfarenhet de besitter som regeringsparti, borde ha ställt högre krav på lämplighet hos MP:s val av ministrar. Det verkar som att Lüfven har litat på Åsama Romsons och Gustav Takfirdolins omdöme. Göran Persson hade rätt när han inte släppte in MP i sina regeringar (han bildade flera) även om Wetterstrand framstår som intellektuell i jämförelse med MP:s nuvarande partistyrelse.
Senast redigerad av DindooNuffin 2016-04-20 kl. 16:35.
Citera
2016-04-20, 17:15
Medlem
klemenzas avatar
Tack för denna tråd. Kanske den viktigaste på mycket lång tid.

Att inte media på ett tydligare sätt plockat upp dessa trådar är obegripligt.

Personligen drar jag två slutsatser.
Det står mycket värre till i miljöpartiet än jag kunde tro i mina värsta stunder. Iofs skulle jag aldrig kunna rösta på dem men de är lömskare i sin mörkläggning än jag någonsin kunde ana. Hela vägen in in regeringskansliet.
Jag har avfärdat människor i min närhet som varnat för islamisering av Sverige. För mig har det fram tills nu varit en helt osannolik utveckling. Religion som företeelse känns ju helt 1700 tal och islam i synnerhet som en liten, om än högljudd, minoritet. Att dessa extremister kunde få ett sådant inflytande över Miljöpartiet och sedermera två regeringar är verkligen läskigt.

Låt oss här gemensamt dra linjen i sanden. Inget inflytande what so ever över vårt samhälle från religiösa extremister. Vare sig islamister eller Livets ord. De kan få utöva sin tro i sina isolerade församlingar om de så önskar. Men när de tar steget för att försöka påverka oss andra, vår livsstil eller det samhälle vi lever i så säger vi gemensamt och bestämt stopp. Inte en djävla centimeter.
Citera
2016-04-20, 17:29
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:

Lite roligt ändå att hon tagit på sig uppdraget att vara nån sorts muslimsk överhuvud, en påve-figur bland muslimer, och ska bestämma vem som kvalificerar sig till att vara riktig muslim och vem som gör inte det.
De muslimer som blir inte ledsna när islamisterna kickas är alltså inga riktiga muslimer, enligt henne.
Det var väl hon som nyligen skrev att hijab är rebelisk och feministisk?

Konstiga figurer, miljöpartister.
Citera
2016-04-20, 17:32
Avstängd
Assault12s avatar
Islamist-horan Semanur Taskin har nu släckt ner sin Facebook-sida och loggat ut från Twitter. Denna idiot bör vara nästa person som ryker ur muslimpartiet.
Citera
2016-04-20, 17:42
Medlem
JumpingJacks avatar
Det verkar finnas gott om kopplingar mellan Miljöpartiet och MB-moskén på Södermalm.

Moskéns talesperson och vice ordförande Mohamed Temsamani, som även är vice ordförande i FIFS (Förenade Islamiska Föreningar i Sverige), är miljöpartist och sitter i Kultur- och fritidsnämnden i Solna.
Sommaren 2012 gjorde Temsamani en tioveckors praktik hos egyptiska Frihets- och Rättvisepartiet, det islamistiska partiet med mycket starka band till Muslimska Brödraskapet som upplöstes av egyptisk domstol 2014.
http://www.orient.su.se/mena/v%C3%A5...amani-1.177460

I höstas var det tätt mellan besöken av höjdare från Miljöpartiet i moskén. Åsa Romson, Gustav Fridolin och Alice Bah Kunke var alla där inom loppet av ett par månader, då med anledning av moskéns arbete med flyktingar.
https://www.facebook.com/sthlmsmoske...type=3&theater

Personen som anställdes som eventsamordnare hos Islamic Relief för att arbeta med att ta emot flyktingarna var Ali Khalil. Han sitter i arbets- och vuxenutbildningsnämnden i Botkyrka för Miljöpartiet.
http://www.mp.se/om/ali-khalil
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21615711.ab

Moskén har haft ett nära samarbete vad gäller flyktingarna med Katarina församling som ligger granne med moskén. En av de som varit engagerad i arbetet är Jakob Dalunde som sitter i riksdagen för Miljöpartiet.

Jag har en känsla av att det kommer att städas en hel del på social media de närmaste dagarna så jag uppmanar er att spara länkarna här:
http://archive.is/
Senast redigerad av JumpingJack 2016-04-20 kl. 17:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in