2016-05-30, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Hej du Noppe!
Tja, det där kan man ju vända och vrida på som man vill för att få ett svar som passar en själv. Den där tejpbiten med AB's dna, som är så viktig enligt Hurtig, placerades den ut för att det inte skulle vara alltför uppenbart?
Jag är grymt impad av IB's goda syn! Själv skulle jag inte kunna se att det var mobildelar om jag så befunnit mig fem meter från utspridarna! (Såg dom henne inte?)

Säg, det var väl först när hon befann sig i Litauen som hon drog sig till minnes denna viktiga händelse?
Det har jag missat. Vad exakt antyds?
Du menar blandbilden av dna? Att dom topsar en liten yta och att det är det dna som samlas upp på topsen som analyseras? Det mest häpnadsväckande här är väl att det var först nu som Hurtig insåg hur det går till? Han är ju faktiskt försvarsadvokat.

Men du och Hurtig kan kanske lämna förslag på hur man ska topsa? Eller, man kanske inte ska topsa?

Du missar helt resonemanget om mobildelarna.

A. IB såg två män, varav den ena var kortklippt med mörkt hår, där som mobildelarna sedan hittades.

B. Ingen domstol har vidrört varför och hur mobildelarna spreds på det sättet som skedde.
Hade de inte haft en beröringsångest för att resonera om dessa delar som måste ha tagits från kroppen, hade inte NB kunnat dömas.

Mobildelarna är det ena M:et som visar på NB:s oskuld och antyder ett skäl till varför NB blev syndabock.
Senast redigerad av nopomil 2016-05-30 kl. 20:27.
2016-05-30, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Vad har det för betydelse i sammanhanget?
Fattar inte du heller att hårstrået satt fast i kanten på murbruket?

Hur vet du det?
2016-05-30, 20:02
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Sluta tolka mig välvillig, läs istället vad jag skriver. Jag har bevisat att om frågan gäller bara bortrövande av Lisa har Nerius albi, som ger en domare anledning att fria honom från denna brott. Man behöver bevisa att alibit är sann, det räcker att det finns en rimlig sanning i det.

Sedan kommer frågan om vem förde bort Lisa och vad hände med henne under den veckan som hon var borta. Här finns inge alibi som räddar Nerius. Advokaterna har hävdat att Nerius skulle ha hjälpt till att bära Lisa till platsen där hon hittades. Jag återkommer till den frågan med annat material. Men jag måste först lyssna ett par vittnesmål i rätten. Alternativa teorier är en utbruten tråd.

Du har inte bevisat ett skit.
Lögner är inte bevis.
I det här fallet finns ingen rimlig sanning i alibit från ljugkärringen Irina.
Därmed har domaren ingen anledning att fria honom.
Återkom med mer material när du har något vettigt att komma med.
Så NB är medhjälpare nu också?
Då har docenten bestämt hamnat i fel tråd.
2016-05-30, 20:03
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Jag funderade om L hårstrå på kakelvägg i ladan.
En skribent skrev tidigare ( kommer inte hans niknamn) att hårstrå fastnar inte vid kakelvägg själv.
Idag gjort en experimen - försökte fastna en lång hårstrå vid kakelvägg.
Det gick inte.
För att håret ska fastna vid väggen behövdes att fukta det ordentligt.
Du kanske har sett film RED, man ryser när man ser hur lätt är plantera bevis.

Har du hört talas om statisk elektricitet?
Medlem
Citat:
Jag funderade om L hårstrå på kakelvägg i ladan.
En skribent skrev tidigare ( kommer inte hans niknamn) att hårstrå fastnar inte vid kakelvägg själv.
Idag gjort en experimen - försökte fastna en lång hårstrå vid kakelvägg.
Det gick inte.
För att håret ska fastna vid väggen behövdes att fukta det ordentligt.
Du kanske har sett film RED, man ryser när man ser hur lätt är plantera bevis.
Det fäste i skröpler i kaklets kant vid hålet.
Medlem
Citat:
Hur vet du det?
och vad är betydelsen?
2016-05-30, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Och inte att förglömma att SONEN Henrik J., efter till och med ha kommit ca en kvart för sent till middagen (ca 18:15), LÄMNAR BLOMBERG GODSET MITT I MIDDAGEN ! kl ca 18:50 och påstår; att han åkte iväg för att hämta rullskidor hos sin kompis

Hur I helsikke kan man tro på en sån historia ?

Och sonen Gustav J., och hans dotter Victoria, jamen deras minne om vad dom gjorde, när dom gjorde det, vem som var där, och vad dom såg, mellan just kl ca. 18:00 och resten av den 7 Juni, är ju fullständigt osannolikt, dom kom ju I princip inte ihåg nånting.
VARFÖR ?

Det fetade: det undrar jag också.
Rullskidsnisse ger alltså alibi till sin kompis - utan problem.....
2016-05-30, 20:06
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Vet inte vad det är med litauer nuförtiden. Men i Norge sitter en litauisk man häktad för att ha hängt sin 8 åriga styvdotter med ett skärp. Han är dessutom i samma ålder som vår käre mördarbalt, och ganska lika till utseendet också. Inte lätt att finna sammanhang i artikeln men här är en av dom http://www.vg.no/nyheter/innenriks/m...et/a/23697792/

Det är väl många drägg som inte får jobb i Litauen och blir "gäster" här.
2016-05-30, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Har du inte en släng av hybris när du sätter dina funderingar över domstolarnas och expertisens?

Vilken "expertis" menar du?
2016-05-30, 20:14
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Hur vet du det?

Hårstrået sitter precis i nederkanten på hålet där slangen går igenom väggen.
Titta på bilden i FUP som du så ofta hänvisar till.
Du glommde morbruket i ditt experimen.
Forbereda experimen och gora rät bättre nasta gånnng.
Då experimen bli mera bra.
2016-05-30, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Jo du vet ju vad jag tycker i tråden om MOP.

Men i det här fallet är det enligt mig EXEMPLARISKT skött.

Åklagare Wennerholm har sakligt lagt fram fallet och kommissarie Johansson och hans grupp har gjort ett oerhört gediget arbete med FUP.

Det verkar som att många tror att bara för att det var totalt tyst från polisen efter att LH hittades fram tills åtalet väcktes så är det ett tecken på något fuffens. Snarare är det tvärt om så det ska gå till.
Till och med professorn gav ju ett visst uttryck för det tänket men ändrade sig sedan och gav offentligt uttryck för hur bra jobb det är som lagts på detta fall.

Det är fup full av hål och frågetecken och ett tydligt bias.
De har hotat sig fram i förhören vilket inte hade behövts om de hade trott på sin sak själva.

Att en fup är på 2000 sidor säger ingenting om kvalitén.
2016-05-30, 20:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Förmodligen har han däremot inte snaran förberedd kring röret som några tror (..)
Nej, det tror inte jag heller. Inte runt röret. Platsen är utvald sen tidigare, men jag tror att han är därinne och fixar: Passande/tillräcklig längd och snabbt tillgängligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in